• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[1:160] Mały tort pokojowy

OP
OP
pjmo

pjmo

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#21
Ano jest żech 8) Z Panem Piotrem nawiązałem kontakt, cennik Peco mam już na mailu. Zakup rozjazdów i napędów zostawiłem sobie na przyszły miesiąc - zaopatrzyłem się wczoraj w sterowanie cyfrowe od kolegi forumowego Melchiora i nową lokomotywę, także sukcesywnie eNkowe zbiory się powiększają. Znalazłem też trzy paczki drzew, które pozostały z planu budowy w H0 - może 1/20 terenu uda się tym zazielenić...

A propos napędów - jest ktoś w stanie pomóc (pytanie z postu wyżej)?
 
OP
OP
pjmo
Reakcje
0 0 0
#23
Jestem przed składaniem zamówienia na rozjazdy i tak nie do końca jestem przekonany do poprzedniego planu. Stworzyłem taką alternatywę, wzbogacając ją o teoretyczne rozmieszczenie budynków na płycie. Czy takie rozwiązanie nie sprawi kłopotów z rozmieszczeniem semaforów, oraz czy w ogóle taka opcja może być namiastką rzeczywistego układu?
 

Załączniki

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.009 144 0
#26
A jak wtedy na stanowisko do nawęglania dostarczysz węgiel? wagonem, czy samochodem? Bo się może okazać, że nawet najkrótszy tendrzak z jedną węglarką nie wjedzie na obrotnicę ja bym zrezygnował z tego górnego toru prowadzącego do obrotnicy.

Poza tym, jeśli ten zakład produkcyjny ma mieć rampę wyładunkową przy tym samym torze co "żeberko" do szopy to się ciaśniutko robi.

Może lepiej byłoby zrezygnować z obrotnicy i wstawić gdzieś np. szopę 1-2 stanowiskową?
Przy umiejętnym wpasowaniu, starczyłoby miejsca i na szopę i na zakład produkcyjny.
A! Zakład produkcyjny można nazwać "magazynem" parowozowni - tak jak np. w Skierniewicach
http://psmk.org.pl/md/mapamd.jpg (Budynek 6)

Czy łuki będą z fleksów Peco? Nie jestem pewien, czy po wygięciu ich tak ciasno, podkłady nie będą wyglądały karykaturalnie.
 
OP
OP
pjmo
Reakcje
0 0 0
#27
Zgadza się, flexy Peco.
Jeśli zamiast obrotnicy i wachlarza, wrzucić na plan dwustanowiskową, to szlak prowadzący do niej puścić od stacji, czy od góry?
 
OP
OP
pjmo
Reakcje
0 0 0
#31
Koniec sesji, więc powoli można się brać na poważnie do roboty :LOL:
W międzyczasie, dojechał dekoder do mojej ÖBB 1014 oraz 3 wagony w zarządzie ÖBB





a w drodze jest już Taurus ES 64 U2-002.

Jeśli ktoś jest w posiadaniu namiarów na eNkowe semafory świetlne, byłbym niezwykle wdzięczny.

Co do planu, ostatecznie pozbyłem się zamiaru instalacji "gramofonu" oraz górnego połączenia z nią. W jej miejscu znajdzie się najprawdopodobniej szopa dwustanowiskowa lub zabudowa (kwestia wizualizacji jaka).
 

Załączniki

OP
OP
pjmo
Reakcje
0 0 0
#32
Misiek, miałeś racje...
Flexy z racji tego że są cięte na tak małej ilości podkładów, wyglądają dość dziwnie po wygięciu w dopuszczalnym przez SCARM kącie. Na szczęście udało się go jako tako przywrócić do "stanu prostego". W międzyczasie, natknąłem się na genialne plany p. Milana Ferdiána - odsyłam do forum http://www.norma.fremo.pl/viewtopic.php?p=22542#22542 i zastanawiam się, czy nie spróbować zamiast tego typowego toru i jazdy w kółeczko w industrialnych klimatach, stworzyć górskiego "miasteczka" w tym rodzaju


Wizualizacja w SCRAMie wygląda mniej więcej tak:


A tak miałoby to wyglądać z lotu ptaka



Szczerze mówiąc, nie wiem czy nie zdecydować się na opcję górską. Łuki są łagodniejsze, zaoszczędzę na materiałach i rozjazdach, a to wszystko kosztem kilku centymetrów więcej z każdej strony dechy... Zielone kwadraty to zabudowa wiejska, żółte to budynki kolejowe, na czerwono zaznaczony tartak.

Czy jakiś specjalista, mógłby mi umieścić w tym planie semafory? Dobrze rozumiem, że powinny one znajdować się przed wyjazdem ze stacji na szlak?
 

Załączniki

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
196 5 0
#33
A może coś z tych planików Ci się przyda :?:(wszystkie projekty z cz.MIBA)
 

Załączniki

  • 168,2 KB Wyświetleń: 147
  • 320 KB Wyświetleń: 148
  • 243,2 KB Wyświetleń: 148
  • 156,9 KB Wyświetleń: 147
  • 186,5 KB Wyświetleń: 148
  • 209,7 KB Wyświetleń: 148
  • 191,2 KB Wyświetleń: 148
  • 222,2 KB Wyświetleń: 149
  • 224,4 KB Wyświetleń: 151
  • 184,7 KB Wyświetleń: 149
  • 248,9 KB Wyświetleń: 150
  • 246,5 KB Wyświetleń: 148
  • 146,9 KB Wyświetleń: 148

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
#34
Generalnie nowy projekt kolegi pjmo bardziej mi się podoba od poprzedniego. Jeśli mógłbym mieć uwagi, to po pierwsze postarałbym się o jak najdłuższe tory stacyjne - te na rysunku wydają się mieć jeszcze sporo rezerwy. Po drugie, na górze zrobiłbym małą stację końcową, a nie bocznicę. W tym celu muszą tam być połączenia torów na końcu, przed kozłami oporowymi, by po przyjeździe pociągu lokomotywa mogła objechać skład, a nie musiała spychać składu w drodze powrotnej do głównej stacji. Plany zamieszczone przez kolegę kociol są ciekawe, ale niektóre mogą być za bardzo rozbudowane. Ale trzeba je traktować jako inspirację, a nie gotowe wzory do bezpośredniego zastosowania.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 10
Planuję 21
Planuję 34
Planuję 15
Planuję 58

Podobne wątki