• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Podlaskie klimaty

OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#6
To prawda, nawet nie rozszabrowana na części. Tak jak by niedawno chodziła. W zaplombowanej budce też komplet. Nacykałem trochę fotek na własne potrzeby. :)
 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy że najważniejszy jest stan techniczny. Sprawny pojazd pojedzie nawet z odłażąca farbą albo i bez natomiast nawet najlepiej odmalowany pomnik techniki raczej daleko nie zajedzie. Niestety remonty i częsci są droższe od farby.
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Podstawowym parametrem po którym można myśleć o naprawie parowozu to jest odpowiednia grubość oraz stan techniczny ścian paleniska oraz walczaka. Jeśli nie będzie spełniać ściśle ustalonych parametrów można sobie taki egzemplarz postawić w ogródku na kawałku toru ratując od pocięcia ( o ile kogoś stać na zakup ). Potem pomyślne przejście badań wyciętych próbek z miejsc zaznaczonych przez inspektora. No i dopiero wtedy ruszamy pełną parą z naprawą parowozu do stanu czynnej lokomotywy. Byłbym zapomniał, każda wizyta inspektora jest płatna !!! To tak w skrócie.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.407 28 2
#9
chf napisał(a):
Podstawowym parametrem po którym można myśleć o naprawie parowozu to jest odpowiednia grubość oraz stan techniczny ścian paleniska oraz walczaka. Jeśli nie będzie spełniać ściśle ustalonych parametrów można sobie taki egzemplarz postawić w ogródku na kawałku toru ratując od pocięcia ( o ile kogoś stać na zakup )... To tak w skrócie.
Można sobie napawać wyżarcia, można sobie kupić nową skrzynie ogniową, można sobie zrobić wstawki na dzwonach walczaka jak i skrzyni... To tak w skrócie. Tak więc chfie, to czy dana maszyna będzie pod parą, czy nie, zależy od zasobność portfela i możliwości warsztatowych, choć te pierwsze rozwiązuje problem drugiego.
 
Reakcje
18 0 1
#11
chf napisał(a):
Też. A stać cię na to ?? Patrz realnie a nie fantazjuj.
To żeś pojechał :D
Tak Ty chf patrzysz realnie że hoho. Taki z Ciebie realista :D
Czyżbyś nakręcał innych że nie i nie ma sensu naprawiać ? no chyba że jest to "jedyna słuszna sprawa"??
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.407 28 2
#12
chf napisał(a):
Też. A stać cię na to ?? Patrz realnie a nie fantazjuj.
Przepraszam, czy to temat stać Cię na...?
Otóż patrzę bardzo realnie. Napawanie, bądź wykonanie wstawki w miejscu wyżarcia czy wydęcia przy całkowitym koszcie naprawy jest śmieszną sumą, więc dlaczego piszesz, że fantazjuję? Zresztą, to normalne, typowe prace wykonywane podczas napraw głównych kotłów, a nie coś nadzwyczajnego.
Poza tym napisałeś:
chf napisał(a):
Podstawowym parametrem po którym można myśleć o naprawie parowozu to...
To napisz, że jak masz małą świnkę z grosikami i chcesz, żeby zakres naprawy był jak najmniejszy, to musisz szukać parowozu, o takim, a nie innym stanie. Bo pisanie, że nie można jest troszkę na wyrost.
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
Nie chce mi się z tobą kłócić. Zresztą ty też nie do końca wszystko napisałeś tylko zaledwie małą część. Mnie chodziło o całkowitą naprawę a nie o jakiś fragment.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 39
Koleje w Polsce 4507
Koleje w Polsce 327
Koleje w Polsce 652

Podobne wątki