• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Zmiennokierunkowe autobusy

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.221 39 0
#1
Odwiedziłem ostatnio słynne Mont Saint Michel leżące na pograniczu francuskiej Normandii i Bretanii.

IMG_2081.JPG


Ze względu na brak możliwości parkowania tuż przy wyspie - tereny zalewane są wodami przypływów oraz ogromne masy turystów są oni dowożeni z parkingów autobusami. Ciekawe jest to że są to autobusy zmiennokierunkowe - mają dwie kabiny i na obu końcach linii nie zawracają. Kierowca (w tym przypadku bardzo atrakcyjna kobieta) zmienia tylko kabinę i jedzie "do tyłu". Pewnie dla podkreślenia ekologiczności autobusy od zewnątrz wyłożone są panelami z drewna.

IMG_2089.JPG

IMG_2090.JPG

IMG_2091.JPG
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
#2
Bardzo ciekawe to coś, o pani kierowcy nie wspominając. Francuzi lubią takie oryginalne konstrukcje. Zauważyłeś może, ile to urządzenie miało silników? Silnik na pewno jest na ostatnim zdjęciu obok kierowcy, za to na drugim końcu pojazdu (pierwsze zdjęcie) chyba jest balkonik, ale nie mam pewności. Takie balkoniki, nie będące pomostami wejściowymi były kiedyś w paryskich autobusach marki Saviem, stąd moje skojarzenie.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.221 39 0
#3
Bardzo ciekawe to coś, o pani kierowcy nie wspominając. Francuzi lubią takie oryginalne konstrukcje. Zauważyłeś może, ile to urządzenie miało silników? Silnik na pewno jest na ostatnim zdjęciu obok kierowcy, za to na drugim końcu pojazdu (pierwsze zdjęcie) chyba jest balkonik, ale nie mam pewności. Takie balkoniki, nie będące pomostami wejściowymi były kiedyś w paryskich autobusach marki Saviem, stąd moje skojarzenie.
Ile jest silników - nie wiem - nie przyjrzałem się temu technicznie (pani kierowca jednak była ważniejsza ;)). Takie "balkoniki są na obu końcach a kabina kierowcy jest "pojedyncza" i sięga do połowy szerokości pojazdu - tak samo z obu stron. Do tego balkonika składają się ogromne lusterka boczne - srebrny element w rogu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.262 504 30
#4
A to jest spalinowe, czy elektryczne? Ja tam byłem ładnych parę lat temu, wtedy jeszcze były parkingi poniżej grobli (w miejscu widocznym na pierwszym zdjęciu po prawej stronie grobli). Wielkie tablice ostrzegały przed pozostawianiem tam samochodów poza godzinami odpływów. A bardzo dawno dojeżdżał tam pociąg wąskotorowy, ale nie znam dokładnie historii tej kolei i nie wiem kiedy tor był zlikwidowany.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.221 39 0
#5
A to jest spalinowe, czy elektryczne? Ja tam byłem ładnych parę lat temu, wtedy jeszcze były parkingi poniżej grobli (w miejscu widocznym na pierwszym zdjęciu po prawej stronie grobli). Wielkie tablice ostrzegały przed pozostawianiem tam samochodów poza godzinami odpływów. A bardzo dawno dojeżdżał tam pociąg wąskotorowy, ale nie znam dokładnie historii tej kolei i nie wiem kiedy tor był zlikwidowany.
Nie przyjrzałem się sposobowi w jaki autobus jest napędzany ... Choć wydaje mi się że był dość głośny co może wskazywać na napęd spalinowy.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:1 4
Skala 1:1 26
Skala 1:1 826

Podobne wątki