• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Zima w górach Harzu

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
928 79 5
#2
A na Brocken mgła jest przez 300 dni w roku, tak bynajmniej było napisane. Gdy byłem tam w październiku, świeciło piękne słońce, ale głupiemu szczęście sprzyja.
 

arch_przemo

Aktywny użytkownik
Reakcje
6 0 0
#5
Piękne tereny.
Pamiętam jak w bodajże 1986r. byłem w górach Harz w Stolbergu na obozie harcersko-pionierskim... Aż łezka się w oku kręci...
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
928 79 5
#7
Wstawię kilka swoich zdjęć z wyjazdu w góry Harz. Warto tam się wybrać na kilka dni, ja byłem tylko jeden i zobaczyłem ją od biedy.
Samo miasto Wernigerode jest prześliczne. Surowość Brocken etc.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.879 526 30
#11
No, jak nie tylko zima, to proszę:

584-13a.JPG
584-25a.JPG
586-27a.JPG
IMG_2615.JPG
IMG_2568.JPG

A tu zachowany bez przebudowy przedwojenny tendrzak. Te powojenne (z dużym podgrzewaczem przed kominem) to rozwinięcie starej konstrukcji.

585-09a.JPG


Wąskotorowa wersja znanej spalinówki:

IMG_2560.JPG

I parę wagonów motorowych: wjeżdżają na przystanek tramwajowy przed dworcem DB w Nordhausen (tamtejsze tramwaje też są wąskotorowe).

584-10a.JPG
587-28a.JPG


I na koniec ciekawostka: jedyny znany mi wąskotorowy wagon hybrydowy, spalinowo-elektryczny. Jest to wersja tramwaju Siemens Combino, specjalnie wykonana dla komunikacji miejskiej w Nordhausen. Po przyjeździe na przystanek przed dworcem opuszcza pantograf, uruchamia silnik Diesla i po linii HSB kontynuje kurs do podmiejkiego osiedla kilka kilometrów dalej. Na pierwszej fotce obok normalnego tramwaju, na drugiej wyjazd ze stacji HSB na szlak.

IMG_5476.JPG
IMG_5481.JPG
 
Reakcje
1.781 13 0
#12
:eek:...Takie rzeczy to tylko w Niemczech ( może nie tylko )- tramwaj i to spalinowy i jeszcze na wąskich ,kolejowych torach... bomba....
A fotka pierwsza tej Niuniasi:love: ( 99 6001-4 ) jest przesłodka....:p. ...Ten strumyk przy nasypie i skład .....(y)
Boskie fotki.
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
62 0 0
#14
Yh, szkoda, że u nas nie sposób zobaczyć tak potężnego tendrzaka na wąskim torze.. :p
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.879 526 30
#15
To jest 1000 mm, więc i lokomotywy mogą być potężniejsze. Ale te na 750 mm też są spore, tu np. w Zittau:

IMG_5524.JPG


A i u nas były spore tendrzaki, np. Tw53 na górnośląskiej wąskotorówce.
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
Reakcje
62 0 0
#16
Owszem.. były i są - jednego oglądam bardzo często pracując przy nim. :D

O tym, że niemieckie tendrzaki są na 1000 i 750 doskonale wiem - po prostu zafascynowały mnie gabaryty tych potężnych czajników, zważywszy na fakt, iż nikt nie musiał ich upychać w takiej np. śląskiej skrajni, co powodowało drastyczne ograniczenia gabarytów taboru.. przecież maszyna w podanej przez Pana fotce jest wąskotorowym olbrzymem..! :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.879 526 30
#17
No, a co powiedzieć o potężnych parowozach, także tendrzakach, południowoafrykańskich czy japońskich, na tor 1067 mm?
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.465 7 0
#19
Spalinowo elektryczny Siemens w drodze z Ilfeld do przystanku końcowego Nordhausen Bahnhofsplatz w dniu 06. 03.2017 r. Na dwóch następnych zdjęciach wagon silnikowy serii 187 podstawia się w perony dworca Nordhausen Nord.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.465 7 0
#20
Stacja Ilfeld w dniu 6 marca 2017 r. Wagon silnikowy serii 187, z którego właśnie wysiadłem oraz spalinowo-elektryczny Siemens wracający do Nordhausen.
 

Załączniki