• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa BUDOWA MAKIETY TT 220x125 cm

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 8 0
#22
Ale to jest konwersja br 56 na br 58 przez dodanie tylnego koła wiązanego. Zresztą widoczne jest cięcie i szpachlowanie kotła. Wyrób jednorazowy. Seryjne to br 56 i 86 czyli 4 osie wiązane.
Jeżeli to twój model to jak przejedzie przez łuk to i bigboy też czyli wszstko.
Pozdrawiam
 

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 8 0
#24
Jeszcze może zrób tak. Jeżeli masz rurki to przyłóż zakręt z nich do feksów będziesz widział czy szerzej wyszło albo użyj rurek o promieniu 310 mm takie dłuższe połówki zakrętów z napisem pod podkładem 310. To jest ten promień który jest tobie potrzebny.
 

womo

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.287 33 1
#26
Złożyłem kółko z moich rur i nawet pierwszy raz w życiu dostały DCC :)
Postawiłem najlepszego testera torowiska czyli br44 roco i ani razu z prostego nie udało się mojej sztuce przejechać łuku.
Wjazd na łuk wywalenie przedniego wózka i blokada kół, tender pcha a loka stoi.
Najlepiej testować tą lokomotywą, jak ona przejedzie to wszystko przejdzie.
 

Załączniki

  • 143,1 KB Wyświetleń: 133
OP
OP
M

marcinx00

Aktywny użytkownik
Reakcje
50 0 0
#27
Złożyłem kółko z moich rur i nawet pierwszy raz w życiu dostały DCC :)
z tych R286(2610) zmontowałeś te koło?? ja właśnie sprawdziłem te łuki tymi szablonami wyciętymi i lipa i to straszna (a wydawało się tak pięknie) już mam myśl żeby kupić gotowe łuki a nie z flexów je wyginać tak chyb było by najpewniej
czy na tym r310 pojedzie ona bez problemu
 
Ostatnio edytowane:

womo

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.287 33 1
#28
Tak z tych.
Po co wywalać kupę kasy. Zrób szablon. Najlepiej podobno z blachy ale ja nie mam urządzenia aby z blachy wycinać i robię z płyty 6mm.
Gdzieś zapodziałem ten którego używam wygląda tak jak ten na zdjęciu tylko u góry ma r 350 i jest szerokości 4 cm.
Ten był próbny i jest do niczego bo za szeroki i nie poręczny.
Kładziesz gdzie ma być łuk przykręcasz na 3 wkręty i dosuwasz szynę do niego przykręcasz i masz już łuk.

Tak na 310 jeździ. Tyle mam tylko na pętli ale tam zawraca bez problemu

Albo baw się i miej to w poważaniu. Skoro bttb Ci jeździ bez problemu i nie masz jeszcze nowego taboru to będziesz miał fajny poligon doświadczalny.
Następna makieta będzie jak prawie należy, a kolejna to już będzie luksus ;)
 

Załączniki

OP
OP
M

marcinx00

Aktywny użytkownik
Reakcje
50 0 0
#29
można tez po 3 zł kupić podkłady sztywne ale z tą płytą też dobry pomysł czyli na tym R310 pojadę wszystkim co jest teraz produkowane ? przerobię to trochę mnie pracy czeka ale lepiej teraz niż po szutrowaniu zerknij kolego WOMO na fotkę
tory.jpg
Ten stary tor bttb ma (6310) ma promień 330 a ten R11 310 czyli robić szablon pod ten R11 i styka a drugi tak żeby tory ładnie szły równolegle
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
82 0 0
#32
A czy te parowozy BR52 i BR44 w starych wersjach mogły jeździć po większych łukach niż te produkowane teraz ???
BR52 Tillig produkuje od końca lat 90. XX wieku, BR44 ROCO od kilku lat. Podobnie jest z BR50 produkowanym przez Tilliga, zresztą bardzo zbliżonym konstrukcyjnie do BR52. Przy jeździe kominem do przodu problem nie jest 5 osi wiązanych, lecz oś toczna z przodu. To ona będzie się wykolejać w pierwszym rzędzie. Osie wiązane mogą się blokować przy ostrym łuku ale nie muszą się wykolejać.

Moje stare BR23 radzi sobie na mojej makiecie ale ma tylko 3 osie obok siebie, a te wymienione wyżej po 5 obok siebie( żebym tak miał na próbę taką 5 osiowy parowóz)
W BR23/BR35 rozstaw skrajnych osi wiązanych wynosi 36mm a przesuw boczny +/- 1mm z tym, że są mocno usztywnione przekładnią ślimakową przenoszącą napęd z silnika. W BR52 i BR50 odległość pomiędzy skrajnymi osiami wiązanymi to 53mm i przesuw boczny osi +/- 3mm. Silnik znajduje się w tendrze z napędem na osie tendra, więc osie wiązane parowozu są dość luźno obsadzone.

DOSTO taki Dbz750. dł 223 mm.
Od wagonu produkowanego przez Kuena długością się nie różni.

Poszerzenie skrajni w łuku jest bardzo dobrze przedstawione w normie NEM103.
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
82 0 0
#36
Zastanów się, czy masz możliwość stopniowego zacieśnienia łuku. Czyli z prostej tor wchodzi w łuk o większym promieniu, który potem się zmniejsza na samym środku. Na przykład: prosty+R310+R286+R310+prosty. Wówczas wagon czy lokomotywa nieco spokojniej wchodzi w łuk.

Problemy z łukami o małych promieniach mogą mieć też platformy do transportu kontenerów z ROCO lub PIKO - Lgs579, gdzie zalecono minimalny promień łuku 287mm.
 
OP
OP
M

marcinx00

Aktywny użytkownik
Reakcje
50 0 0
#37
A jak jest z przejazdem takim 5 osiowym parowozem przez zwrotnice też jakieś wymogi czy tu już jedzie po wszystkich, bo boję się o przejazd po łukowych
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
82 0 0
#38
A jak jest z przejazdem takim 5 osiowym parowozem przez zwrotnice też jakieś wymogi czy tu już jedzie po wszystkich, bo boję się o przejazd po łukowych
Źle radzi sobie na prostych rodem jeszcze z BTTB, szczególnie gdy jedzie kominem na ostrze. Z tymi rozjazdami mają też spore problemy wspomniane już platformy do przewozu kontenerów, szczególnie gdy są pchane.
Z łukowymi BTTB jest podobnie.
 

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 8 0
#39
U mnie platforma ROCO 2 osiowa z kontenerami śmiga bez problemu pusta też. Zwrotnice łukowe modelowe przyjmą wszystko. Tam jest chyba promień 330 drugi jescze więcej.
 
OP
OP
M

marcinx00

Aktywny użytkownik
Reakcje
50 0 0
#40
Źle radzi sobie na prostych rodem jeszcze z BTTB
'
co to znaczy na prostych ??
ja mam takie na tej makieci
TILLIG TT 83321 Zwrotnica prosta prawa EW1 15° 129,5 mm oraz lewe
TILLIG TT 83420 Zwrotnica prosta lewa-prawa, do montażu BW 15°
TILLIG TT 83361 Zwrotnica łukowa prawa 30° IBW oraz lewe
TILLIG TT 83300 Zwrotnica krzyżowa angielska DKW 166 mm
właśnie robię jeszcze raz plan w SCARM teraz już wiem o co chodzi z łukami, wedle robionego planu powinienem to upchać z tymi łukami r310
Chyba mnie czeka dużo pracy w weekend zakupiłem już na wszelki wypadek 2m flexa i blaszki do mocowania szyn jutro kupię sobie płytę osb bo niestety ta jest już tak podocinana na podjazdach do górnej stacji że szersze łuki chyba nie wejdą
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Makieta i moduł TT 13
Makieta i moduł TT 14

Podobne wątki