• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Albert Modell wagony typu "Gondola"

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.209 69 0
#24
Wygląda mi raczej na wagon NDR niż 401W. Za nim jest reko Villach. Ale musiałbym porównać z książkimi, dla 100% pewności.
Kolega miał na myśli NRD ?
Był gdzieś na forum wątek dotyczący podobieństwa pikowskich węglarek do tych eksploatowanych na PKP, nie mogę go "odkopać":(
Jedna z węglarek (96051) ma oznaczenia opracowane przez Pana Krzysztofa, rewizja 1973, tak jak set "gondol" z IVa, dlatego chciałem się upewnić czy to może być ta za zdjęcia, kształt burt i ilość drzwi się zgadza.
 

JakubR

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
536 1 0
#25
To teraz wam namieszam...chyba?
Do zdjęcia z Rydułtów pasuje, ale ten pomost "wadzi".

Jeśli dobrze pamiętam opowieści warsztatowców to ten wagon przyjechał z wodzisławskiej wagonowni.
Polish_20250107_180144757_copy_4000x3000.jpg
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.780 37 1
#26
bo to jest gondola bułgarska a ten niby 401W to LOWA kolei DR a to zdjęcie w kopalni to raczej później niż 1969 - druga połowa lat 70tych, tam też widać wagony kolei DB serii Fcs !!! (wtedy serii Eds)
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.209 69 0
#27
bo to jest gondola bułgarska a ten niby 401W to LOWA kolei DR a to zdjęcie w kopalni to raczej później niż 1969 - druga połowa lat 70tych, tam też widać wagony kolei DB serii Fcs !!! (wtedy serii Eds)
Ja się przy dacie nie upieram, podałem za opisem zdjęcia umieszczonym na portalu, bardziej mnie interesuje czy były takie lub bardzo podobne węglarki na PKP w czwartej epoce.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.015 275 41
#28
Tu macie kolejne zdjęcie z drzwiami fabrycznymi ( ... )
Zobacz załącznik 1095948
Po lewej stronie w głębi stoją dwa polskie wagony samowyładowcze 202V budowane seryjnie od 1971.
( pomijam zaledwie dwa egzemplarze wykonane w 1968 i 1970 r )
Tor bliżej widać stojący w lewym centrum zachodnioniemiecki wagon samowyładowczy Ed(s)090 późniejszy Fc(s)090 z logo DB na
krańcu skrzyni. W centrum gondole rumuńskie R552V Albert Model w pierwotnym wykonaniu obwodzin drzwi...
Po lewej stronie węglarki dwuosiowe i na samym lewym krańcu polska węglarka dwuosiowa 9W z ochydnie skrzywionym stopniem manewrowego.
Zdjęcie jest co najmniej z 1973
( początkowy rok budowy R552V ) lub później.
Poza tym mamy przykład współpracy gospodarczej zachodnioniemiecko-polskiej w okresie P.R.L. dzięki której tory kopalni
goszczą wagony DB. ;)


 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
189 1 0
#29
To teraz wam namieszam...chyba?
Do zdjęcia z Rydułtów pasuje, ale ten pomost "wadzi".

Jeśli dobrze pamiętam opowieści warsztatowców to ten wagon przyjechał z wodzisławskiej wagonowni.
Zobacz załącznik 1095958
Czyżby to wagon stojący obecnie w szopie w Rybniku jako do użytku wewnętrznego? Kiedyś jak byłem tam na szopie, to takiego z pomostem właśnie widziałem.
 

Podobne wątki