• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Angielskie wagony towarowe w Polsce po 1945 roku

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.723 141 0
#21
Jarząbek napisał(a):
Ten pierwszy to wagon produkcji amerykańskiej
To ciekawe. Amerykański wagon 2-osiowy to rzadkość - praktycznie niespotykany na kolejach USA (drobne wyjątki mało chwalebne). Pewnie cała produkcja poszła "na Unrę" ;-)
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#24
Witam, żeby nie zaczynać nowego wątku dotyczącego bardzo podobnego tematu- czy szanowni Koledzy dysponują jakimiś informacjami (oczywiście mile widziane zdjęcia) wagonów z dostaw UNRRA produkcji amerykańskiej? Dokładnie chodzi mi o typ reprezentowany przez zachowany w Jaworzynie Śląskiej wagon i przez modele produkcji śp. Kleina; mam taki Kd w epoce IIIa i zastanawiam się jak licznie był reprezentowany w rzeczywistości.
pozdrawiam
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
#25
To jeszcze jedno - jak w takim razie wytłumaczyć następny kryty angielski wagon, który też spotkałem swego czasu w Warszawie - zbudowany w 1946 roku przez firmę w Smethwick.
- zapomniałem wkleić najważniejszą informację kogo to zdjęcie , więc teraz to robię Sygnatura: Taran_0702

Opis: PaŸdziernik 1968, Warszawa.
Ćwiczenia Obrony Cywilnej na Dworcu Wschodnim. Strażacy gaszš płonšcy wagon kolejowy.
Fot. Jarosław Tarań/KARTA [68-165]

[PRL, Obrona Cywilna, OC, kolejnictwo, praca, straż pożarna, pożar]
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.586 64 3
#26
Być może odgrzewam starego kotleta ale dopiero teraz natrafiłem na ten wątek.
Odnośnie zdjęcia płonącego wagonu (pewnie podpalonego przez samych strażaków żeby mieli co gasić) to nie jest to wagon konstrukcji brytyjskiej. Jest to wagon francuski OCEM 19 lub późniejszy n p 28.
xxxx-wagon-couv-ocem-2829-sncf-le-havre.jpg
e92776f2ea3259f16604ae031e964674.jpg

Zastanawiam się jednak nad faktem że na zdjęciu drzwi są odsunięte ma prawo gdy wagony OCEM mają drzwi odsuwane na lewo. Czy jest to polska modyfikacja wagonu czy też zdjęcie jest omyłkowo odwrócone.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#27
Zdjęcie chyba nie jest odwrócone. Strażacy trzymają węże jak praworęczni, a na wężu jest chyba widoczny (do góry nogami) napis PKP. Ale o drzwiach wagonu nie potrafię nic powiedzieć.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.586 64 3
#28
Też raczej myślę że zdjęcie nie jest odwrócone ale nie znam się na wyposażeniu i sposobie pracy strażaków więc takiej ewentualności nie mogłem wykluczyć.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.221 39 0
#29
Czy z tego zdjęcia ze strażakami można wnioskować że takie francuskie wagony były w Polsce używane ? Jeśli tak to jak znakowane ? Przeszukując projekty 3D do kupienia na Shapeways trafiłem na taki wagon w 1:220 - może można go postawić na polskie tory i się przesadnie nie wstydzić za fikcję ? Wagon był opisany jako OCEM 29 type 1928.

IMG_6919.JPG
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.221 39 0
#31

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.586 64 3
#32
Ten model z drugiego linku to już raczej sama końcówka eksploatacji i jeżeli jeszcze takie wagony przetrwały to pojedyncze egzemplarze.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.586 64 3
#34
Tak jest epoka IVa to też koniec eksploatacji wagonów przedwojennych i te nieliczne które doczekały nowych numerów szybko zakończyły karierę a mniej liczne pochodzenia innego niz polskie i niemieckie były w tym czasie praktycznie na wymarciu. Więc ich spotkanie w normalnej eksploatacji było niezwykle trudne.
 

Podobne wątki