• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Bocznica zakładu PR w Gonieczowie - Sytzmer

Sytzmer

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 0 0
#1
„Z wielką przyjemnością pragnę zaprezentować wybrany tabor z mojej kolekcji.”
W momencie kiedy zacząłem kończyć już trzecią konwersję lokomotywy, uznałem, iż szkoda aby efekt moich prac widoczny był tylko na zlotach makiet modułowych. Może więc pokaże co nieco?

W kolekcji składającej się głównie z taboru Przewozów Regionalnych lat ~2010 oddelegowanego do obsługi linii 369 Gonieczów - Cyna - Kamieniec Górny zebrałem wiele fajnych pojazdów, z których każdy dostał ode mnie bardzo dużo miłości. Do tego dochodzi też trochę wagonów towarowych i innych towarzyszących przedsięwzięciu transportowania na tym górzystym kawałku torów.

Na ten moment zakład ma do dyspozycji 11 wagonów pasażerskich, SU42-524, SM42-593 i Tkt3-48. Oczywiście wagony z końcówkami i z oświetleniem, sterowane dekoderami lub kontaktronami. Loki z dźwiękiem, światłem manewrowym, oświetleniem kabin... Z resztą co będę uprzedzał.

Tkt3-48_0011.jpeg
Tkt3-48_0012.jpeg
Tkt3-48_0023.jpeg
 
OP
OP
Sytzmer

Sytzmer

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 0 0
#2
Najnowsze moje dzieło, najnowszy model do kolekcji: SU45-164 (Przewozy Regionalne)

Mimo, iż nie jestem wielkim fanem Fiatów, ten jeden numer, z uwagi na barwne Akcenty, podbił moje serce.

Jest to własna konwersja modelu Piko 96301-3. Prosta zmiana numeru ze 161 na 164 zakończyła się kompletną konwersją. Model dostał olbrzymią ilość detali, między innymi:
- podświetlenie zegarów + wiele detali w kabinach (blaszki Ostbahn)
- dźwięk od Elvis-a, na ESU LokSound V5 (z kondensatorem)
- mnóstwo drobnych detali, ramki reflektorów, trąbki, lusterka i wiele innych od Ostbahn
- zmiana barw, patyna
- sprzęgi pneumatyczne, sprzęgi elektryczne i gniazda, nie blokujące kinematyki
i wiele innych.

To co jest najciekawsze, to model nie posiada na sobie ani jednej kalkomanii. Mimo położonej nowej powłoki, oznaczenia są cały czas czytelne.

Całość zajęła mi tak naprawdę kilka dni, chociaż projekt z braku czasu ciągną się miesiącami. Samą lokomotywę kupiłem w Loko Model jeszcze na wiosnę, pracę zakończyłem tuż przed świętami Bożego Narodzenia (2022).

Całość prac można przeczytać w wątku:
https://forum.modelarstwo.info/threads/znw-kamieniec-górny-sytzmer.57377/#post-1036185

No i oczywiście, trochę zdjęć, ale na pewno nie są to ostatnie – na pewno będę chciał jeszcze długo nacieszyć oko nowym skończonym projektem.

IMG_2667.jpg
IMG_2669.jpg
IMG_2670.jpg
IMG_2673.jpg
 
OP
OP
Sytzmer

Sytzmer

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 0 0
#3
Piękny, prawda?

Nowy nabytek do kolekcji - Tkt3 45 Fleischmann. Cóż, nie długo nacieszy nasze oczy - takie już życie dawcy.
Moja dyżurna Tkt3 48, powstała na bazie dość felernego podwozia i długo czekałem aby je wymienić - trzeba było znaleźć dawcę nowej serii, w dobrym stanie. Ostatecznie jednak się udało. Co prawda będę tęsknił, za idealnie błyszczącymi wiązarami, ale wreszcie zębatki nie będą zagłuszały dźwięków gwizdka. postanowiłem pracować na bazie Tkt3, gdyż obecnie, nawet tak proste prace, jak malowanie bandaży, są dla mnie kłopotliwe, z powodu notorycznego braku czasu.

Relacja z remontu pewnie pojawi się w wątku ZNW Kamieniec Górny.

IMG_2816.jpg
IMG_2824.jpg
IMG_2827.jpg
IMG_2828.jpg
IMG_2829.jpg
IMG_2830.jpg
 
OP
OP
Sytzmer

Sytzmer

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 0 0
#4
BR 628 509 - Sylt Shuttle Plus

Jako wsparcie zakładu PR, w czasie kiedy na szlakach nie kursują SA103 (z powodu nie pojawienia się ich jeszcze w ofercie), do obsługi linii wypożyczony został od DB Regio zestaw spalinowy VT628.3 o numerze 628 509 (z doczepą 928 509).

Pojazd przed podjęciem obsługi tras, zyskał zupełnie nowe oświetlenie, z możliwością wyświetlenia światła manewrowego, a także trochę poprawek, takich jak dodanie rolet, podświetlenie przyrządów w kabinie, czy wycięcie bubli pod kondensatory z przedziału pasażerskiego.
Całością steruje dekoder ESU LokSound V5.1, z konfiguracją dedykowaną do tego pojazdu.
Z uwagi na budżet PR, nie zmieniona została malatura „Sylt Shuttle Plus”. Mógł iść w Arrivę, ale chyba mi się spodobał.
Pojeździk ten kursuje oryginalnie między miastami Husum, a Westerland, położonym na wyspie Sylt, która w wyniku usypania wału Hindenburga, uzyskała połączenie kolejowe. Jest to magiczne miejsce, do którego można dostać się każdym środkiem lokomocji, za wyjątkiem samochodu.

IMG_2914.jpg
IMG_2933.jpg
IMG_2935.jpg
IMG_2939.jpg
IMG_2943.jpg
IMG_2953.jpg
IMG_2959.jpg
IMG_2962.jpg
IMG_3760.jpg



Model ROCO 72070 z dekoderem ESU i przeróbkami własnymi.
 
Reakcje
1.131 5 1
#5
BR 628 509 - Sylt Shuttle Plus

Jako wsparcie zakładu PR, w czasie kiedy na szlakach nie kursują SA103 (z powodu nie pojawienia się ich jeszcze w ofercie), do obsługi linii wypożyczony został od DB Regio zestaw spalinowy VT628.3 o numerze 628 509 (z doczepą 928 509).

Pojazd przed podjęciem obsługi tras, zyskał zupełnie nowe oświetlenie, z możliwością wyświetlenia światła manewrowego, a także trochę poprawek, takich jak dodanie rolet, podświetlenie przyrządów w kabinie, czy wycięcie bubli pod kondensatory z przedziału pasażerskiego.
Całością steruje dekoder ESU LokSound V5.1, z konfiguracją dedykowaną do tego pojazdu.
Z uwagi na budżet PR, nie zmieniona została malatura „Sylt Shuttle Plus”. Mógł iść w Arrivę, ale chyba mi się spodobał.
Pojeździk ten kursuje oryginalnie między miastami Husum, a Westerland, położonym na wyspie Sylt, która w wyniku usypania wału Hindenburga, uzyskała połączenie kolejowe. Jest to magiczne miejsce, do którego można dostać się każdym środkiem lokomocji, za wyjątkiem samochodu.

Zobacz załącznik 955830 Zobacz załącznik 955831 Zobacz załącznik 955832 Zobacz załącznik 955833 Zobacz załącznik 955834 Zobacz załącznik 955835 Zobacz załącznik 955836 Zobacz załącznik 955837 Zobacz załącznik 955838


Model ROCO 72070 z dekoderem ESU i przeróbkami własnymi.
przydałyby się naklejki PR :D
 
OP
OP
Sytzmer

Sytzmer

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 0 0
#8
SU42-524 była moją pierwszą konwersją lokomotywy, ostatecznie konwersja posiadała trzy iteracje: malowanie, kalkomanie i detale, elektronika i reflektory. Obecnie, jest jedną z moich ulubionych lokomotyw, model przejeździł setki metrów makiet, nie tylko pod moimi sterami.

Model wykonany jest na bazie SM42-926 kupionej za 430 zł o ile pamiętam. Obecnie posiada:
- Dźwięk na ESU LokSound V5, z modyfikowaną ścieżką dźwiękową (wiele nowych dźwięków, np.: agregat do grzania wagonów)
- Podwójny głośnik (kostka cukru), który sprawia, że model jest głośny i lepiej brzmi
- PowerPack w celu płynniejszej jazdy
- Lampy od ZNTK Rybnik, zapalane sekwencyjne, pełne oświetlenie E1 + ściemnianie pod tym samym przyciskiem co załączanie Pc1
- Liczne blaszki od Ostbahn, w tym zgarniacze, wentylator, pulpit w kabinie i inne
- Podświetlany pulpit z dwoma haslerami (podświetlanymi indywidualnie)
- Właściwe gniazdo sprzęgu na przedzie lokomotywy + sprzęg elektryczny i sprzęgi pneumatyczne z gumy
- Wiele, wiele detali, takich jak: shp i zbiornik na wodę, sterownik agregatu w kabinie, przestrzenne przełączniki na pulpicie (+ butelka i książka pracy) i wiele innych

Do bocznicy Polsat dołączył teoretycznie w maju 2021 roku, wygląd obecny osiągnął dwa lata później. Obecnie dumnie obsługuje wszystko, od „Za szynobusów”, po pociągi intermodalne.

IMG_5546.JPG

IMG_5572.JPG

IMG_5065 2.jpg

IMG_5066.jpg

IMG_5070 2.jpg
IMG_5072.jpg
IMG_5151 2.jpg
IMG_5162.jpg
IMG_4844 2.jpg
IMG_5007.jpg


Jedyne czego brakuje, to podświetlenia stopni manewrowego, do których mam nawet zabezpieczone ostatnie wyjście dekodera
 

Załączniki

OP
OP
Sytzmer

Sytzmer

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 0 0
#9
OP
OP
Sytzmer

Sytzmer

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 0 0
#12
Tkt3-45 - Nie mam nawet zbyt dużo porządnych jego zdjęć, tak kończy się los niedoszłego dawcy, lokomotywy zapasowej.

Kupiłem ją jako dawcę napędu, ale zamiast iść na części, przerobiłem na porządny model - ot, taka pamiątka świetności Fleischmann-a.
Co więc po przeróbkach posiada:
- Dekoder LokSound V5 micro z wieloma własnymi dźwiękami, razem z głośnikiem, w skrzyni węglowej.
- Od nowa wykonane oświetlenie na diodach LED barwy żółtej, przez co każdą z lamp można zapalić osobno
- Podświetlone mrugające palenisko i podświetlenie kabiny maszynisty, a zarazem podłogę na właściwymi poziomie
- Kondensator podtrzymujący zasilanie
- Przeźroczyste owiewki i wodowskazy, drewniane podwyższenie skrzyni węglowej.

Po prostu przykładowy model Lokomotywy Tkt3 z początków III epoki, który może będzie się czasami na imprezach pojawiać, jako lokomotywa zapasowa - mi się podoba. Dla tych co wiedzą - do tej pory jest to mój najbardziej „Lotny” model ;)

IMG_4938.jpg IMG_7698.jpg IMG_7699.jpg IMG_7766.jpg IMG_7881.jpg IMG_8283.jpg