• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stacja kolejowa z małą lokomotywownią wachlarzową

OP
OP
Alex D

Alex D

Aktywny użytkownik
#21
Odwzorowanie tak olbrzymiej stacji na takiej powierzchni jaką proponujesz będzie bardzo trudne, a nawet nie możliwe.
To ma być mała stacyjka ;) w klimacie upadającego PRL (po PRL). Czyli kiedyś mogło być więcej torów i osprzętu, w planach była modernizacja i rozbudowa, powstała więc większa parowozownia, ale niedokończono projektu - samo życie;).
Ale ta stacja obsłuży tylko dwa składy pociągów jednocześnie. Rysunek stacji, który tobie zaproponowałem to masz możliwość 4 różnych składów pociągów
Dwa w zupełności wystarczy. Długość pociągów od 4 do 10 wagonów.
 

Sebastian

Znany użytkownik
H0e
#24
(...) niewielka stacyjka jednotorowa (...)
Coś takiego nie ma prawa istnieć. Na nawet najmniejszej stacji muszą być co najmniej dwa tory, na których pociągi mogą się krzyżować, wyprzedzać czy choćby mijać.
Sam niewłaściwie nazywasz swoją stację "jednotorową", a jednocześnie rysujesz tych torów więcej niż jeden. Coś tu nie gra...
 

kolejTT

Aktywny użytkownik
#25
To tylko wycinek linii jednotorowej - dworca pkp. Przed modułem I jest moduł X gzie jeden tor rozchodzi się na 2 (3) tory, a za modułem III łączy się tor 1 i 7. Nie robię całości tylko fragment.
Wiem dlaczego się pogubiłem.:)

Normy mówią, że moduł stacyjny zaczyna się i kończy odpowiednim profilem standardowym danej normy, dalej, moduł stacyjny (złożony z kilku lub kilkunastu segmentów) zaczyna się i kończy semaforami wjazdowymi.

W Twoim przypadku zaprezentowałeś tu wycinek stacji na czterech modułach segmentach. Dodatkowo piszesz, że przed i za Twoimi segmentami będą jakieś moduły segmenty X. Czy to znaczy, że jesteś z kimś dogadany do pomocy w budowie tych X segmentów?

Jeśli nie, to ja się zastanawiam nad sensem Twojej budowy. W takiej formie, wycinku stacji na kilku segmentach, nie będziesz w stanie podłączyć się do żadnej makiety modułowej. Liczenie na to, że jakiś moduł szlakowy podpasuje do tego fragmentu stacji, nie obraź się, ale to tak jak liczyć na główną wygraną w lotto.

Jeśli zaś nie zamierzasz nigdzie się podłączać, nie zamierzasz brać udziału w budowie makiety modułowej, robisz ten wycinek stacji tylko i wyłącznie dla siebie, nie zamierzasz po tym jeździć i tylko zrobić po to aby postawić na wystawie za szkłem – to, to co przedstawiłeś jest super i ja bym nic nie zmieniał.
 

LordVegetos

Aktywny użytkownik
#27
Budujesz zgodnie zasadami inżynieri kolejowej i przepisami, czy samowolka, bo to różnica spora. Jeśli myślisz o kwestii co Tobie odpowiada to nie zmieniaj w swoim projekcie niczego. Zrób tak jak masz ochotę. Jest to Twoje, ale jeśli myślisz o Normach, to trzeba zrobić tak jak na prawdziwej kolei, trzymać się pewnych zasad i dopasować model do możliwości skrzynek. Można zaprojektować stację od zera, ale trzymając się przepisów i też masz to co potrzebujesz.
Decyzja Twoja...
 
OP
OP
Alex D

Alex D

Aktywny użytkownik
#28
Jeśli zaś nie zamierzasz nigdzie się podłączać, nie zamierzasz brać udziału w budowie makiety modułowej, robisz ten wycinek stacji tylko i wyłącznie dla siebie, nie zamierzasz po tym jeździć i tylko zrobić po to aby postawić na wystawie za szkłem – to, to co przedstawiłeś jest super i ja bym nic nie zmieniał.
Cieszę się ogromnie, że ktoś popatrzył na ten temat w ten sposób:D. Ja do tego mam zamiar zrobić pełną elektrykę, aby móc wyjeżdżać z szopy i jeździć po tym cudzie - jak przyjdą goście ;).
A jak by się znalazł ktoś z modułem 1 na 2 (tory) to stacyjka może być końcowa.
Taką wersję też mam ;)
kon.jpg
 
OP
OP
Alex D

Alex D

Aktywny użytkownik
#29
Pociąg przyjeżdżający kończy na peronie 2. Lokomotywa objeżdża skład i podstawia go na peron 1. Skład odjeżdża lub czeka na kolejny pociąg który wjeżdża na peron 2
 

kolejTT

Aktywny użytkownik
#30
Cieszę się ogromnie, że ktoś popatrzył na ten temat w ten sposób:D. Ja do tego mam zamiar zrobić pełną elektrykę, aby móc wyjeżdżać z szopy i jeździć po tym cudzie - jak przyjdą goście ;).
.... a nie można było tego w pierwszym poście tego napisać??? ... dwie strony domysłów: "co autor miał na myśli?" - psu na budę ....
Powodzenia
 
OP
OP
Alex D

Alex D

Aktywny użytkownik
#36
Zrobiłem odbicie lustrzane planu stacji z przed modernizacji.
Kudowa_Zdroj 2007 lusrt.png

Wiem, że nie mogę odwzorować przybliżonych wymiarów, ale starałem się odtworzyć układ z lat 1907 w uproszczeniu
pr kud.png
 
OP
OP
Alex D

Alex D

Aktywny użytkownik
#37
Projektowanie układów torowych wcale nie jest takie łatwe. Najbezpieczniej (ba, najprościej!) zdać się na wiedzę fachowców i skopiować układy torowe ze skali 1:1. Na popularnej stronie semaforek.kolej.org.pl znajdziesz kilkaset stacji ze schematem torowym, więc jest w czym wybierać.
Ponieważ tylko krowa...;), w oparciu o schemat stacji:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/5/5f/Golancz.gif
Powstał nowy projekcik:
Gołv5.png


Podłączenie parowozowni wzorowałem na schemacie:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Plik:Kartuzy.png
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora: