• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO MODELE - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 / EN71

Abrams

Użytkownik
Reakcje
54 0 0
Podobno lepsze - bardziej wydajne układy wentylacji silników; EN 71 były eksploatowane także na liniach Żywiec - Sucha Beskidzka, Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna, trafiały się także w relacji Wrocław - Jelenia Góra - tutaj - o ile pamiętam, w ciekawym zestawieniu: połączone 1 zespół EN71 + 1 zespół EN57; w czasach malowana niebiesko - żółtego fajnie taki skład wyglądał na podjazdach za Świebodzicami w kierunku Wałbrzycha.
 

alienik

Nowy użytkownik
NAMR
Reakcje
71 0 0
OK, rozumiem. Gdybym wiedział to bym nie pytał. 4 człony zauważyłem chwilę potem, ale w moim zapytaniu zrodziła się ciekawość, czy prócz tej widocznej różnicy uzasadniającej użycie na liniach wymagających są jeszcze jakieś szczegóły odróżniające same człony wagonów od tych z EN57. Jednak z tego co czytam co piszecie tutaj, EN71 zasadniczo to taki "dopalony" o dodatkowy człon silnikowy EN57, bez różnic w wyglądzie samych pojedynczych członów.
Różnią się jeszcze tym, że pod każdym wagonem rozrządczym mają i sprężarkę główną i zestaw baterii, a sprężarka główna jest po prawej stronie patrząc w kierunku czoła wagonu.

Praktycznie nie, możliwe, że są jakieś drobne różnice, wynikające np. z tego, że przy dwóch członach napędowych jakieś urządzenia mogłyby być niepotrzebnie zdublowane, więc część z nich była usunięta, ale nie mam szczegółowej wiedzy na ten temat.
Nic nie zostało usunięte, wagony silnikowe są identyczne, jak w EN57.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.051 141 7
Ja tam dobrze widzę, że KD i Polregio mają być jeszcze w tym roku???:eek:
W katalogu jako 2024 jest podany "rok produkcji", co nie oznacza wypuszczenia do sprzedaży. Obok jest jeszcze informacja o "zapowiedzi", która oficjalnie jeszcze się nie wydarzyła. Także podsumowując, narazie nie ma klarownej informacji o tym, kiedy te modele sie ukażą.
1726743637110.png
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.252 93 9
W uzupełnieniu:

ROBO 400810/JE/DE - EN57-716 PolRegio Pomorski Zakład w Gdyni/Gdynia Chylonia
Numer boczny: 94 51 2 121 077-3; 94 51 2 121 078-1; 94 51 2 121 079-9
Data rewizji: 08.11.2018


Zobacz załącznik 1074761

ROBO 400820/JE/DE - EN57-1056 PolRegio Małopolski Zakład w Krakowie/Zakopane
Numer boczny: 94 51 2 121 692-9; 94 51 2 121 693-7; 94 51 2 121 694-5
Data rewizji: 16.03.2020


Zobacz załącznik 1074753

ROBO 400710/JE/DE - EN57-856 Przewozy Regionalne Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu/Wrocław Główny
Numer boczny: EN57-856ra; EN57-856s; EN57-856rb
Data rewizji: 02.09.2011


Zobacz załącznik 1074760

ROBO 410300/JE/DE - EN71-010 PKP MD Sucha Beskidzka Południowa DOKP
Numer boczny: EN71-010ra; EN71-010sa; EN71-010sb; EN71-010rb
Data rewizji: 16.12.1983


Zobacz załącznik 1074767
Szybka analiza odnośnie EN57-1056 :rolleyes:
Rewizja w 2020 roku a w Krakowie dopiero od marca 2024 roku ... pojeżdzi do 2025 roku!!!

Abstrachując od zmodernizowanych okien i innym wyświetlaczu ... który wg zdjęć powinnien być dłuższy
Okna w drzwiach wejściowych też inne od klasycznych ... tyle zmian

Tak czy siak :love:Brawo, że ktoś sie podjął EN57 POLREGIO - ciekawy choć trudny temat

Pozdrawiam
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
184 6 0
Myślę że są to KD, ale sam pojazd stanowi własność PR. PR wypożyczały KD swoje jednostki, a te malowały je w swoje barwy.
Proszę, nie wymyślaj teorii. To jest pojazd ówczesnych Przewozów Regionalnych i nie ma z KD nic wspólnego. Oprócz "Endolino" to nawet KD w swojej historii raczej nie miało żadnego EN57 bez modernizacji.
 

Podobne wątki