• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Absurdy prawdziwej kolei

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.990 42 1
#1
Katowice - Gdynia w 17 godzin bez przesiadki?
Dla maniaków kolejowych polecam takiej oto relacji pociąg Katowice - Gdynia. Można spędzić aż albo tylko 17 godzinek w pociągu :LOL:
Ktoś zaproponuje dłuższy czas w pociągu w odniesieniu do km?
 

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#3
Ta trasa to ponad 1100 km czyli średnia to około 65 km/godz. To i tak całkiem dobrze biorąc pod uwagę po czym ten pociąg jedzie. Samochodem to ponad 20 godz.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.053 578 30
#5
Nie takie znowu "maniakalne". Ten pociąg nie jest przeznaczony dla podróżnych jadących z Katowic do Gdyni, ale np. dla chcących się dostać z Katowic (czy miejscowości po drodze do Warszawy) do Białegostoku, czy Ełku. Taki obieg, teoretycznie przynajmniej, pozwala zoptymalizować wykorzystanie taboru. Nie jest to zresztą specyfika polskich kolei. Swego czasu (nie wiem, czy do dziś), uważane przez wielu z nas za wzór koleje niemieckie DB prowadziły pociąg IC (nie: ICE!) z Hamburga do Monachium przez Kolonię - też trasą chyba conajmniej o 50% dłuższą od najkrótszej przez Hanower i Fuldę.
 

uboottd

Aktywny użytkownik
Reakcje
82 0 0
#6
moment odjadz 5.30 przyjazd 17.42 to daje 12h 12m planowo a nie 17...
jak należy rozumieć zmieniające się numery pociagu ?
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.990 42 1
#7
uboottd napisał(a):
moment odjadz 5.30 przyjazd 17.42 to daje 12h 12m planowo a nie 17...
jak należy rozumieć zmieniające się numery pociagu ?
Jeszcze wczoraj link do rozkładu działał poprawnie - teraz wskakuje zupełnie inna relacja :roll:
Podaję ponownie :arrow: link
 

uboottd

Aktywny użytkownik
Reakcje
82 0 0
#8
Może ta relacja jeszcze podlega pod zasadę nieoznaczoności ? :))

Jutro pewnie znów bedzie link zły, prawdopodobnie link jest do wyszukiwarki a nie do konkretnej relacji i w związku z godzinami lub datą się zmienia co jest pierwsze trafione i wyświetlane
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.990 42 1
#10
Mnie zastanawia jedna rzecz w tym rozkładzie. Dlaczego pociąg na stacji Białystok ma prawie godzinny postój :?: Czyżby pasażer wsiadający na stacji Łapy i jadący w kierunku Gdyni był zmuszony do prawie godzinnego zwiedzania miasta Białegostoku w ramach tak długiego postoju :?:
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.053 578 30
#11
Z numerami to akurat sprawa jest prosta: każda linia kolejowa ma swój początek (km "0") i koniec. Pociąg jadący od końca linii w kierunku jej początku (zgodnie z malejącym kilometrażem) ma zawsze numer parzysty, a pociąg jadący od początku w kierunku końca linii (ze wzrastającym kilometrażem) ma numer nieparzysty. Ponieważ ten konkretny pociąg jedzie najpierw z Katowic do Warszawy (gdzie zaczynają się, czyli mają kilometr "0", wszystkie linie wychodzące ze stolicy), ma wtedy numer 45108, dalej ma numer 45109, bo jedzie wraz ze wzrastającym kilometrażem i tak dalej. Pierwsze dwie cyfry oznaczały dawniej numer okręgu kolei państwowej, w którym pociąg zaczynał bieg i numer okręgu, gdzie kończył bieg. W tym wypadku dawna Śląska Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych (DOKP) miała numer 4, a Północna DOKP (Gdańsk) miała numer 5. Ten system numeracji utrzymuje się do dziś, chociaż granice okręgów nieco się zmieniły i nie mówi się już o okręgach kolei państwowych. Szczegółów dzisiejszego podziału administracyjnego sieci PKP (zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) nie jestem w stanie od ręki podać.

Pozdrawiam
 

wespe

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
dgajus napisał(a):
Mnie zastanawia jedna rzecz w tym rozkładzie. Dlaczego pociąg na stacji Białystok ma prawie godzinny postój :?: Czyżby pasażer wsiadający na stacji Łapy i jadący w kierunku Gdyni był zmuszony do prawie godzinnego zwiedzania miasta Białegostoku w ramach tak długiego postoju :?:
Chyba każdy chce odpocząc, trzeba zmienić loka, dochodzi być może przepustowość trasy, pociąg nie jest zaprojektowany jak wspomniano do podróży z katowic do gdyni przez białystok.

Pod pojęciem "maniakalne" w moim poście miałem na myśli, że takie połączenia staowią pewną frajdę dla nas, no może tylko dla mnie, gdyż specjalnie dla trasy wybieram się niedługo typ pociągiem :)
 
Reakcje
0 0 0
#15
W czasie wakacji podróż samochodem między Zakopanem a Poroninem to nieraz 1,5 godziny (mega korki na wąskiej zakopiance). Pociąg tą trase pokonuje w niecałe 10 minut. Gdyby w zarządzie PKP byli jacyś myślący po kolei to uruchomili by jakieś wahadło i rozpropagowali by to na Krupówkach np pod hasłem pociągiem do Poronina o wiele szybciej ...niestety znając realia panujące na PKP prędzej należy spodziewać się tego, że jakiś Góral kupi z demobilu helikopter Mi 2 i bedzie trzepał kasiorke. PKP pewnie uważa, że nie warto...a zysk byłby godziwy.

www.lokojacko.pl
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#16
PKP od zawsze mówi, że niedasię, bo za mała przepustowość (mimo iż pociągów coraz mniej kursuje),planowali budowę drugiego toru, ale górale za dużo za działki chcieli, w końcu zrobią dwupasmówkę drogową i się problem rozwiąże.
Irytujący jest też brak autokuszetek.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 19
Koleje w Polsce 9
Koleje w Polsce 3

Podobne wątki