Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Tu macie kolejne zdjęcie z drzwiami fabrycznymi, natomiast mam do Was pytanie o typ węglarki za SM30, zdjęcie jest wykonane w Rydułtowach w 1969 roku. Zobacz załącznik 1095949
Kolega miał na myśli NRD ?
Był gdzieś na forum wątek dotyczący podobieństwa pikowskich węglarek do tych eksploatowanych na PKP, nie mogę go "odkopać"
Jedna z węglarek (96051) ma oznaczenia opracowane przez Pana Krzysztofa, rewizja 1973, tak jak set "gondol" z IVa, dlatego chciałem się upewnić czy to może być ta za zdjęcia, kształt burt i ilość drzwi się zgadza.
bo to jest gondola bułgarska a ten niby 401W to LOWA kolei DR a to zdjęcie w kopalni to raczej później niż 1969 - druga połowa lat 70tych, tam też widać wagony kolei DB serii Fcs !!! (wtedy serii Eds)
bo to jest gondola bułgarska a ten niby 401W to LOWA kolei DR a to zdjęcie w kopalni to raczej później niż 1969 - druga połowa lat 70tych, tam też widać wagony kolei DB serii Fcs !!! (wtedy serii Eds)
Ja się przy dacie nie upieram, podałem za opisem zdjęcia umieszczonym na portalu, bardziej mnie interesuje czy były takie lub bardzo podobne węglarki na PKP w czwartej epoce.
Po lewej stronie w głębi stoją dwa polskie wagony samowyładowcze 202V budowane seryjnie od 1971. ( pomijam zaledwie dwa egzemplarze wykonane w 1968 i 1970 r ) Tor bliżej widać stojący w lewym centrum zachodnioniemiecki wagon samowyładowczy Ed(s)090 późniejszy Fc(s)090 z logo DB na krańcu skrzyni. W centrum gondole rumuńskie R552V Albert Model w pierwotnym wykonaniu obwodzin drzwi... Po lewej stronie węglarki dwuosiowe i na samym lewym krańcu polska węglarka dwuosiowa 9W z ochydnie skrzywionym stopniem manewrowego. Zdjęcie jest co najmniej z 1973 ( początkowy rok budowy R552V ) lub później. Poza tym mamy przykład współpracy gospodarczej zachodnioniemiecko-polskiej w okresie P.R.L. dzięki której tory kopalni goszczą wagony DB.
Czyżby to wagon stojący obecnie w szopie w Rybniku jako do użytku wewnętrznego? Kiedyś jak byłem tam na szopie, to takiego z pomostem właśnie widziałem.
Czyżby to wagon stojący obecnie w szopie w Rybniku jako do użytku wewnętrznego? Kiedyś jak byłem tam na szopie, to takiego z pomostem właśnie widziałem.