Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Trudno powiedzieć. Mógł być Leyland, DAF, AEC, Perkins... Maltańskie autobusy miały prywatnych właścicieli jak taksówki i były karosowane w lokalnych warsztatach, dlatego właściwie każdy był inny. Gdybym mógł podejść od przodu pewnie wiedziałbym więcej.
Trudno powiedzieć. Mógł być Leyland, DAF, AEC, Perkins... Maltańskie autobusy miały prywatnych właścicieli jak taksówki i były karosowane w lokalnych warsztatach, dlatego właściwie każdy był inny. Gdybym mógł podejść od przodu pewnie wiedziałbym więcej.
Hmm, wielkie dzięki za odpowiedź. A była by możliwość żebyś tam wszedł i popstrykał kilka fot. Jak by to był model np. Leyland czy AEC mogło by być ciekawie.
Mam małą zagwozdkę oto piękny i niezwykle dizajnerski autobus Ligii Popierania Turystyki .Zdjecie zrobione w czerwcu 1939 roku w Krakowie na ul Wielopole, przed gmachem słynnego koncernu prasowego IKC. Za nic nie moge dociec co to za marka. Przypuszczalnie , to jakieś typowe podwozie karosowane na specjalne zamówienie przez tą zasłużoną organizację turystyczną, (może przez słynny zakład Zagórskiego w Poznaniu?) Może ktoś z kolegów, posiada wiedzę na temat tego pięknego przykładu, ciekawej formy przemysłowej z czasów II lecia miedzywojennego? Mnie się kojarzy z Leylandem. tym z ostatniego zdjęcia, ale nie wiem czy to dobry trop.
Mam pytanie dotyczace Ikarus-Zemun IK-4VP -czy byly one wykanczane w Jelczu tak jak IK160?Byly autobusy z siedzeniami podobnymi do Sanowskich , jak rowniez egzemplaze z siedzeniami z PR110, silnik byl chyba tez SW680 , przednie kierunkowskazy/swiatla pozycyjne wygladaja na wziete z H9 .Ogolnie malo informacji o tych autobusach w Polsce -ile ich bylo , czy tylko PKS je uzywal?Pamietam jeszcze w 1990 r PKS zielonogorski uzywal je jako Pogotowie Techniczne w niektorych placowkach terenowych. Zdjecie z phototrans.