• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm 3 moduły szlakowe

OP
OP
Iguanabrat

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
290 24 5
#21
Spoko. Jutro pojadę ,zrobię zdjęcia i posprawdzam moje dane.
Na tym moście się wzorowałem,nie do końca będzie taki jak oryginał,na pewno barierki będą inne,żeby były takie jak na zdjęciach musiałyby być fototrawiona,przez co były by bardzo delikatne,przy 46 cm moście każde dotkniecie powodowało by zgięcie blaszki.
 
OP
OP
Iguanabrat

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
290 24 5
#24
Po dzisiejszym przedarciu się przez chaszcze i dzikie wysypisko przy moście,po oględzinach stwierdzam ,że łuku nie powinno być,czyli Zbyszek miał rację.Chyba zrobiłem błąd przy pomiarach,że nie przedarłem się i dokładnie nie spojrzałem.Z innej perspektywy nie było to widoczne.Teraz muszę "przekminić" czy robić wiadukt od nowa,czy zarośla zakryją ten łuk.W sumie to montowany będzie na końcu.
IMG_0004.JPG
IMG_0005.JPG
IMG_0006.JPG
IMG_0024.JPG
IMG_0028.JPG
IMG_0012.JPG
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
854 77 5
#25
Jak będziesz tam jeszcze przy okazji, to zrób proszę dokładne fotki detali barierki, bo wygląda na oryginalną, nitowaną i ma zdobienia. (y)
 
OP
OP
Iguanabrat

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
290 24 5
#26
Jeżeli coś widzicie to piszcie śmiało,lepiej coś poprawić teraz niż później.Mam takie foto barierek,pisz co potrzebujesz dokładnie.Pomiędzy prętami jest 20 cm,w miejscach gdzie są te blachy 30 cm.
Tu jest barierka którą planowałem https://ostbahn-mk.pl/index.php/produkt/barierka-mostuestakady-wzor-2/
,jest trochę inna ale zbliżona,ale ciągle się zastanawiam na czymś takim
https://bogos.pl/tt-barierka-balustrada-1120-120028-p-533.html (wiem, ja mam ją w skali h0)
Chyba ,żeby zlecić gdzieś wypalenie albo fototrawienie.
20191114_155135 (2).jpg
20191114_155410 (2).jpg
20191114_155141 (2).jpg
20191124_121139 (8).jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#28
Moim zdaniem tam jednak jest łuk, choć minimalny, a widać to choćby po przebiegu barierki. Model kolegi Artura jest znacznie bardziej wypukły, ale to nie musi być błąd - chyba, że chcemy dokładnie odwzorować ten konkretny wiadukt. Stopień "wypukłości" zależy przecież od różnicy wysokości poziomu toru i krzyżującej się z nim drogi. W tym wypadku ta różnica jest spora i droga musiała tylko nieznacznie wznieść się, żeby przejść nad torem, ale w modelu może być inaczej. W takim wypadku należałoby odpowiednio ukształtować teren po obu stronach toru tak, żeby uzasadnić konieczność wysokiego łuku drogi na wiadukcie.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.406 387 20
#31
Nic podobnego, taka konstrukcja barierki przymocowanej od czoła.
A tu jest łuk?
Zobacz załącznik 697656
Konstrukcja barierki konstrukcją, ale jak się przyłoży linię prostą do tego wiaduktu (np. brzeg okna przeglądarki) to widać łuk tego wiaduktu. Zobacz na tym zrzucie z ekranu:


Zrzut ekranu 2020-01-1 o 23.55.12.png




Może ten łuk jest niewielki, ale jest...
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
854 77 5
#32
Na oryginalnym planie wiaduktu betonowego z 1916r. dla kanału elbląskiego jest pochylenie 1:15 na całej długości konstrukcji od osi. Wiadukty drogowe nad torami, które sobie fotografowałem pod kątem ew. modelu miały analogiczną konstrukcję.
Z mojej stronu koniec udowadniania i zaśmiecania wątku. Autor sam zdecyduje, czy poprawia, czy zostawia tak jak jest.
 
OP
OP
Iguanabrat

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
290 24 5
#35
Tak jak już pisałem wcześniej,Zbyszek miał rację, kolejne zdjęcia popierają jego tezę, więc na razie muszę to przemyśleć, bo widać będzie praktycznie tylko środek mostu,tak jak na zdjęciu powyżej.Cale boki chcę żeby były zasłonięte drzewami i krzakami. Jakby co mogę zrobić nowy most,bo to sama przyjemność.Teraz będę się brał za tory.Teren zaszpachlowany i zagruntowany.
 

Qmaty

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
5.830 235 3
#37
Ponieważ od początku kibicuję Twojemu projektowi, to mam kilka pytań:
1. Jakiego producenta tory?
2. Składanie skrzynek: kleiłeś i dodatkowo skręcałeś?
 
OP
OP
Iguanabrat

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
290 24 5
#38
1.flex Weinert
2. Delikatnie wikol, dodatkowo wkręty.
Jedną skrzynkę jak złożyłem i położyłem na blacie,jeden narożnik się unosił 0,5cm. Kołysała się i musiałem rozkrecić i złożyć od nowa. Mój błąd bo nie sprawdziłem od razu.
 
OP
OP
Iguanabrat

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
290 24 5
#40
Jeżeli masz skrzynki od "maramamare" to środkowe ciężko wchodzą, ja delikatnie je zeszlifowałem papierem ściernym bo" za chiny"nie chciały wejść. I składaj w poziomie na czymś równym,ja jedną skręcałem w pionie ,i dla tego musiałem poprawić.
 

Podobne wątki