• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Es/9W

OP
OP
W

wiygN1

Gość
#81
Wagon:
Typ: 9W/4
Seria: .Es
Numer: 02 51 553 2 196-8
Hamulec: Oerlikon
Epoka: IVb

Zmiany względem modelu bazowego Trixa:
• malowanie
• kalkomanie
• koła RP25
• sprzęgi z głowicą Rapido lecz długości Profi Fleischmanna
• trawione haki holownicze
• trawione odciągi z tablicami
• trawione stopnie z uchwytami

Jak zwykle przy takiej okazji wielkie dzięki dla Maestro Koja!
 

Załączniki

jafrap1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#90
Gdyz 120A uwazam za bardziej cenne od Es by dokonać takiej zamiany. Zreszta jak napisałem wystawilem już go na alledrogo. Decyzja o przeskalowaniu zapadła niedługo po wyrażeniu chęci zakupu tego dwuosiowca.
 
OP
OP
W

wiygN1

Gość
#91
jafrap napisał(a):
120A uwazam za bardziej cenne od Es by dokonać takiej zamiany
120A z tym numerem już mam :) Trochę się nie zrozumieliśmy. Ty uznałeś mój tekst o wagonie Maćka za propozycję wymiany a mi po prostu chodziło o to, ze MaTu jest klasycznym przykładem małoseryjnym :)
jafrap napisał(a):
Decyzja o przeskalowaniu
W innych skalach będzie nudniej bo więcej można kupić ;-) No chyba, że się przekuwasz na Z albo T? ;-)
 

jafrap1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#92
Co do niezrozumienia - nie ma sprawy, jest OK. Bonanza poszła za 300 na allegro więc jestem 50 w plecy - ale takie są koszta jak się odsprzedaje...

Może ktoś chce chapnąć BR52 Fl. i BR41 Tr.? (wydania z gniazdem DCC) - zapraszam na allegro.
http://allegro.pl/lokomotywa-br41-pkp-o ... 81367.html
http://allegro.pl/lokomotywa-br52-pkp-t ... 81337.html
Ceny wydają mi się OK, tym bardziej że to co zaproponowałem to 2x taniej niż w sklepie za BR52 i 300kilka zł taniej za BR41 - a modele są nowiutkie.

Mam makietę modułową w TT i tabor - też wysprzedaję.

wiygN napisał(a):
W innych skalach będzie nudniej bo więcej można kupić ;-) No chyba, że się przekuwasz na Z albo T? ;-)
Przekuwam się na H0. Czyli nuda :)

Pozdrawiam
 
OP
OP
W

wiygN1

Gość
#93
Ta-da! Właśnie przykleiłem tablice Westinghousea na ostatnim wagonie z serii! 9 x 9W gotowe :) W przyszłości planuje jeszcze cztery kolejne sztuki z nowymi kalkomaniami. Póki co węglarki nieco mi zbrzydły... wezmę się za G10.

Mały hint jak by ktoś chciał przerabiać... Na rynku pierwotnym można w tej chwili dostać modele Trixa jedynie z kinematyką sprzęgu. Na rynku wtórnym bez problemu można nabyć modele bez tejże. Przewagą tych starszych jest głębsze, bardziej realistyczne pudło. W nowych modelach musieli podnieść podłogę by zmieścić mechanizm KKK. Ale akurat w tym przypadku można mieć ciastko i zjeść ciastko. Podwozie z nowego wagonu pasuje do nadwozia ze starego. Całość planu psuje jedynie ciężarek o grubości 1,50 mm. Niestety przy takim mieszańcu mieści się jedynie 0,80 mm. Można na ten przykład wyciąć trzy prostokąty z resztek blachy po trawieniu części do waloryzacji 9W. 3 x 0,20 mm plus klej daje pożądany rezultat. Tak spreparowany wagon jest nieco lżejszy. Waży ~9,50 g podczas gdy podług NEM 302 powinien 10,88 g ale nie wydaje mi się to specjalnie dużym problemem biorąc pod uwagę przyrost masy po załadowaniu FREMO ładunku. Zysk estetyczny na głębszym pudle pomalowanym karbolineum - bezcenne :) A części pozostałe z takiego szacher-macher (na przykład podwozia bez KKK) można z powodzeniem opchnąć na portalu aukcyjnym bez większych strat lub wykorzystać twórczo do budowy wagonów technicznych :)
 

Załączniki

OP
OP
W

wiygN1

Gość
#95
hugwa napisał(a):
taśmę ołowianą
Nie wiem, czy to by się sprawdziło. Ciężarek lub zastępująca go kanapka z blaszek z nowego srebra stanowią też zamknięcie/ogranicznik mechanizmu KKK od góry. Lepiej, żeby to było gładkie i sztywne. Poza tym ten ołów trza by kupić a ścinki blachy mam gratis :) Ale patent może się kiedyś przydać w innych wagonach.
hugwa napisał(a):
Jesli ostatniego wagonu nie skleiłes
Skleiłem już wszystkie 9. Pisze po robocie z reguły :)
 

a_tox1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#96
W ofercie sklepu wysyłkowego (i nie tylko) w Gdańsku znalazłem wagony...
- Wagon towarowy odkryty typ E (Arnold HN6199)
- Wagon towarowy odkryty typ E (Arnold HN6200)
Czy mogą być potencjalnymi kandydatami do konwersji?
Cena jest zacna... aktualnie w promocji 35PLN/szt.
 
OP
OP
W

wiygN1

Gość
#97
a_tox napisał(a):
Czy mogą być potencjalnymi kandydatami do konwersji?
Raczej nie, a to z kilku powodów:
• Zielony prostokąt: w 9W nie ma takiego podziału blachy poziomego.
• Niebieskie prostokąty: te "wypustki" utrudnią/uniemożliwią naniesienie kalkomanii na podwozie.
• W modelu Arnolda nie ma odwzorowanego miejsca gdzie koziołki wchodzą w podłużnice (nie wiem jak to się nazywa dokładnie, zdjęcie IMG_6252.jpg w następnym poście - element z napisem Sp).
• W modelu Arnolda nie ma odwzorowanych nitów prowadnicy łożyska osiowego (to samo zdjęcie, kalkomania z kwadratem na tym jest nałożona miejscu).
• Kalkomanie klubowe i moje blaszki są dopasowane idealnie do rozmiarów modeli Trixa - sprawdzone na kilkunastu modelach - działa. Z kalkomaniami na Arnoldzie nie będzie zapewne problemów większych (za wyjątkiem wyżej wspomnianego). Co do blach to wręcz przeciwnie.

a_tox napisał(a):
Cena jest zacna...
Modele Trixa nowe ostatnio kupowałem po 9,90€. Z rynku wtórnego można trafić w dobrym stanie po ~6€.
 

Załączniki

OP
OP
W

wiygN1

Gość
#98
Wagon:
Typ: 9W/4
Seria: Es-x
Numer: 01 51 554 7 411-5
Hamulec: Oerlikon
Epoka: IVc

Zmiany względem modelu bazowego Trixa:
• malowanie
• kalkomanie
• koła RP25
• trawione haki holownicze
• trawione odciągi z tablicami
• trawione stopnie z uchwytami
• zderzaki toczone

Jak zwykle przy takiej okazji wielkie dzięki dla Maestro Koja!

Skończyłem pierwszą sztukę. Czekają cztery kolejne.
 

Załączniki