• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zima 2019

OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.369 13 0
#23
Coś na temat śniegu, z tego tekstu: https://pro-men.ru/pl/electrical-conductivity-table-electrical-conductivity/
"Suchy śnieg charakteryzuje się przede wszystkim niskim przewodnictwem elektrycznym, co umożliwia umieszczenie na jego powierzchni nawet nieizolowanych drutów. Jego przewodnictwo w temperaturze od -2 do -16 ° C wynosi w przybliżeniu 0,35 * 10^-5 - 0,38 · 10^-7 S/m i jest zbliżone do przewodności właściwej suchego lodu. Natomiast mokry śnieg ma dużą przewodność elektryczną do 0,1 S / m."
Dla porównania, przewodność elektryczna (właściwa) srebra to 61,39·10^6 S/m.
:)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
Reakcje
1.970 107 7
#24
Panowie, doktoratu z tego nie róbcie. Przecież sygnały do sterowania ruchem kolejowym szynami idą, jakoś nie ma problemu ze śniegiem. Kolejki LGB jak najbardziej mogą odbierać prąd z szyn i normalnie pracować w śniegu, właśnie to jest ich jedna z największych zalet, silniki elektryczne mają doskonałą izolacje i tyle.
 
Reakcje
37 5 0
#25
Nie wiem jak wy ale ja obstawiam pomysł Pawla R. że zasilanie jest w loku bo on ma niesamowitą moc w paru miejscach na filmie widać jak lok został zablokowany na sekund pięć przez snieg może tam wogle nie ma elektryki tylko silnik spalinowy jest nie wiem w modelach lotniczych takie są
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 9 2
#27
Sami znawcy i fachowcy od sterowania i chemii...
Prosze, filmik ze strony ZIMO:

I filmik z zabaw "na sniegu" przy uzyciu sterowania ESU Ecos: