• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Biżuteria parowozowa by Mirek555k

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#21
Niedawno dotarła do mnie paczuszka od Mirka i moim zdaniem nie ma na co narzekać. Gadżety są naprawdę wysokiej klasy i już nie mogę doczekać się, żeby zobaczyć je na lokomotywie.

Jak znajdę trochę czasu to zacznę to montować.
Sam nie był bym w stanie tego wystrugać, albo poskładać z blaszek, więc cieszę się, że można takie zabawki dostać.
 

Załączniki

OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#24
tomek 05 napisał(a):
:roll:ale 20 się nie doliczyłem na tych zdjęciach, za to w Twojej tak
Tomek, jest w podstawie kazdej sekcji listwa, na której są widoczne podwójne fabryczne wyjścia. Do niektórych podłączony jeden przewód smarny (drugie wyjście jest zaślepione), a do niektórych opcjonalnie są podłączone dwa przewody smarne.
Na 1 i 4 zdjęciu widać tę samą prasę z dwóch stron na Ol49, tam wychodzi z prasy, łącznie z parowymi, 18 przewodów. Zdjęcie 2 i 3 to prasa z muzealnej Pt47, na której widać dokładnie budowę listwy i dolne wyjścia zaślepione lub zdemontowane, nie wiem - palca nie wsadzałem.
Ideą mojej koncepcji było dolutowanie na twardo maksymalnej liczby przewodów, bo dla mnie to 2 minyty roboty, a ewentualny nabywca niech do swojego modelu dostosuje układ przewodów jak chce poprzez ucięcie tylu drutów, ile mu się podoba. Może nawet wszystkie, a drut wykorzysta do czyszczenia uzębienia. :D
 
Reakcje
0 0 0
#25
Miałem, już nie pisać, ale:
W pobliżu każdego wylotu znajdują się (fabryczne) otwory kontrolne zamknięte śrubami; umożliwiające sprawdzenie ilości oleju podawanego przez tłoczki. A to, że ktoś się tam podpinał to już inna bajka.
No, ale biżuteria super!
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.280 32 10
#26
No i warto było podyskutować: w ten sposób można użyż Mirkowej biżuterii wedle uznania: z fruwajacymi dwunastoma apostołami, zgodnie z regułą, czy nawet realistycznie - podpięte gdzie nie trzeba.
Choć w tym ostatnim przypadku to proponowałbym się zastanowić, czy nie lepiej nic tam nie lutować - w końcu obcięty kikut nie jest tak elegancki jak firmowa dziurka, no i roboty mniej. A jak kto będzie chciał hiperrealizm to sobie doklei :)
 
OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#27
TeERa203 napisał(a):
Miałem, już nie pisać, ale:
W pobliżu każdego wylotu znajdują się (fabryczne) otwory kontrolne zamknięte śrubami; umożliwiające sprawdzenie ilości oleju podawanego przez tłoczki. A to, że ktoś się tam podpinał to już inna bajka.
No, ale biżuteria super!
Też już miałem nie pisać ale :D :
Każdy cylinder pompy ma po jednym tłoczku sterującym i po jednym tłoczku roboczym, które napędzane są poprzez obrót wału krzywkowego. Krzywki na wale przesuwają w prawo i w lewo kołyski na wale dolnym. Olej z kadłuba poprzez cykliczne ustawienie tłoczków przedostaje się do cylindra i dalej tłoczony jest do kanału tłokowego. Kanał tłokowy zakończony jest dwoma wylotami, które uzbraja się zaworem zwrotnym połączonym śrubunkiem z przewodem smarnym lub śrubą zaślepiającą, w zależności od potrzeb. Sprawność działania każdego cylindra i jego wydatek oleju sprawdza się na końcu przewodu lub dwóch przewodów smarnych i reguluje się przestawiając śrubę nastawczą, w którą uzbrojony jest każdy cylinder pompy smarnej. Otworem kontrolnym przy przeglądzie czy naprawie prasy może być równie dobrze otwór z zaworem i przewodem smarnym, ten sam rozmiar klucza :D
Dyskusja jest rzeczowa z pewnym dreszczykiem :D i tak powinno być :p
 

Załączniki

OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#28
ZNTK Łapy huty Mirek

Pierwsze przymiarki modernizacji wagonu by ROBO
W opracowaniu poręcze tulejowe i oczywiście sprzęg wielokrotnego sterowania, który był podstawowym i charakterystycnym elementem wagonu by ROBO
 

Załączniki

OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#29
Mirek555k napisał(a):
TeERa203 napisał(a):
Miałem, już nie pisać, ale:
W pobliżu każdego wylotu znajdują się (fabryczne) otwory kontrolne zamknięte śrubami; umożliwiające sprawdzenie ilości oleju podawanego przez tłoczki. A to, że ktoś się tam podpinał to już inna bajka.
No, ale biżuteria super!
Też już miałem nie pisać ale :D :
Każdy cylinder pompy ma po jednym tłoczku sterującym i po jednym tłoczku roboczym, które napędzane są poprzez obrót wału krzywkowego. Krzywki na wale przesuwają w prawo i w lewo kołyski na wale dolnym. Olej z kadłuba poprzez cykliczne ustawienie tłoczków przedostaje się do cylindra i dalej tłoczony jest do kanału tłokowego. Kanał tłokowy zakończony jest dwoma wylotami, które uzbraja się zaworem zwrotnym połączonym śrubunkiem z przewodem smarnym lub śrubą zaślepiającą, w zależności od potrzeb. Sprawność działania każdego cylindra i jego wydatek oleju sprawdza się na końcu przewodu lub dwóch przewodów smarnych i reguluje się przestawiając śrubę nastawczą, w którą uzbrojony jest każdy cylinder pompy smarnej. Otworem kontrolnym przy przeglądzie czy naprawie prasy może być równie dobrze otwór z zaworem i przewodem smarnym, ten sam rozmiar klucza :D
Dyskusja jest rzeczowa z pewnym dreszczykiem :D i tak powinno być :p
Nic nie słyszę :!: Halo :!: Czy dobrze naświetliłem budowę prasy :?: Halo :!: