• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Piko 96300] SP45-204

ffox

Administrator
Zespół forum
#1
Lokomotywa spalinowa:

SP45-204

Informacje o modelu:
Nr inwentarzowy: SP45-204
Typ: 301Db
Zarząd: PKP
Zakład: PDOKP GDAŃSK | MT. BYDGOSZCZ
Napr. rev.: brak oznaczeń (szacuje się na około 1993 r.)
Epoka: Va
Nr katalogowy: Piko 96300
Waga netto: 452 g
Długość: 219 mm
Ilość osi: 6 (4 napędzane)

Informacje dodatkowe:
  • Oświetlenie 3 białe/2 czerwone, zmienne z kierunkiem jazdy.
  • Czerwone światła poprowadzone są osobnym światłowodem.
  • Oświetlona kabina maszynisty, zmiennie z kierunkiem jazdy.
  • Możliwość wymiany zgarniaczy na "pełne" (bez otworu umożliwiającego montaż sprzęgu modelarskiego)
  • Złącze dekodera: PluX22 (22 pin)
  • Dodatkowe części do montażu
  • Silnik 5-biegunowy

Zalety:
• wysoka jakość detali
• czystość montażu
• cena

Wady:
• niskiej jakości imitacje syren/trąbek
• wnętrze reflektorów powinno być umieszczone bardziej wgłąb ramki reflektora


SP45-204_01.jpg SP45-204_02.jpg SP45-204_03.jpg SP45-204_04.jpg SP45-204_08.jpg SP45-204_09.jpg SP45-204_12.jpg SP45-204_14.jpg SP45-204_15.jpg SP45-204_16.jpg SP45-204_17.jpg SP45-204_25.jpg
 

PIKOL

Ostrzeżony
#2
Warto także pokazać zdjęcie środka, pudełko też jest ważnym elementem (a zwłaszcza zabezpieczenie w nim modelu). Ja zwracam uwagę na producenta silnika, jakość i konstrukcję układu napędowego. Materiał z jakiego zbudowany jest lok. Czy silnik posiada koło zamachowe. Kraj pochodzenia.
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
#3
Każdy może dodawać tutaj swoje zdjęcia :)
Ja dodam może w sobotę, bo na razie brak naturalnego światła nie pozwala na zrobienie dobrych zdjęć.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
#4
Proszę o poprawkę opisu. Rewizja po której pojazd miał przedstawiać stan odtworzony w modelu, miała raczej miejsce pod koniec lat 80 (1988? 1989?), bowiem w 1993 roku maszyna przeszła modernizację na SU45. Naprawa rewizyjna w wyniku której nastąpiło przebudowanie lokomotywy na ogrzewanie ukończona została w październiku 1993, co oznacza że najprawdopodobniej maszyna po zakończeniu sezonu ogrzewczego 92/93 trafiła do rewizji. Jeżeli wcześniej stała to oznacza że w zasadzie w roku 1993 w ogóle mogła nie jeździć aż do października. Żółte czoło maszyna otrzymała zapewne pod koniec 1988 lub na początku 1989 (niektóre lokomotywy jeździły z zielonymi czołami jeszcze prawie rok po słynnym wypadku) jeżeli było to w trakcie eksploatacji. Jeżeli w tym czasie była przeprowadzana poprzednia rewizja (a na to wskazują ówczesne przebiegi maszyn SP45 które co około 4 lata wyjeżdżały przebieg między naprawczy) to maszyna otrzymała schemat znany nam ze zdjęcia już w trakcie naprawy rewizyjnej. Jednak żółte czoło zachodzące na boki raczej świadczy o malowaniu sposobem warsztatowym, bowiem maszyny wychodzące z rewizji w poznaniu mają czoło pomalowane tradycyjnie tylko po powierzchni półokrągłęj na żółto. Wygląda więc to na próbę odpowiedniej interpretacji przez pracowników warsztatu fragmentu pisma z 1988 roku dotyczącego żółtego "malowania całej powierzchni podokiennej czołownicy wraz z zaokrągleniami na narożach" Tak więc można przyjąć że maszyna SP45-204 wyglądała w rzeczywistości tak jak w modelu w latach 1989-1990-1991-1992.
Jako "wadę" powinno się wpisać "prawdopodobnie nieprawidłowe malowanie górnych żaluzji w kolorze jasnozielonym zamiast naturalnym aluminium"
 
#5
Proszę o poprawkę opisu. Rewizja po której pojazd miał przedstawiać stan odtworzony w modelu, miała raczej miejsce pod koniec lat 80 (1988? 1989?), bowiem w 1993 roku maszyna przeszła modernizację na SU45. Naprawa rewizyjna w wyniku której nastąpiło przebudowanie lokomotywy na ogrzewanie ukończona została w październiku 1993, co oznacza że najprawdopodobniej maszyna po zakończeniu sezonu ogrzewczego 92/93 trafiła do rewizji. Jeżeli wcześniej stała to oznacza że w zasadzie w roku 1993 w ogóle mogła nie jeździć aż do października. Żółte czoło maszyna otrzymała zapewne pod koniec 1988 lub na początku 1989 ... Tak więc można przyjąć że maszyna SP45-204 wyglądała w rzeczywistości tak jak w modelu w latach 1989-1990-1991-1992.
Co do ogółu sprawy masz oczywiście rację, jednak w przypadku tej konkretnej maszyny żadna poprawka opisu nie będzie potrzebna. Oczywiście kwestię datowania najlepiej rozwiązałby Rysiek, jako że na pewno posiada datę wykonania fotki służącej do opracowania modelu, niemniej co najmniej do maja 1991 roku ta lokomotywa posiadała zdecydowanie inne oznaczenie przynależności do jednostki macierzystej. Tak więc w przypadku tego modelu można zawęzić okres odwzorowania do roku 1992 i początku 1993. O latach 1989/90/91 można zapomnieć ;)
 

Podobne wątki