• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Który wybrać peron.

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#1
Chciałbym sobie zakupić peron jednak nie wiem na który się zdecydować. Mam 3 typy. Są to:
1. Auhagen 11440 (33cm-8cm-7cm) około 90zł
2. Kibri 39569 (73cm-5,5cm-6cm) około 100zł
3. Faller 120204 (71cm-5,5cm-6,2cm) okolo 80zł

Proszę o podzielenie się wrażeniami jeśli chodzi o te perony. Plusy, minusy i inne przemyślenia.

auhagen-11440-peron-zadaszony-336-mm-h0.jpg
0_0_productGfx_6c8a44df5325047e53991c3e1401c00f.jpg


0_0_productGfx_74564f5c49c18488d3c46bb46d2a9c9a.jpg


 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.288 41 5
#4
Żebyśmy mogli Ci doradzić, pomóż nam też i powiedz, do czego ten peron ma pasować ? Czy do jakiegoś konkretnego dworca, czy ma to być peron wyspowy bez dworca? Na makietę, na dioramę? Na linię lokalną, magistralę?
Życie nie jest czarno-białe :) Zapodawaj, coś dobierzemy :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.412 463 29
#5
Akurat wszystkie te trzy perony są w podobnym stylu, z podobną wiatą, więc wszystkie z grubsza będą pasowały do niemieckiego budynku stacyjnego na linii raczej głównej. Jeżeli inne kryteria nie grają roli, to ten Kibri (środkowy, o ile dobrze rozumiem) ma najlepszy stosunek ceny do długości, a i wygląda nieźle. W modelu Fallera nie przekonuje mnie ta rampa, ale akurat w jakimś konkretnym zastosowaniu może być przydatna. Auchagen z kolei jest szerszy od pozostałych, więc to też trzeba wziąć pod uwagę.
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#6
Dzięki Kris. Dworca na razie nie przewiduję. Będzie sam peron. Kris, ja na razie potrzebuję tego peronu jak rozkładam mój owal z Geolajnów (linia jednotorowa) raz na miesiąc aby móc przy nim zatrzymać jakiś pociąg. Żadnego konkretnego przeznaczenia. Jedynym wyznacznikiem ma być jakość produktu.
[DOUBLEPOST=1443728237][/DOUBLEPOST]@Andrzej Harassek, rampy Fallera i tak usunę ( a raczej ich nie wykonam-też mi się nie podobają). Jeśli chodzi o Kibri to faktycznie ma takie atrybuty jakie podałeś jednak w chwili obecnej szukam takiego który prezentuje najwyższa jakość i wizualnie jest najładniejszy.

Ciągnie mnie w stronę Auhagena ale trochę mi się wydaje za szeroki (8cm po przeliczeniu na skalę to 7 metrów) na linię jednotorową. Nie wiem jak by to wyglądało przy Geolajnach które mają jeszcze na 1 cm szeroki nasyp od główki szyny.
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.288 41 5
#8
Jeśli ma być to peron do rozkładania przy okazji zabawy podłogowej, to WIERZ MI, nie wybierałbym najlepszego. Myślę, że większość kolegów mnie poprze. Dlaczego?
Ponieważ tak rozkładanie torów i ich składanie wpływa na ich szybszą zużywalność, tak samo ma się sprawa z wszelkim budownictwem. Przerabiałem to.
Na Twoim miejscu wybrałbym 2 tańsze perony ze średniej półki, aby je połączyć w jeden dłuższy (jeden krótki wystarczy Ci na 2-4 długie wagony, a składy pewnie masz nieco dłuższe)....

W tym wypadku wybrałbym fallera, miałem go i byłem zadowolony.
 
OP
OP
elektryk33

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#13
No i wybrałem. Ostatecznie zdecydowałem się na Fallera. Jednak trochę nie podobają mi się te przebarwienia. Wydaje mi się, że są za mocne. Czy u Was też tak to wyglądało ?

IMG_3836.JPG
IMG_3837.JPG
IMG_3838.JPG
IMG_3839.JPG
IMG_3840.JPG
IMG_3841.JPG
IMG_3842.JPG
IMG_3843.JPG
IMG_3844.JPG
IMG_3846.JPG
IMG_3849.JPG
IMG_3851.JPG
 

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.389 0 0
#20
Myślę, że trochę przesadzacie. Po poskładaniu ten specyficzny "brudzing" wcale nie rzuca się w oczy.
Moim zdaniem model jest OK a po podmalowaniu u upudrowaniu może być bardzo klimatyczny.
Poniżej kilka fotek peronu w wydaniu "sote" czyli tylko poskładanego bez dodatkowych zabiegów.
 

Załączniki