• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 BR 143 - zdjęcia

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.851 15 0
#1
Nie wiem dlaczego, ale zawsze podobał mi się ten typ lokomotywy.
Zresztą podobnie jak BR 112 oraz BR 180.
Poniżej kilka zdjęć w malowaniu S-Bahn.

143-094-1-mit-SE-20120-nach-Ansbach-am-25.03.2001-in-N.-Stein.jpg -143-553-bei-titisee-753653.jpg -143-553-himmelreich-140195-753404.jpg 143-553-hinterzarten-141095--753654.jpg BR 143 094-1.jpg DB_143_036.jpg
Niestety nie jestem w stanie napisać, z jakich źródeł je pozyskałem :-(
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.627 559 30
#2
Stara, dobra konstrukcja z NRD:). Ale 180 to zupełnie inna lokomotywa, dwunapięciowa, produkcji Skody. Parę moich fotek:
Na początek kilka 180 w Rzepinie. 180-017-6 jeszcze DR (1992 r.)

img613.jpg


A tu już DB

_5A_0590.jpg
DCP_1745.jpg
30A_0615.jpg


143 w służbie DR i DB

587-27a.JPG
IMG_0398.JPG


Prowadziły nawet pociągi IC

img093.jpg


Tu w towarzystwie czeskiej odpowiedniczki BR180 w Dreźnie, 1992 r.

img937.jpg


Jako lokomotywa doświadczalna

589-13a.JPG


I zachowana w zakładach Bombardiera w Hennigsdorf 143 002-4

IMG_4558.JPG


Unowocześniona wersja, czyli 112

IMG_0416.JPG


Tu w doborowym towarzystwie

img012.jpg
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
#3
Stara, dobra konstrukcja z NRD:). Ale 180 to zupełnie inna lokomotywa, dwunapięciowa, produkcji Skody. Parę moich fotek:
Na początek kilka 180 w Rzepinie. 180-017-6 jeszcze DR (1992 r.)

Zobacz załącznik 227114

A tu już DB

Zobacz załącznik 227104 Zobacz załącznik 227116 Zobacz załącznik 227105

143 w służbie DR i DB

Zobacz załącznik 227106 Zobacz załącznik 227109

Prowadziły nawet pociągi IC

Zobacz załącznik 227113

Tu w towarzystwie czeskiej odpowiedniczki BR180 w Dreźnie, 1992 r.

Zobacz załącznik 227115

Jako lokomotywa doświadczalna

Zobacz załącznik 227107

I zachowana w zakładach Bombardiera w Hennigsdorf 143 002-4

Zobacz załącznik 227111

Unowocześniona wersja, czyli 112

Zobacz załącznik 227110

Tu w doborowym towarzystwie

Zobacz załącznik 227112
Piękne zdjęcia pięknych loków! Czym się różni 112-ka od 143? Wyposażeniem elektrycznym i elektronicznym? Wydawało mi się, że 143-ki przeszły nie jedną modernizację i kabiny mają w stylu "glass-cockpit".

Tu kilka moich zdjęć z Dresden Hbf i Bw Dresden-Alt z 2012 r. Na początek 143-ki:

PICT0357

PICT0361

DB 143 040

Two DB 143

143 243-4 and her partner

PICT0495

PICT0557

PICT0278


Tu 114-ka:

DB 114
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
134 3 0
#4
Piękne zdjęcia pięknych loków! Czym się różni 112-ka od 143? Wyposażeniem elektrycznym i elektronicznym?
Przekładnia pozwalająca na jazdę z prędkością 160 km/h. Pierwsza lokomotywa tego typu, tzw. "Biała Dama", była tak wykonana, ale zdecydowano się na budowę seryjną lokomotyw 143 o prędkości max. 120 km/h. Po upadku muru zaczęto klepać 212/112 ponownie.

Wydawało mi się, że 143-ki przeszły nie jedną modernizację i kabiny mają w stylu "glass-cockpit".
Glass-cockpit, to znaczy?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.627 559 30
#5
Seria 143 to w prostej linii lokomotywy dawnej serii DR 243. Po zjednoczeniu Niemiec konstrukcja została unowocześniona i maszyny były jeszcze przez jakiś czas produkowane jako seria 112 (na Dr nie było lokomotywy elektrycznej serii 212). To miałem na myśli pisząc o "unowocześniona", a nie "zmodernizowana" (stara). Podstawową różnica jest prędkość: 112 ma Vmax = 160 km/h, 243/143 - 120 km/h. Jakie są różnice konstrukcyjne, nie wiem. Z zewnątrz łatwo je rozróżnić po światłach czołowych. Nie wiem, czy seria 114 różni się czymś od 112, czy też była to tylko zmiana oznaczeń.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
#6
Przekładnia pozwalająca na jazdę z prędkością 160 km/h. Pierwsza lokomotywa tego typu, tzw. "Biała Dama", była tak wykonana, ale zdecydowano się na budowę seryjną lokomotyw 143 o prędkości max. 120 km/h. Po upadku muru zaczęto klepać 212/112 ponownie.
Te 143-ki, które dziś służą w S-Bahnach, mają niesamowite przyspieszenie -- przynajmniej jak dla mnie, bo gdy ruszają, przy końcu peronu mają prędkość na oko ~75 km/h. Chciałbym, aby u nas, po ruszeniu, przy każdym p.o. podmiejskie tak pędziły.

"Glass-cockpit, to znaczy?
Lotniczy żargon. :) Chodzi o zastąpienie wskaźników analogowych kolorowymi monitorkami.[DOUBLEPOST=1409868810][/DOUBLEPOST]
Seria 143 to w prostej linii lokomotywy dawnej serii DR 243. Po zjednoczeniu Niemiec konstrukcja została unowocześniona i maszyny były jeszcze przez jakiś czas produkowane jako seria 112 (na Dr nie było lokomotywy elektrycznej serii 212). To miałem na myśli pisząc o "unowocześniona", a nie "zmodernizowana" (stara). Podstawową różnica jest prędkość: 112 ma Vmax = 160 km/h, 243/143 - 120 km/h. Jakie są różnice konstrukcyjne, nie wiem. Z zewnątrz łatwo je rozróżnić po światłach czołowych. Nie wiem, czy seria 114 różni się czymś od 112, czy też była to tylko zmiana oznaczeń.
Sprawa wyjaśniona: https://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_243#DB-Baureihe_114.0
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.851 15 0
#9
Stara, dobra konstrukcja z NRD:). Ale 180 to zupełnie inna lokomotywa, dwunapięciowa, produkcji Skody.
Te lokomotywy podobają mi się właśnie głównie ze względu na kanciaste pudła :)
BR 180 to najprawdopodobniej czeska Skoda CD 371, ale już nie pamiętam. Kiedyś się zagłębiałem w te tematy bardziej. Z modeli tylko Piko chyba robi tą lokomotywę.

BR 143 mam jedną, na allegro czasami poluję na czerwone barwy tej lokomotywy.
BR 112 nie widziałem ani razu.
Zastanawia mnie ta BR 755, zrobiona na bazie 112... ciekawe jakie są różnice.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
#10
Tu jest prawie 1,5-godzinny film z perspektywy kabiny BR 143 na S-Bahn Dresden - przejazd z Miśni ku granicy z Czechami:


Słychać na nim odgłosy loka i zapowiedzi. Szkoda, że nie wstawiono w okienku widoku prędkościomierza, bo 143-ka ma całkiem przyzwoite przyspieszenie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.627 559 30
#11
BR 112 nie widziałem ani razu.
Był model Roco, ale już niedostepny:
http://www.roco.cc/en/product/179470-0-0-2-1-0-0-002002/products.html
Zastanawia mnie ta BR 755, zrobiona na bazie 112... ciekawe jakie są różnice.
Ona chyba nie była zrobiona na bazie, tylko po prostu jedną z normalnych maszyn serii 143 (nie 112 - reflektory!) przeznaczono do celów badawczych i przenumerowano na 755. Zwykle testuje się na takiej lokomotywie różne nowe rozwiązania techniczne, więc w różnym czasie mogła mieć różne wyposażenie.
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.851 15 0
#12
W394-1992-05-029-X1000.jpg
http://www.eisenbahnbilderbuch.de/lokelektro-br112.php

;)

DB 755 025 - Die Zentralstelle Maschinentechnik (ehemals Versuchs- und Entwicklungsstelle (VES-M) Halle) benötigte für ihre Messungen und Versuchsfahrten ebenfalls eine schnelle Elektrolokomotive (die Versuchslokomotiven der Baureihe E 18 genügten nicht mehr den gestiegenen Anforderungen) und bekam Mitte 1992 die 112 025 zugewiesen (Baureihe 112.0), die später in 755 025 umbezeichnet wurde. Die Bezeichnung heute ist 114 501.
http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_243
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.627 559 30
#13
No przyznam, że tu mnie Kolega zaskoczył. Byłem pewien, że 112 od początku miały małe, pojedyncze światła. Ale zdaje się, że część 112-tek powstała w wyniku przebudowy 143, może to jedna z nich? W Wikipedii natomiast wyczytałem, że 755 025 to faktycznie dawna 112 025. Obecnie ta maszyna nosi oznaczenia 114 501.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.505 141 19
#15
Swoją drogą dziwne, że zrobili formę tylko dla jednego modelu...
Nie zrobili tylko dla jednego :podstepny:, to nie byłoby w stylu Roco ;). Modeli lokomotyw serii 112 spod ręki Roco, powstało w sumie 6, z czego aż 5 było dostępnych w dwóch wersjach - analogowej i cyfrowej - przy czym wersja z dźwiękiem ukazała się tylko jeden raz i to w wersji systemu zasilania AC.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.627 559 30
#16
Poza tym była też 143 w kilku wersjach. Myślę, że forma była ta sama, z drobnymi zmianami czoła (może wymienne elementy formy?).
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.505 141 19
#17
Poza tym była też 143 w kilku wersjach. Myślę, że forma była ta sama, z drobnymi zmianami czoła (może wymienne elementy formy?).
Najprawdopodobniej tak, w przeciwnym wypadku raczej nie pokusiliby się o wypuszczenie takiego modelu. Modeli lokomotyw serii 143 sama firma Roco wyprodukowała przeszło 12. Oprócz niej również Märklin wprowadził na rynek 10 miniatur lokomotyw serii 143. Roco wydało także po jednym modelu BR 114 i 601.
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.505 141 19
#19
A co to jest to 601? Link nie działa. Czy chodzi np. o to:
http://www.roco.cc/en/product/80809-0-0-0-0-0-0-002004/products.html
Ale co to ma wspólnego z BR143?
Nie Panie Andrzeju, w żadnym wypadku nie chodzi o to. Nie wiem czemu, ale wcześniej przygotowane hiperłącze z mojego poprzedniego postu działało, bowiem sprawdzałem jego poprawność po napisaniu odpowiedzi. W każdym bądź razie, rzecz się tyczy tego modelu: http://www.roco.cc/de/product/179788-79421-0-0-0-0-0-002002/products.html
 

Podobne wątki