• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poradnik Arduino w modelarstwie kolejowym - sterownik urządzeń informacyjnych na makiecie

prezesedi

Aktywny użytkownik
Reakcje
359 2 0
Witam forumowiczów.

W tym wątku, chciałbym się podzielić pomysłem na unowocześnienie makiety/dioramy.

Z góry zaznaczam, że nie jestem programistą a cały wykorzystany w moim urządzeniu soft napisał @ethanak – kolega z forum FORBOT. Autor kodu może być znany niektórym osobom pod nickiem BRAINTRON.
1705150135892.png

Logo FORBOT użyte w projekcie w późniejszym etapie.
1705150205650.png

To on jest autorem kodu i mam jego zgodę na dalsze rozpowszechnienie. Zaznaczam tylko, że nie ma zgody na wykorzystanie kodu do celów zarobkowych. Można wykorzystać kawałek lub całość, można też modyfikować ale tylko i wyłącznie na potrzeby własne.

1705149620564.png

Jakiś czas temu, wpadłem na pomysł by trochę unowocześnić swoje torowisko. Makietą tego nie nazwę, gdyż cały czas ewoluuje i słowo makieta jest w tej chwili na wyrost.

Założenie było takie by niewielkim kosztem zrobić proste sterowanie semaforów i/lub tarcz świetlnych. Postanowiłem wykorzystać kilka ogólnodostępnych elementów, takich jak Arduino czy klawiatura membranowa.

Jako, że z pisaniem kodu nie mam nic wspólnego i nigdy sam nie napisałem żadnego od początku do końca, zacząłem przerabiać już istniejące projekty na moje potrzeby. Wtedy też na forum www.forbot.pl natrafiłem na użytkowników, którzy dali mi cenne wskazówki (@farmaceuta oraz @ethanak).

Co jakiś czas zagadując kol. @farmaceuta udało mi się stworzyć pierwszy działający sterownik, za pomocą którego przy wybraniu odpowiednich komend z klawiatury, na sygnalizatorze wyświetlany był odpowiedni sygnał.