• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

L22620 BM3 moduł blokady samoczynnej ABC

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#2
Ciekawe... Podobno jest tam mały mikroprocesorek... Więc także będziesz potrzebował programik do niego... podpowiem, że nie da się go ściągnąć z tego pudełka...
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#6
opornik01 napisał(a):
A może schemat L22600 BM1 moduł hamowania ABC lub L22610 BM2 moduł hamowania i zwalniania ABC
Ja cię bardzo przeprasza, ale chyba inaczej rozumiemy słowo "schemat"..
To co pokazałeś, to się nazywa "oferta handlowa sklepu internetowego" i nie ma nic wspólnego z żadnych schematem.

Jeżeli szukasz sposobu instalacji tych modułów to popatrz tutaj:
http://wiki.gbbkolejka.com/tiki-index.p ... ja+do+BM-3
 
OP
OP
O

opornik01

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
Chciałbym właśnie zrobić sam ale nie poiadam żadnego podstawowego schematu żeby coś podobnego zrobić dlatego określiłem przykład o jaki moduł chodzi .
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.082 140 0
#13
przecież wiem,
niech "opornik" ma od czego zacząć
zresztą kilka postów wyżej też wyraził jakąś chęć odnośnie BM1 i BM2
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#15
BM3 ma jeszcze coś: Zwolnienie lokomotywy! Jak zatrzymać loka to wiadomo... w sumie to robi moduł BM1, ale jak zwolnić loka - to jest pytanie, na które w tej chwili nie znamy pełnej informacji... Andrzej miał zbadać na oscylatorze jak działa BM3 w momencie, gdy lok ma zwolnić...

Zatrzymanie loka jest opisane w standardach, natomiast zwolnienie loka, to na razie pomysł samego Lenz'a...
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
gbbsoft napisał(a):
Misiek... BM1 a BM3 to nie to samo... :cool:
czy moduł BM3 działa w obu kierunkach - bo ze schematów podłączenia wynika że nie :?:

Nie znam dokładnej zasady działania i możliwości BM3, ale rozważałem przejście na swojej makiecie z analogu na DCC z możliwością zachowania jazdy kontrolowanej przez automatykę.

Obecnie mam to rozwiązane na przekaźniku bistabilnym i kontraktonach pod torowiskiem, sprawdza sie to idealnie i też działa tylko w jedną stronę układ działa w następujący sposób

odcinek izolowany | semafor | czujnik wyłączający napięcie z odcinka izol. | kawałek szlaku - peron - kawałek szlaku | drugi czujnik włączający napięcie na odcinku izolowanym

pociąg jadący na semafor ma zielone po przejechaniu czujnika na semaforze zapala sie czerwone i znika napięcie z odcinka izolowanego do momentu aż jadący skład wyjedzie z kontrolowanej strefy

przejście na DCC z ABC wydaje sie proste wystarczy wydłużyć o drogę hamowania odcinek izolowany i zamiast zabierać z odcinka całkowicie napięcie podłączyć własnoręcznie wykonany moduł BM1. Detekcja pociągu może być nadal na kontraktonach, albo można się pokusić o zrobienie układu wykrywającego skład na podstawie pobieranego na badanym odcinku prądu (schemat jest gdzieś na sieci) jak to odbywa sie chyba w BM3 ? Oczywiście można łączyć to w kolejne bloki samoczynnej blokady, pozostaje problem informacji zwrotnej (nie znam się jeszcze na DCC i tak naprawdę nie wiem jak wygląda sygnał informacji zwrotnej jeśli jest to logiczna 1 lub 0 to nie ma problemu - gorzej jak jest to jakiś zakodowany sygnał ?) czy moduł BM3 potrafi jeszcze coś więcej ?
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#17
pepej napisał(a):
czy moduł BM3 działa w obu kierunkach - bo ze schematów podłączenia wynika że nie
Zdecydowanie nie...

pepej napisał(a):
czy moduł BM3 potrafi jeszcze coś więcej
Jak na semaforze jest światło żółte, to lok zwalnia do prędkości ustawionej w odpowiednim CV (oczywiście dekoder musi być Lenz'a).

pepej napisał(a):
nie znam się jeszcze na DCC i tak naprawdę nie wiem jak wygląda sygnał informacji zwrotnej jeśli jest to logiczna 1 lub 0
Zależy w krótym miejscu...
Zaraz po urządzeniu LB101, to jest to sygnał zwarcia. Wchodzi on do LR101 gdzie jest kodowany do... nie wiadomo czego, bo to tajne (wiadomo, że to jakiś protokół odpytujący urzadzenia LR101 jeden po drugim). Dalej idzie do centralki i jest "konwertowany" do protokołu XPressNet, w którym informacja zwrotna pojawia się jako pakiety rozsyłane do wszystkich...
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
gbbsoft napisał(a):
Zależy w krótym miejscu...
Zaraz po urządzeniu LB101, to jest to sygnał zwarcia. Wchodzi on do LR101 gdzie jest kodowany do... nie wiadomo czego, bo to tajne (wiadomo, że to jakiś protokół odpytujący urzadzenia LR101 jeden po drugim). Dalej idzie do centralki i jest "konwertowany" do protokołu XPressNet, w którym informacja zwrotna pojawia się jako pakiety rozsyłane do wszystkich...
Czyli problem leży tak naprawdę w braku wiedzy działania modułu BM2, jeśli komuś nie zależy na zwalnianiu to problemu nie ma :) prosta elektronika z analogu + BM1 i po kłopocie :)
 

Blue

Użytkownik
Reakcje
30 1 0
#19
Dajcie mi BM2 na jedno popołudnie, a powiem Wam jak działa ;)

Z grubsza wiadomo jak. Nie trzeba do tego mikrokontrolera - wystarzy przerzutnik albo dwa. Inna rzecz, że obecnie zamiast przerzutnika łatwiej jest użyć małego mikrokontrolera.
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#20
Blue napisał(a):
Dajcie mi BM2 na jedno popołudnie, a powiem Wam jak działa ;)

Z grubsza wiadomo jak. Nie trzeba do tego mikrokontrolera - wystarzy przerzutnik albo dwa. Inna rzecz, że obecnie zamiast przerzutnika łatwiej jest użyć małego mikrokontrolera.
Weź moje BM-2 i BM-3 od Andrzeja z Politechniki...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 15

Podobne wątki