gbbsoft napisał(a):
Misiek... BM1 a BM3 to nie to samo...
czy moduł BM3 działa w obu kierunkach - bo ze schematów podłączenia wynika że nie :?:
Nie znam dokładnej zasady działania i możliwości BM3, ale rozważałem przejście na swojej makiecie z analogu na DCC z możliwością zachowania jazdy kontrolowanej przez automatykę.
Obecnie mam to rozwiązane na przekaźniku bistabilnym i kontraktonach pod torowiskiem, sprawdza sie to idealnie i też działa tylko w jedną stronę układ działa w następujący sposób
odcinek izolowany | semafor | czujnik wyłączający napięcie z odcinka izol. | kawałek szlaku - peron - kawałek szlaku | drugi czujnik włączający napięcie na odcinku izolowanym
pociąg jadący na semafor ma zielone po przejechaniu czujnika na semaforze zapala sie czerwone i znika napięcie z odcinka izolowanego do momentu aż jadący skład wyjedzie z kontrolowanej strefy
przejście na DCC z ABC wydaje sie proste wystarczy wydłużyć o drogę hamowania odcinek izolowany i zamiast zabierać z odcinka całkowicie napięcie podłączyć własnoręcznie wykonany moduł BM1. Detekcja pociągu może być nadal na kontraktonach, albo można się pokusić o zrobienie układu wykrywającego skład na podstawie pobieranego na badanym odcinku prądu (schemat jest gdzieś na sieci) jak to odbywa sie chyba w BM3 ? Oczywiście można łączyć to w kolejne bloki samoczynnej blokady, pozostaje problem informacji zwrotnej (nie znam się jeszcze na DCC i tak naprawdę nie wiem jak wygląda sygnał informacji zwrotnej jeśli jest to logiczna 1 lub 0 to nie ma problemu - gorzej jak jest to jakiś zakodowany sygnał ?) czy moduł BM3 potrafi jeszcze coś więcej ?