• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów samowyładowczych typu 418V

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.973 180 15
#21
100 sztuk kazdego kompletu,faktycznie potentat w wagonach towarowych,smiech na sali a nie producent modeli
Masz rację, to są zbyt małe serie, aby nazwać to produkcją seryjną. To tak jakby manufaktura, tylko że na innym poziomie świadomości technologicznej produkcji, bo mają ku temu sprzęt i środki, a nie posiłkują się blaszkami i żywicą. Przy takim rynku jak polski, gdzie tak na prawdę ogrom zapotrzebowanie dopiero widać po grupach "fejsbukowych", a nie po tym forum, które schodzi na margines życia "kolejkowego" to zapotrzebowanie jest o wiele większe jak 500szt danego egzemplarza. Dodałbym jeszcze, ze całkowicie się zmienia proces widzenia i zapotrzebowania na modele w szczególności tego co dziś jeździ po torach np PKP Cargo itd, gdyż zmienił się środek "wieku" kupujących. Dziś dochodzą co raz to młodsi ludzie i nie za bardzo są chętni do kupowania modeli w barwach z ubiegłych lat. A jak wiadomo jak chcesz zarobić to musisz robić to na czym się odkujesz i będziesz miał zysk.
 

krzysiek341

Ostrzeżony
Reakcje
440 294 188
#22
Masz rację, to są zbyt małe serie, aby nazwać to produkcją seryjną. To tak jakby manufaktura, tylko że na innym poziomie świadomości technologicznej produkcji, bo mają ku temu sprzęt i środki, a nie posiłkują się blaszkami i żywicą. Przy takim rynku jak polski, gdzie tak na prawdę ogrom zapotrzebowanie dopiero widać po grupach "fejsbukowych", a nie po tym forum, które schodzi na margines życia "kolejkowego" to zapotrzebowanie jest o wiele większe jak 500szt danego egzemplarza. Dodałbym jeszcze, ze całkowicie się zmienia proces widzenia i zapotrzebowania na modele w szczególności tego co dziś jeździ po torach np PKP Cargo itd, gdyż zmienił się środek "wieku" kupujących. Dziś dochodzą co raz to młodsi ludzie i nie za bardzo są chętni do kupowania modeli w barwach z ubiegłych lat. A jak wiadomo jak chcesz zarobić to musisz robić to na czym się odkujesz i będziesz miał zysk.
Żeby sensowny skład zrobić to trzeba przynajmniej z 6 wagonów kupić a tu lipa
Miejmy nadzieje ze Roco albo Piko się pokusi o ten model wagonu
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.453 291 41
#23
(...)
Potentat którego produktów nikt nie ma bo wydaje po 100 sztuk, w dodatku dostępnych w jednym jedynym sklepie bez żadnych wcześniejszych zapowiedzi?
100 sztuk kazdego kompletu,faktycznie potentat w wagonach towarowych,smiech na sali a nie producent modeli

Jakie 100 sztuk ... ? :D
To jest tak jak ma się włączone na max'a emocje i nie czyta się ze zrozumieniuem, a emocje blokują dopływ faktów do świadomości...



100 sztuk 418V w malowaniu szarym to jest pierwsza partia próbna ! Posiadająca zakładaną : możliwość wychylania pudła ale bez zakładanej możliwości otwierania burty ( chyba że ktoś sobie podłubie we własnym zakresie )

Jednocześnie ukazały dwa zestawy tlenkowy w V i niebieski VI epoce . Czyli pierwsza łączna emisja wynosi 580 szt .

Następnie systematycznie będą się ukazywać( jako już ostateczna wersja bez możliwosci wychylania pudła ) kolejne edycje - dumpcar,ów w 4 różnych numerach w 2 epokach .

Podkreślam że Piko cieszące się opinią dużego producenta wypuszcza jednorazowo w edycji 500szt danego wagonu ... z jednym numerem !
Ocenę polityki produkcyjnej , co jest atrakcyjniejsze dla kupujących ? "Aż" 500szt w jednej epoce z jednym numerem czy "tylko" 480szt w dwóch epokach w 4 numerach ... polecam dokonać z wyłączonym systemem emocji :D .

Za chwilę nastąpi debiut trzeciej polskiej konstrukcji ( zestaw w epoce IV i zestaw w epoce VI ) Albert Model / PMR w postaci systematycznie ukazujących się edycji także w 2 epokach i 4 różnych numerach.

Reasumując Albert Model/PMR dotychczas oferując jedną polska konstrukcję .
Stanie się za chwilę producentem regularnie w ciągu tego roku emitującym 3 polskie konstrukcje :
- szutrówka 411V,
- dumpcar 418V
- cemenciarka 408S


Natomiast zaistniałe w ostatnich miesiącach i tygodniach ( tu epidemia ) perturbacje w emisji wagonów PKP Albert Model/PMR były wynikiem wtrącenia się w produkcję niemieckiej firmy N. ...
Oraz "wizyty przyjaźni" na Węgrzech dwóch animatorów-producentów modeli PKP , majacej na celu odwieść Albert Model od współpracy z PMR K.Koj ! i zmiany polityki na wielkie edycje po 1-2 tyś szt w jednym numerze !
Gdyby nie te przypadłości , 3 polskie konstrukcje były by obecne pod koniec 2019r a my już byśmy oczekiwali czwartej.
Będziemy mieli 4 konstrukcję w I poł. 2021r .


Proszę wyjść po za mentalny obszar modeli PKP i spojrzeć na firmę Exact train , która to oferuje model wagonu krytego Oppeln w ca. 60 ! numerach w tym w kilku malowaniach i kilku podepokach ! I nie tylko ten wagon ale wszystkie modele ma w ofercie z tak multizmutowaną numeracją.


Masz rację, to są zbyt małe serie, aby nazwać to produkcją seryjną. To tak jakby manufaktura,...

Jest to właśnie produkcja seryjna i długotrwała , do seryjnej produkcji opracowanego modelu z programem multimutacji numerycznej ! opartej na podzieleniu produkcji na wiele edycji po 400 a obecnie 480 egzemplarzy każda .

Mariusz czy Ty też włączyłeś na max'a emocje ... ? :D


Dodałbym jeszcze, ze całkowicie się zmienia proces widzenia i zapotrzebowania na modele w szczególności tego co dziś jeździ po torach np PKP Cargo itd, gdyż zmienił się środek "wieku" kupujących. Dziś dochodzą co raz to młodsi ludzie i nie za bardzo są chętni do kupowania modeli w barwach z ubiegłych lat. A jak wiadomo jak chcesz zarobić to musisz robić to na czym się odkujesz i będziesz miał zysk.

I właśnie w oparciu o kryteria o których piszesz Piko nie zaplanowało w tym roku już żadnej lokkomotywy w malowaniu Cargo .
( ET22 Cargo sprzedała sie tylko jedna ! edycja 500szt natomiast druga zalega w sklepach do dziś ... )
Tylko opracowało nowy model elektrowozu ET21 rodem z III epoki - masowo obecny w epokach III, IV i V .
Natomiast wg. danych PMR najszybciej sprzedają się szutrówki 411V w epoce...
IV .
 
Ostatnio edytowane:

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.973 180 15
#24
Jakie 100 sztuk ... ?


100 sztuk 418V w malowaniu szarym to jest pierwsza partia próbna ! Posiadająca zakładaną : możliwość wychylania pudła ale bez zakładanej możliwości otwierania burty ( chyba że ktoś sobie podłubie we własnym zakresie )

Jednocześnie ukazały dwa zestawy tlenkowy w V i niebieski VI epoce . Czyli pierwsza łączna emisja wynosi 580 szt .

Następnie systematycznie będą się ukazywać( jako już ostateczna wersja bez możliwosci wychylania pudła ) kolejne edycje - nie po 400szt jak dotąd , ale po 480szt dumpcar,ów w 4 różnych numerach w 2 epokach .
Czyli 2
zestawy w każdym 2 wagony po 120 szt każdy zestaw . Czyli 2 x 2 x 120 = 480 szt .

Podkreślam że Piko cieszące się opinią dużego producenta wypuszcza jednorazowo w edycji 500szt danego wagonu ... z jednym numerem !
Ocenę polityki produkcyjnej , co jest atrakcyjniejsze dla kupujących ? "Aż" 500szt w jednej epoce z jednym numerem czy "tylko" 480szt w dwóch epokach w 4 numerach ... polecam dokonać z wyłączonym systemem emocji :D .

Za chwilę nastąpi debiut trzeciej polskiej konstrukcji ( zestaw w epoce IV i zestaw w epoce VI ) Albert Model / PMR w postaci systematycznie ukazujących się edycji także po 480szt w 2 epokach i 4 różnych numerach.

Reasumując Albert Model/PMR dotychczas oferując jedną polska konstrukcję .
Stanie się za chwilę producentem regularnie w ciągu tego roku emitującym 3 polskie konstrukcje :
- szutrówka 411V,
- dumpcar 418V
- cemenciarka 408S


Natomiast zaistniałe w ostatnich miesiącach i tygodniach ( tu epidemia ) perturbacje w emisji wagonów PKP Albert Model/PMR były wynikiem wtrącenia się w produkcję niemieckiej firmy N. ...
Oraz "Wizyty przyjaźni" na Węgrzech dwóch animatorów-producentów modeli PKP , majacej na celu odwieść Albert Model od współpracy z PMR K.Koj ! i zmiany polityki na wielkie edycje po 1-2 tyś szt w jednym numerze !
Gdyby nie te przypadłości , 3 polskie konstrukcje byly by obecne pod koniec 2019r a my już byśmy oczekiwali czwartej.


Proszę wyjść po za mentalny obszar modeli PKP i spojrzeć na firmę Exact train , która to oferuje model wagonu krytego Oppeln w ca. 60 ! numerach w tym w kilku malowaniach i kilku podepokach ! I nie tylko ten wagon ale wszystkie modele ma w ofercie z tak multizmutowaną numeracją.




Jest to właśnie produkcja seryjna i długotrwała , do seryjnej produkcji opracowanego modelu z programem multimutacji numerycznej ! opartej na podzieleniu produkcji na 400 a obecnie 480 egzemplarzach każdej partii .

Mariusz czy Ty też włączyłeś na max'a emocje ... ? :D





I właśnie w oparciu o kryteria o których piszesz Piko nie zaplanowało w tym roku już żadnej lokkomotywy w malowaniu Cargo .
( ET22 Cargo sprzedała sie tylko jedna ! edycja 500szt natomiast druga zalega w sklepach do dziś ... )
Tylko opracowało nowy model elektrowozu ET21 rodem z III epoki - masowo obecny w epokach III, IV i V .
Natomiast wg. danych PMR najszybciej sprzedają się szutrówki 418V w epoce...
IV .

Andrzejku ..ja? Ależ skądże znowu, u mnie emocje są ja makiem zasiał, właśnie siedzę i opijam zdrówko Tadzia z Torunia, bo biedna chłopina ma dziś imieniny ;)


Screenshot_2020-05-03 szklanka whiskey – Szukaj w Google.png
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.453 291 41
#25
Andrzejku ..ja? Ależ skądże znowu, u mnie emocje są ja makiem zasiał, właśnie siedzę i opijam zdrówko Tadzia z Torunia, bo biedna chłopina ma dziś imieniny ;)


Zobacz załącznik 729596

... a to nie wiedziałem że dziś jest podwójna wielkonarodowa impreza ?! :D
Cytat : "Konstytucja Cmentarnych Grabaży co pospier...lali po wszystkim do Francji i Ameryki" ...

I imieniny Wielkiego Przebierańca ! ;)
 
Ostatnio edytowane:

krzysiek341

Ostrzeżony
Reakcje
440 294 188
#26
Napisałem o 100 sztukach każdego kompletu a w sklepie świat modeli Rybnik były w sprzedaży trzy różne malowania po dwa wagony w komplecie
A o takiej ilości pisał jeden z grupowiczow na fejsie wstawiając linka do tegoż sklepu
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
485 69 32
#27


Następnie systematycznie będą się ukazywać( jako już ostateczna wersja bez możliwosci wychylania pudła ) kolejne edycje - dumpcar,ów w 4 różnych numerach w 2 epokach .
Czym podyktowana jest decyzja o zaprzestaniu produkcji modelu z uchylnym pudłem ? Czyż proces produkcyjny....w obecnej formie nie jest dużo prostszy aby rezygnować z tego dość ciekawego rozwiązania ?
A tak swoją drogą muszę raz jeszcze zachwalić firmę za super wykonanie i pomysłowość.... czekam na wiecej :)
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
485 69 32
#30
Ponieważ projekt tego wagonu przerósł możliwości techniczne fabryki w której zamawia Albert Model/PMR. Generalnie poziom techniczny tej fabryki jest co tu dużo mówić niski w porównaniu z takim Piko czy Roco.
Poczekaj no kolego.... chcesz mi powiedzieć,że modele firmy Albert Modell ,które już od dłuższego czasu rozchodzą sie jak świeże bułeczki to jakiś.... gniot ?? Że masz jakieś KONKRETNE, fachowe porównanie ?? Ile masz tych wagonów ?? Ja posiadam 3 zestawy.... jak na razie i nie zauważyłem nic kłującego w oczy, od treści pudełka i wnętrza kończąc. Nie twierdzę ,iż modele Piko są gorsze bądz lepsze, mam ich też sporo !
Jakim prawem twierdzisz cyt,, Ponieważ projekt tego wagonu przerósł możliwości techniczne fabryki ,, skoro wagony owe zostały fizycznie wyprodukowane ??? Jakoś to bez sensu ! A może po prostu nie udało ci się zakupić tych wypustów i przemawia przez cb po prostu zazdrość ??
 

krzysiek341

Ostrzeżony
Reakcje
440 294 188
#31
Poczekaj no kolego.... chcesz mi powiedzieć,że modele firmy Albert Modell ,które już od dłuższego czasu rozchodzą sie jak świeże bułeczki to jakiś.... gniot ?? Że masz jakieś KONKRETNE, fachowe porównanie ?? Ile masz tych wagonów ?? Ja posiadam 3 zestawy.... jak na razie i nie zauważyłem nic kłującego w oczy, od treści pudełka i wnętrza kończąc. Nie twierdzę ,iż modele Piko są gorsze bądz lepsze, mam ich też sporo !
Poczekaj no kolego.... chcesz mi powiedzieć,że modele firmy Albert Modell ,które już od dłuższego czasu rozchodzą sie jak świeże bułeczki to jakiś.... gniot ?? Że masz jakieś KONKRETNE, fachowe porównanie ?? Ile masz tych wagonów ?? Ja posiadam 3 zestawy.... jak na razie i nie zauważyłem nic kłującego w oczy, od treści pudełka i wnętrza kończąc. Nie twierdzę ,iż modele Piko są gorsze bądz lepsze, mam ich też sporo !
Jakim prawem twierdzisz cyt,, Ponieważ projekt tego wagonu przerósł możliwości techniczne fabryki ,, skoro wagony owe zostały fizycznie wyprodukowane ??? Jakoś to bez sensu ! A może po prostu nie udało ci się zakupić tych wypustów i przemawia przez cb po prostu zazdrość ??
Jakim prawem twierdzisz cyt,, Ponieważ projekt tego wagonu przerósł możliwości techniczne fabryki ,, skoro wagony owe zostały fizycznie wyprodukowane ??? Jakoś to bez sensu ! A może po prostu nie udało ci się zakupić tych wypustów i przemawia przez cb po prostu zazdrość ??
Widocznie fabryka jest na niższym poziomie skoro nie byli w stanie takich dodatków jak uchylne pudło czy otwierana burta zrobić
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
485 69 32
#32
Koledzy @krzysiek341 i @grosiszcze ,jak na złość...wam... firma AM zrobiła właśnie wychylane pudło które dość ciekawie wygląda w zestawieniu 2 wagonów ! taka asymetria na torach jest dość ciekawa jak sie te modele nie równo ustawi , i do tego cylindry siłowników przestrzenne, ale z skąd macie wiedzieć skoro nie macie tych wagoników :) inna sprawa burty.... tu modelarzom zostawiono furtke do popisu :)
 

krzysiek341

Ostrzeżony
Reakcje
440 294 188
#33
Koledzy @krzysiek341 i @grosiszcze ,jak na złość...wam... firma AM zrobiła właśnie wychylane pudło które dość ciekawie wygląda w zestawieniu 2 wagonów ! taka asymetria na torach jest dość ciekawa jak sie te modele nie równo ustawi , i do tego cylindry siłowników przestrzenne, ale z skąd macie wiedzieć skoro nie macie tych wagoników :) inna sprawa burty.... tu modelarzom zostawiono furtke do popisu :)
Jeśli tak jest to ok
 

robertmuszka

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
4.708 185 19
#34
Po co znowu kłucicie sie , po co.
Firma wyprodukowała tyle ile chciała, wyprodukowała to, co chciała i ile chciała. Sprzedało sie wszystko w jeden dzień. Wiec dalej zrobią to, co bedą chcieli. Jesli wyprodukuja z innymi numerami to super.
Swoja droga mam wspomniany wczesniej zestaw trixa z dumpcarami , Bipa966 i nie sa to modele w barwach PKP,
Mam tez dumpcary firmy Modela, juz PKP, pewnie we wtorek dostanę wagony ALBERT MODELL Jestem ciekaw jak bedą wygladały koło siebie.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.453 291 41
#35
Ponieważ projekt tego wagonu przerósł możliwości techniczne fabryki w której zamawia Albert Model/PMR. Generalnie poziom techniczny tej fabryki jest co tu dużo mówić niski w porównaniu z takim Piko czy Roco.
Trudno dyskutować z tą logiczną opinią ... :podstepny:
Choć najnowszy 401K Gags Piko ... zszedł do tego samego średniego poziomu.
Pisałem ze 2 lata temu że zanacza sie powoli coraz większy rozziew miedzy najnowszymi topowymi opracowaniami konstrukcji DB i innych zachodnich zarządów kolejowych a modelami PKP. Oczywiście mamy technologiczne eksplozje SU46 Piko , cysterna 406R Piko ...
Jednak 401K to krok w tył o całe dziesięciolecia ... jak patrzę na Gags to mam wrażenie że jest rok 1998 ...
Opracowanie tego modelu niczym się nie różni od ówczesnego najnowszego opracowania Piko - sarkofagu Uaoos-y DR .
Z ta jednak różnicą że klapy ładunkowe sarkofagu ... są otwierane , czym Piko wtedy bardzo się chwaliło ...
Zdjęcia w wątku 401K Piko ....


http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-krytych-typu-401k.47514/page-9
 
Ostatnio edytowane:

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.430 252 2
#36
Koledzy @krzysiek341 i @grosiszcze ,jak na złość...wam... firma AM zrobiła właśnie wychylane pudło które dość ciekawie wygląda w zestawieniu 2 wagonów ! taka asymetria na torach jest dość ciekawa jak sie te modele nie równo ustawi , i do tego cylindry siłowników przestrzenne, ale z skąd macie wiedzieć skoro nie macie tych wagoników :) inna sprawa burty.... tu modelarzom zostawiono furtke do popisu :)
Tu masz odpowiedź
Następnie systematycznie będą się ukazywać( jako już ostateczna wersja bez możliwosci wychylania pudła ) kolejne edycje - dumpcar,ów w 4 różnych numerach w 2 epokach .
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
485 69 32
#37
A żeby nie było tak całkiem słodko z tym modelem to napisze tak:
Właściwości jezdne w przypadku wagonów jakie ja posiadam są nieco gorsze od modeli Piko, ale zdecydowanie lepsze niż wagony Ua tego samego producenta (AM). Po sprzęgnięciu obu (418V) zostaje dość duża luka między zderzakami (ok.3mm) co mnie osobiście dość razi ,.używam sprzęgów FL -6515. O niebo lepiej wypada natomiast zestawienie 2 wagonów Ua ze sobą gdzie nie ma praktycznie prześwitu, zderzaki ładnie przylegają do siebie .W przypadku spięcia Ua i 418V ,dystans między oboma modelami wynosi ok.2mm co jak mi sie wydaje jest już do przyjęcia :)
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.917 146 1
#38
Czy tylko wagony szare mają z tej edycji wychylne pudła? Czy wszystkie, które się aktualnie ukazały?
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
#40
Poczekaj no kolego.... chcesz mi powiedzieć,że modele firmy Albert Modell ,które już od dłuższego czasu rozchodzą sie jak świeże bułeczki to jakiś.... gniot ?? Że masz jakieś KONKRETNE, fachowe porównanie ?? Ile masz tych wagonów ?? Ja posiadam 3 zestawy.... jak na razie i nie zauważyłem nic kłującego w oczy, od treści pudełka i wnętrza kończąc. Nie twierdzę ,iż modele Piko są gorsze bądz lepsze, mam ich też sporo !
Jakim prawem twierdzisz cyt,, Ponieważ projekt tego wagonu przerósł możliwości techniczne fabryki ,, skoro wagony owe zostały fizycznie wyprodukowane ??? Jakoś to bez sensu ! A może po prostu nie udało ci się zakupić tych wypustów i przemawia przez cb po prostu zazdrość ??
Czytaj uważnie wątek. Pisałem, że z wychylnością pudła były problemy, bo działało jak chciała i kiedy chciało. Gdyby to działało dobrze, to 418V byłyby w sprzedaży już w zeszłym roku. A tak 1 partia poszła do poprawy. I następne nie będą miały wychylnych pudeł. Bo okazało się, że akurat ta chińska fabryka nie poradziła sobie z projektem, lub projekt był zbyt ambitny. Ale to nie oznacza, ano przede wszystkim kolega, nie napisał, że to gniot.
 

Podobne wątki