D
No nie do końca czysta formalność - DR i DB funkcjonowały formalnie jako odrębne przedsiębiorstwa do 31.05.1992. Od 01.06.1992 po raz pierwszy powołano wspólny zarząd, od 02.06.1992 zaczął obowiązywać pierwszy wspólny rozkład jazdy. 4 stycznia 1991 do lokomotywowni Mannheim 1 i Dortmund trafiły pierwsze wynajęte od DR elektrowozy serii 243, decyzję o wspólnym systemie oznaczania pojazdów trakcyjnych podjęto 3 maja 1991, a DR rozpoczęła przenumerowywanie pojazdów dopiero od 1 stycznia 1992. Wspólny system numeracji linii kolejowych wprowadzono dopiero od 31 maja 1992.
A tak na marginesie kuriozów - to pod parasolem np. Polski funkcjonuje sobie w najlepsze PKP Cargo, PKP Intercity, do niedawna jeszcze PKP Przewozy Regionalne. Do kompletu brakuje jeszcze spółek PKP Utrzymanie Lewej Szyny i PKP Utrzymanie Prawej Szyny, które byłyby w permanentnym sporze ze spółkami PKP Podkłady Strunobetonowe i PKP Podkłady Drewniane
A tak na marginesie kuriozów - to pod parasolem np. Polski funkcjonuje sobie w najlepsze PKP Cargo, PKP Intercity, do niedawna jeszcze PKP Przewozy Regionalne. Do kompletu brakuje jeszcze spółek PKP Utrzymanie Lewej Szyny i PKP Utrzymanie Prawej Szyny, które byłyby w permanentnym sporze ze spółkami PKP Podkłady Strunobetonowe i PKP Podkłady Drewniane