• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Łączenie torów Fleischmann z Kato [N]

Reakcje
0 0 0
#1
Witam

Czy jest możliwe połączenia torów Kato z Roco?

Wyjaśnię o co mi chodzi.

Całe torowisko będę robił w Fleischmann lecz chciałbym zastosować w torowisku jeden rozjazd Kato, z tego co widzę takiego rozjazdu nie mają w Fleischmann.

Wiem że Kato jest na podsypce i że trzeba będzie pokombinować aby wyrównać poziomy (to jest do zrobienia).

Bardziej mi chodzi jaki jest przekrój szyn w Kato, ich wysokość, czy trzeba stosować jakieś adaptery do łączenia oraz czy kolorystycznie pasują do siebie (czy się będą kolorystycznie odcinały od Fleischmann czy nie).


Pozdrawiam
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
135 16 3
#2
Tory Kato to nie są przypadkiem Marklin.
Zapodaj fotki tych torów.

Jeśli są to tory na nasypie, to spróbuj wykorzystać tory przejściowy Roco geoline na Roco line i do tego złączki wysokościowe. Powinno się udać.
 
OP
OP
P
Reakcje
0 0 0
#5
Chyba troszkę wprowadziłem w błąd, jak tak to przepraszam.

Skala N, Roco / Fleishmann N-Gleis code 80 - z przyzwyczajenia piszę Roco chociaż w katalogach to już Fleishmann
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.460 552 30
#6
OP
OP
P
Reakcje
0 0 0
#7

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.460 552 30
#8
Nie, ale wyjaśnia o co chodzi dla tych, którzy ewentualnie mogą pomóc. Ja nie mam takich torów i myślę, że niestety mało jest u nas modelarzy używających torów Kato.
 
OP
OP
P
Reakcje
0 0 0
#9
A jest jakaś inna firma robiąca takie rozjazd w skali N?

Fleischmann robi coś takiego, ale w sytuacji gdy przejazd składu ma być na wprost to wygląda to kiepsko (moim zdaniem).


Przy Kato bardziej mi się podoba.

 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.460 552 30
#10
Trudno porównywać jedno z drugim. Układ Kato to dwa równoległe tory połączone ze sobą przejściami zwrotnicowymi, krzyżującymi się w środku. W tym układzie przejazdy na wprost po tych równoległych torach mogą odbywać się jednocześnie. Fleischmann to rozjazd krzyżowy podwójny, gdzie jest możliwa tylko jedna jazda w danym czasie. Taki układ jak Kato w N robi jeszcze angielska firma Peco, ale bez imitacji podsypki. Można też coś takiego samemu zestawić z czterech rozjazdów zwyczajnych i jednego skrzyżowania, ale trzeba zwrócić uwagę na kąty rozjazdów i skrzyżowania, a poza tym wymaga to cięcia rozjazdów w celu dopasowania wszystkiego.
http://www.peco-uk.com/product.asp?strParents=3309,3310&CAT_ID=3315&P_ID=17137
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.460 552 30
#12
Kiedyś to widziałem, ale ja sam nie bawię się w N, więc szczegółów nie znam. Są tu na forum koledzy lepiej znający temat. Profil Peco jest trochę oszukany, bo szyna jest dość wysoka, ale jej dolna część, pod stopką, jest ukryta w plastikowej listwie pod szyną, łączącą podkłady ze sobą tak, że widoczna wysokość szyny jest mała. Ale wymiarów nie znam.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.816 15 0
#14
Zgodnie z życzeniem autora wątku, zmieniłem w temacie i pierwszym poście wpisy dotyczące torów Roco na Fleischmann.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.325 145 0
#15

Podobne wątki