Cześć
Bardzo ładna konwersja z detalami, model spatynowany wygląda rewelacyjnie. Pozazdrościć w kolekcji.
Kilka słów o szczegółach wykonanego modelu. Jak widzę wzorowałeś się na zdjęciach dwóch autobusów z Katowic,
numer taborowy 24 z tego autobusu są tablice rejestracyjne w Twoim modelu (to autobus z 1971r)
Zobacz załącznik 598624
i drugie zdjęcie podobno nr taborowy 274 autobus stojący w Tychach ja uważam, że to 234 (to autobus z 1968r.)
Zobacz załącznik 598625
Ikarusy 66 różniły się szczegółami bo były dostarczane do Katowic na przestrzeni lat od około 1960 do 1971.
Brekina odwzorowuje autobus z ostatnich lat produkcji, można to poznać po braku obrysówek płetwowych na dachu. Czyli Twój model powinien bardziej nawiązywać do nr 24. Z tym, że tutaj też są różnice. Dostawy od 1967 Ikarusów 66 do Katowic miały boczny świetlik na na prawym boku widoczny przy numerze 24m 234 też powinien taki mieć. Kolejna różnica Twój model ma 4 halogeny z przodu na dole. W Polsce zawsze były to tylko 2 halogeny. Do 1967 halogeny były skupione po na środku, od 1968 halogeny były na zewnętrznych rogach widać to na obu zdjęciach. Jest jeszcze jedna różnica Twój model ma 2 włazy dachowe, w Katowicach z reguły były to 3 włazy. 2 Włazy miały autobusy z bagażnikami dachowymi i z pierwszych lat produkcji.
I jeszcze jeden szczegół układ klap na burcie po stronie kierowcy nr 274 ma jedną na środku, Brekina ma 3.
Najlepszym numerem taborowym dla Twojego modelu aby w niego nie ingerować a realnie odwzorowywał "Hekę" tak nazywano te autobusy na Śląsku byłby numer 282
Zobacz załącznik 598640
I jeszcze jeden szczegół mało widoczny na zdjęciach. napisy wyjście, wejście przy drzwiach były poniżej listwy tuż przy nadkolu i wyglądały tak jak na poniższym zdjęciu
Zobacz załącznik 598642
Podpowiadam bo model jest śliczny i na pewno fajniej jest jak jest dopieszczony w szczegółach. Zapytam o tylną piastę bo oryginał Brekiny, który pokazałeś ma właściwą, Twój model może nie widać ale wydaje się, że coś było zmienione...
Mi też swego czasu zachciało się konwersji w skali 1:72 z serii Atlas/Kap, też zrobiłem klika błędów ale wtedy jeszcze nie wiedziałem tych szczegółów. Wspólnie z kolegą Stiv57 doszliśmy na podstawie zebranych zdjęć i wykazów jak to wyglądało. Historia wersji tego modelu w Polsce jest bardzo zagmatwana (nie wspomniałem, jeszcze o układzie siedzeń;-) ). Ale autobus był jednym z piękniejszych w tamtych latach i jest wart zainteresowania tym bardzie, że ostało się bardzo mało sztuk, podobno gdzieś w Polsce jest wrak, próbują go uratować zobaczymy co z tego wyjdzie. A to moja konwersja, chętnie bym się dowiedział jak brudzisz, robisz ślady prawdziwego użytkowania, dodaje to modelom uroku.
Zobacz załącznik 598643
Zobacz załącznik 598644