Koledze
@kolighyt dziękuję za informację, ale zapomniałem dodać, że koła muszą być metalowe i mieć połączenie elektryczne z osią w jednym z dwóch wariantów:
1 - jedno koło ma połączenie elektryczne z osią, a drugie jest odizolowane od osi (to w zasadzie standardowe rozwiązanie), albo
2 - każde koło ma elektryczne połączenie ze swoją połową osi, oś jest dzielona i ma izolację w środku.
Zestawy są potrzebne do wagonów pasażerskich z oświetleniem, gdzie prąd jest zbierany z łożysk - w ramie wózka są blaszki, w których ułożyskowane są stożki osi. Blaszki po obu stronach wózka nie są połączone elektrycznie ze sobą, więc z zestawami kołowymi wg wariantu 2 da się zrobić odbiór prądu wszystkimi kołami wagonu - takie rozwiązanie stosowało kiedyś Roco. Ale krytyczna jest długość osi, oryginalne osie mają długość ok. 22,95 mm.