• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PROTOTYPY I EKSPERYMENTALNE W H0- NAJCIEKAWSZY TABOR

K

krokodyl

Gość
#1
Witam

Tradycyjnie już zakładam wątek poświęcony jednej tematyce- były już dźwigi i wagony specjalne- czas na konstrukcje prototypowe, eksperymentalne, doświadczalne, chore pomysły inżynierów i rozsądne idee które nie weszły w życie- warunek to istnienie danego modelu w H0...inaczej wątek byłby zbyt długi...

Zamieszczajcie swoje ulubione prototypy...

Wystarczy nr katalogowy i producent...krótki opis mile widziany ale nie obowiązkowy...oczywiście wielokrotne wpisy na temat jednego modelu dozwolone!

To ja zacznę...:

Szynowy Zepppelin

Historia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Schienenzeppelin

model: MARKLIN 3477

3477marklink6.jpg
3477marklink7.jpg
3477marklink5.jpg
3477marklink3.jpg
3477marklink2.jpg
3477marklink.jpg


-------------------------

PM 36-1

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pm36

skala_ho_pm36_1_i_sm42_711.jpg
PIC00512a.jpg


----------------------------

H45024 wersja eksperymentalna

Trix 22571

images.jpg


4554950_1_l.jpg



Chesapeake & Ohio Class No.500 (proszę o ewentualną korektę - uzupełnienie)

Modele:

MTH

AD-1107_main_large.jpg


5340955_2_l.jpg


Custom:

DSC07805-showcase.jpg
DSC07809.jpg
DSC07825.jpg
DSC07827.jpg


To tyle ode mnie. Zapraszam do zamieszczania swoich ulubionych dziwadeł w H0!
 

Juras

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
Ten szynobus zeppelin, to piękna maszyna. Patrząc na szerokość śmigła stwierdzenie zachować na peronie bezpieczną odległość zyskuje nowe znaczenie. Szkoda, że został rozebrany. Swoją drogą takie śmigło wydaję się bardziej efektywnie przekładać moc silnika na prędkość. Samochody na śmigła poruszałyby się szybciej?
 
OP
OP
K

krokodyl

Gość
#3
nie mogę znaleźć fotek Pm36 h0...kiedyś widziałem taki fajny model:niepewny: kolejne prototypy dodam na dniach.

zapraszam innych do zamieszczania- wagony eskperymentalne i dziwne też mile widziane...dziwadeł w h0- mnóstwo(y)
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
#4
Swoją drogą takie śmigło wydaję się bardziej efektywnie przekładać moc silnika na prędkość. Samochody na śmigła poruszałyby się szybciej?
Ale więcej by spalały, sprawność jest niższa, podobnie jak w przekładni hydrokinetycznej czyli automacie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.423 463 29
#5
Kolejna fajna inicjatywa kolegi krokodyla, brawo! Jak zwykle u mnie, kilka pytań?

Czy mamy na myśli modele tylko pojazdów, które nie weszły do normalnej eksploatacji? Jeżeli tak, to nie jestem pewien, czy ten amerykański gigant sie kwalifikuje? Jeśli nie, to cała rodzina BR05 (modele Liliputa) też mogą się tu znaleźć. I drugie pytanie, a raczej propozyja: może ograniczmy się do modeli produkowanych seryjne na sprzedaż, a nie wykonywanych jednostkowo przez modelarzy, zasadniczo dla siebie? W tym kontekście Pm36-1 nie pasuje.

A moja propozycja to oczywiście parowóz BR53, który wprawdzie nigdy nie powstał w naturze, ale jego model w kilku fikcyjnych wersjach oferuje Märklin i to w dwóch wielkościach: H0 i Z.

http://www.maerklin.de/de/service/suche/produktsuche.html?searchtext=BR 53&artnr=&gaugechoice=0&era=0&groupchoice=0&features=0&subgroupchoice=0&catalogue=0&submit=

Zdjęcie ze strony producenta:
37023.jpg
 
OP
OP
K

krokodyl

Gość
#6
Kolejna fajna inicjatywa kolegi krokodyla, brawo! Jak zwykle u mnie, kilka pytań?

Czy mamy na myśli modele tylko pojazdów, które nie weszły do normalnej eksploatacji? Jeżeli tak, to nie jestem pewien, czy ten amerykański gigant sie kwalifikuje? Jeśli nie, to cała rodzina BR05 (modele Liliputa) też mogą się tu znaleźć. I drugie pytanie, a raczej propozyja: może ograniczmy się do modeli produkowanych seryjne na sprzedaż, a nie wykonywanych jednostkowo przez modelarzy, zasadniczo dla siebie? W tym kontekście Pm36-1 nie pasuje.

A moja propozycja to oczywiście parowóz BR53, który wprawdzie nigdy nie powstał w naturze, ale jego model w kilku fikcyjnych wersjach oferuje Märklin i to w dwóch wielkościach: H0 i Z.

http://www.maerklin.de/de/service/suche/produktsuche.html?searchtext=BR 53&artnr=&gaugechoice=0&era=0&groupchoice=0&features=0&subgroupchoice=0&catalogue=0&submit=

Zdjęcie ze strony producenta:
Zobacz załącznik 105459
Wątek jest dla prototypów i krótkoseryjnych (kilka egzemplarzy)...oczywiście jeżeli był np jeden egzemplarz a ciągnął składy- jest także mile widziany...

natomiast czy pomijać modele małoseryjne? Sam nie wiem...

PM36 dodałem z sentymentu- ale zasadę dodawania customów lepiej prezentuje potwór z Ohio- robiony w wersji h0 przez MTH w kilku wersjach...z miłym dodatkiem w postaci modelu małoseryjnego...

Br53 to piękność- dodaję od siebie inne liberie:

Trix 22531

trix--22531-br-53-dampflok-tarnlackierung-02_z1.jpg


Marklin 37022

p10103171ds6.jpg


wypadł z torów marklinek hehe:)
 
OP
OP
K

krokodyl

Gość
#7
znalazłem fajnego cudaka do wątku...
prototyp popularnego krokodyla...

SBB CE 6/8 -czyli 6 osi napędowych na 8 łącznie

Metropolitan 14284

CE68-I.jpg


I jego mniejszy braciszek -rzadki CE 6/6

Metropolitan 690
L1950108.JPG
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.254 18 1
#9
Moja propozycja: wzbogacajmy w dalszej części zdjęcia umieszczane w tym ciekawym wątku o krótką notkę nt:
  • powodu bycia danej konstrukcji eksperymentalną;
  • przyczyny poprzestania produkcji oryginału na prototypie.
Oczywiście takie rzeczy mozna wyguglać, ale myślę ze wątek zyskałby na wartości poznawczej, gdyby ciekawe fotki były równiez opatrzane króciutką notką w stylu co, jak i dlaczego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.423 463 29
#10

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.254 18 1
#11
No to skoro moja Gąsienica vel Stonoga się kwalifikuje jako eksperyment/prototyp, to dla rozładowania emocji jestem gotów umieścić wpis :)
  • długość w oryginale prawie 28 metrów x 2;
  • masa 270 ton x 2;
  • 22 osie, w tym 16 napędowych;
  • totalnie upierdliwa w eksploatacji, pluła olejem gdzie się da;
  • zamiast zrobić karierę pracowała w okolicach Altoona, Pennsylvania, popychając składy przez Horseshoe Curve;
  • trochę lepszą karierę zrobiła poza Pennsy, czyli Seaboard Air Line Railroad i Ferrocarriles Nacionales de México (jako pojedyncze człony);
  • pocięli wszystkie zamiast choć jedną zachować ...
Rzecz się tyczy Baldwin Centipede ...
Mój model jest w pasażerskim schemacie malowania, ufam ze kiedyś miała okazję ciągać taki skład ...

centi1.jpg

centi2.jpg

centi3.jpg

centi4.jpg

PRR_BH50_x2.jpg
 
OP
OP
K

krokodyl

Gość
#13
Dzięki koledzy.
Dziś będzie też coś ode mnie z dłuższym opisem.

Co do lokomotywy wyżej wklejam wszystkie dane ze źródła http://easy7043.easyisp.pl//oferta_sp47.php
do wątku:

sp47-001.jpg


Lokomotywa spalinowa SP47 została wyprodukowana przez zakłady H. Cegielskiego - Poznań w ilości zaledwie 2 sztuk (SP47-001 i SP47-002), w latach 1975-1977 dla PKP. Założenia konstrukcyjne zapewniały prędkość maksymalną 140 km/h. W tych czasach była to najszybsza lokomotywa spalinowa w Polsce.

Pudło lokomotywy było wzorowane na SU46, zostało jednak wydłużone o ponad metr ze względu na dłuższy silnik spalinowy - 16-cylindrowy FIAT typu 2116SSF. Lokomotywa wyposażona została w dwa trzyosiowe wózki (Co'Co') bez czopa skrętu. Nowością w stosunku do dotychczasowych pojazdów trakcyjnych dostarczanych PKP było zastosowanie zestawów z kołami monoblokowymi (w trakcie eksploatacji wymienione na koła ramienne, ze względu na brak części zamiennych).

Obie lokomotywy były początkowo na stanie lokomotywowni Warszawa Odolany i prowadziły pociągi pasażerskie (głównie ekspresowe) z Warszawy do Gdyni. W kolejnych latach braki części zamiennych powodowały, że obie lokomotywy były coraz rzadziej eksploatowane. W roku 1991 SP47-002 uległa awarii silnika (awaria polegała na ukręceniu wału korbowego i pęknięcia bloku silnika) i została unieruchomiona, w roku 1998 pojazd został skreślony z ewidencji PKP, a w 2001 złomowany. SP47-001 uległa awarii silnika (awaria też polegała na uszkodzeniu wału korbowego) w 1997, a następnie została przetransportowana do skansenu taboru kolejowego w Kościerzynie, gdzie można ją oglądać do dziś.
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#19
TABOR 007.JPG
TOBRUK- Wyprodukowana we wloszech dla wojska ,miala wchodzic w sklad wloskiego kontygentu wojskowego na Bliskim Wschodzie. NIe dotarla zostala we wloszech.Jak znajde zdjecia orginalu to wstawie.