• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny AM/PMR - wagony typu 408W

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.925 34 0
#1
Witam !
I się dokonało ... :) Mam przyjemność zapowiedzieć kolejny nowy model wagonu polskiej budowy. Długo oczekiwany, który pozwoli skompletować autentyczny skład węglarek. Ponieważ będą się ukazywały różne warianty oznaczeń - miłośnicy poszczególnych epok z pewnością znajdą coś dla siebie. W załączeniu informacja od Krzysztofa Koja.

Szanowni Państwo.
Miło nam poinformować, że rozpoczynamy sprzedaż pierwszej edycji modeli wagonów węglarek polskiej konstrukcji, typu 408W.


Wagony typu 408W były nową generacją węglarek czteroosiowych polskiej konstrukcji, których produkcję seryjną uruchomiono w roku 1979. W stosunku do budowanych wcześniej wagonów 401Wd, 401Wj i 401Wk, serii Eaos, zmieniono w nich konstrukcję nadwozia (liczba drzwi, rozstaw słupków ścian bocznych i wzmocnione obwodziny górne) oraz podwozia.

W latach 1979-82, zakłady ZASTAL w Zielonej Górze oraz ZNTK Ostrów Wlkp. wyprodukowały ogółem ponad 13 400 wagonów tego typu.

W końcowej fazie produkcji, zakłady ZASTAL dostarczyły także niewielką ilość wagonów 408W, wyposażonych w wózki typu 25TNa.

Wagony te były jednak dostarczane wyłącznie dla polskich przedsiębiorstw spoza PKP.

Nasze modele uwzględniają także tę wersję wagonów typu 408W.


Są to zupełnie nowe modele, w których odwzorowane zostały wszystkie różnice konstrukcyjne, w stosunku do modeli węglarek 401Wb/401Wd.

Zmiany dotyczą zarówno konstrukcji nadwozia, jak i ostoi wagonu, z odtworzeniem innego układu hamulcowego.

W prezentowanych modelach uwzględnione zostały także zmiany zachodzące w wagonach 408W podczas ich eksploatacji (napraw), a więc: różne wersje drzwi, kół hamulca postojowego i różne typy zderzaków. Wszystkie modele odpowiadają jednak tylko pierwotnej wersji węglarek 408W, a więc z niskimi wzmocnieniami słupków ścian bocznych.


Modele te zostały wykonane przez firmę Albert Modell według naszych projektów, wyłącznie dla firmy PMR-Modele.

Pierwsza edycja tych modeli obejmuje tym razem aż sześć następujących zestawów dwuwagonowych:

- AM 500021 Zestaw 2 wag. 408W, Eaos, PKP (malowanie fabr. ZASTAL) epoka IVb, (okres eksploatacji: 1979-83);

- AM 500022 Zestaw 2 wag. 408W, Eaos-x, PKP (malowanie fabr. ZASTAL) epoka IVc, (okres eksploatacji: 1981-85);

- AM 500023 Zestaw 2 wag. 408W/25TNa, Eaos-x, PKP [P] (malowanie fabr. ZASTAL) epoka IVc, (okres eksploatacji: 1982-86), St. mac Łódź Widzew;

- AM 500024 Zestaw 2 wag. 408W, Eaos, PKP (malowanie po napr. w ZTNK Ostrów) epoka Vc, (okres eksploatacji: 2002-06);

- AM 500025 Zestaw 2 wag. 408W, Eaos, PL-PKPC (malowanie PKP Cargo Grupa PKP) epoka VI, (okres eksploatacji: 2011-17);

- AM 500026 Zestaw 2 wag. 408W/25TNa, Eaos, PL-PMTLU (malowanie "POL-MIEDŹ-TRANS") epoka VI, (okres eksploatacji: 2013-17), St. mac. Lubin Górniczy.


Zdjęcia wszystkich w/w zestawów oraz etykiety ich opakowań (z numerami poszczególnych wagonów), przesyłamy w załączeniu.

Cena za zestaw wynosi 450,00 zł.

Przesyłki krajowe będą realizowane bezpłatnie, niezależnie od wartości zamówienia (z wyłączeniem przesyłek za pobraniem).

Koszt przesyłek zagranicznych będzie każdorazowo uzgadniany, w zależności od kraju i formy dostawy.

Forma wysyłki jest dowolna, chociaż w przypadku przesyłek krajowych, preferujemy wysyłki do paczkomatów InPost i przesyłki kurierskie InPost.


Zamówienia będą realizowane w kolejności otrzymywania wpłat, nie później niż w ciągu 5 dni roboczych, od daty zaksięgowania przelewu na naszym rachunku bankowym.


Wszystkich zainteresowanych prosimy o składanie zamówień na adres: k.koj@pmr-modele.pl


Pozdrawiam


Krzysztof Koj

PMR-Modele
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.925 34 0
#2
I kolejna porcja zdjęć ... :)

Pozdrawiam !
 

Załączniki

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.354 94 9
#4
Mógłby ktoś nakreślić konkretne różnice między 401W a 408W w oryginale na zdjęciach?

Na razie mam w planach zakup tych polskich węglarek :love:SM też ... 408Wa !
Szczerze nie ogarniam różnic :cry:Pozdrawiam
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.925 34 0
#6
Mógłby ktoś nakreślić konkretne różnice między 401W a 408W w oryginale na zdjęciach?
Na razie mam w planach zakup tych polskich węglarek :love:SM też ... 408Wa !
Szczerze nie ogarniam różnic :cry:Pozdrawiam
w oryginale 401W miały z boku 3 pary drzwi a 408W z boku 2 pary drzwi
No tych różnic pomiędzy typami 401W a 408W jest zdecydowanie więcej ... Ilość drzwi w ścianie bocznej to taka najbardziej widoczna różnica ... ;)
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 186 0
#7
Ale po przeróbkach 401W mogły mieć 2 pary drzwi. Główna różnica widoczna z boku to położenie drzwi względem końców wagonu i liczba pionowych słupków wzmacniających ściany boczne.

401W (2 pary drzwi):
1750141278669.png

408W:
1750141304091.png
 

matidj201

Aktywny użytkownik
Reakcje
456 9 0
#9
Witam !
I się dokonało ... :) Mam przyjemność zapowiedzieć kolejny nowy model wagonu polskiej budowy. Długo oczekiwany, który pozwoli skompletować autentyczny skład węglarek. Ponieważ będą się ukazywały różne warianty oznaczeń - miłośnicy poszczególnych epok z pewnością znajdą coś dla siebie. W załączeniu informacja od Krzysztofa Koja.

Szanowni Państwo.
Miło nam poinformować, że rozpoczynamy sprzedaż pierwszej edycji modeli wagonów węglarek polskiej konstrukcji, typu 408W.


Wagony typu 408W były nową generacją węglarek czteroosiowych polskiej konstrukcji, których produkcję seryjną uruchomiono w roku 1979. W stosunku do budowanych wcześniej wagonów 401Wd, 401Wj i 401Wk, serii Eaos, zmieniono w nich konstrukcję nadwozia (liczba drzwi, rozstaw słupków ścian bocznych i wzmocnione obwodziny górne) oraz podwozia.

W latach 1979-82, zakłady ZASTAL w Zielonej Górze oraz ZNTK Ostrów Wlkp. wyprodukowały ogółem ponad 13 400 wagonów tego typu.

W końcowej fazie produkcji, zakłady ZASTAL dostarczyły także niewielką ilość wagonów 408W, wyposażonych w wózki typu 25TNa.

Wagony te były jednak dostarczane wyłącznie dla polskich przedsiębiorstw spoza PKP.

Nasze modele uwzględniają także tę wersję wagonów typu 408W.


Są to zupełnie nowe modele, w których odwzorowane zostały wszystkie różnice konstrukcyjne, w stosunku do modeli węglarek 401Wb/401Wd.

Zmiany dotyczą zarówno konstrukcji nadwozia, jak i ostoi wagonu, z odtworzeniem innego układu hamulcowego.

W prezentowanych modelach uwzględnione zostały także zmiany zachodzące w wagonach 408W podczas ich eksploatacji (napraw), a więc: różne wersje drzwi, kół hamulca postojowego i różne typy zderzaków. Wszystkie modele odpowiadają jednak tylko pierwotnej wersji węglarek 408W, a więc z niskimi wzmocnieniami słupków ścian bocznych.


Modele te zostały wykonane przez firmę Albert Modell według naszych projektów, wyłącznie dla firmy PMR-Modele.

Pierwsza edycja tych modeli obejmuje tym razem aż sześć następujących zestawów dwuwagonowych:

- AM 500021 Zestaw 2 wag. 408W, Eaos, PKP (malowanie fabr. ZASTAL) epoka IVb, (okres eksploatacji: 1979-83);

- AM 500022 Zestaw 2 wag. 408W, Eaos-x, PKP (malowanie fabr. ZASTAL) epoka IVc, (okres eksploatacji: 1981-85);

- AM 500023 Zestaw 2 wag. 408W/25TNa, Eaos-x, PKP [P] (malowanie fabr. ZASTAL) epoka IVc, (okres eksploatacji: 1982-86), St. mac Łódź Widzew;

- AM 500024 Zestaw 2 wag. 408W, Eaos, PKP (malowanie po napr. w ZTNK Ostrów) epoka Vc, (okres eksploatacji: 2002-06);

- AM 500025 Zestaw 2 wag. 408W, Eaos, PL-PKPC (malowanie PKP Cargo Grupa PKP) epoka VI, (okres eksploatacji: 2011-17);

- AM 500026 Zestaw 2 wag. 408W/25TNa, Eaos, PL-PMTLU (malowanie "POL-MIEDŹ-TRANS") epoka VI, (okres eksploatacji: 2013-17), St. mac. Lubin Górniczy.


Zdjęcia wszystkich w/w zestawów oraz etykiety ich opakowań (z numerami poszczególnych wagonów), przesyłamy w załączeniu.

Cena za zestaw wynosi 450,00 zł.

Przesyłki krajowe będą realizowane bezpłatnie, niezależnie od wartości zamówienia (z wyłączeniem przesyłek za pobraniem).

Koszt przesyłek zagranicznych będzie każdorazowo uzgadniany, w zależności od kraju i formy dostawy.

Forma wysyłki jest dowolna, chociaż w przypadku przesyłek krajowych, preferujemy wysyłki do paczkomatów InPost i przesyłki kurierskie InPost.


Zamówienia będą realizowane w kolejności otrzymywania wpłat, nie później niż w ciągu 5 dni roboczych, od daty zaksięgowania przelewu na naszym rachunku bankowym.


Wszystkich zainteresowanych prosimy o składanie zamówień na adres: k.koj@pmr-modele.pl


Pozdrawiam


Krzysztof Koj

PMR-Modele
Czy można jeszcze składać zamówienia? gdyż w sklepie u Pana Rysia nie starczyło dla mnie zestawu.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.126 132 1
#12
Ja dostałem takiego maila z ŚM:

"Dzień dobry,
Niestety nie dostaniemy tyle zestawów ile założyliśmy
więc musimy anulować zamówienie.
Przepraszamy."

Smutek...
Też otrzymałem takiego maila.
Dziwne, bo jak zamawiałem wczoraj po godzinie 18, to zostało jeszcze 6-7 sztuk. Ba, jeszcze dzisiaj rano były dostępne zestawy. A tu taka odpowiedź.
Sorry, ale to jest, delikatnie mówiąc, niepoważne traktowanie klienta...:(
 
OP
OP
Młodzikowski

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.925 34 0
#14
Czy można jeszcze składać zamówienia? gdyż w sklepie u Pana Rysia nie starczyło dla mnie zestawu.
Proszę pisać na podany przez Krzyśka Koja adres mailowy. Rozmawiałem z Nim dosłownie przed chwilą i wszystkie zestawy są nadal dostępne.

I jeszcze jedna sprawa, bo też kilka osób o to pytało - kolejne wypusty wagonów będą pasowały do tych które ukazały się teraz (do elektrociepłowni Lenina również ... ;) ). Można więc z czystym sumieniem przyjąć, że osoby którym zależy na skompletowaniu większego/dłuższego składu węglarek 408W - będą mogły sukcesywnie dokupować kolejne wagony z nowymi numerami inwentarzowymi.

Pozdrawiam !
 

matidj201

Aktywny użytkownik
Reakcje
456 9 0
#15
Proszę pisać na podany przez Krzyśka Koja adres mailowy. Rozmawiałem z Nim dosłownie przed chwilą i wszystkie zestawy są nadal dostępne.

I jeszcze jedna sprawa, bo też kilka osób o to pytało - kolejne wypusty wagonów będą pasowały do tych które ukazały się teraz (do elektrociepłowni Lenina również ... ;) ). Można więc z czystym sumieniem przyjąć, że osoby którym zależy na skompletowaniu większego/dłuższego składu węglarek 408W - będą mogły sukcesywnie dokupować kolejne wagony z nowymi numerami inwentarzowymi.

Pozdrawiam !
Napisałem maila z zamówieniem.
Pozostaje cierpliwie czekać na odpowiedź.
I liczyć że jeden zestaw się uda kupić.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
864 46 0
#17
Proszę pisać na podany przez Krzyśka Koja adres mailowy. Rozmawiałem z Nim dosłownie przed chwilą i wszystkie zestawy są nadal dostępne.

I jeszcze jedna sprawa, bo też kilka osób o to pytało - kolejne wypusty wagonów będą pasowały do tych które ukazały się teraz (do elektrociepłowni Lenina również ... ;) ). Można więc z czystym sumieniem przyjąć, że osoby którym zależy na skompletowaniu większego/dłuższego składu węglarek 408W - będą mogły sukcesywnie dokupować kolejne wagony z nowymi numerami inwentarzowymi.

Pozdrawiam !
Jaki adres?
 

Podobne wątki