• Podczas tworzenia nowego ogłoszenia prosimy o wybranie prefixu. Znacząco ułatwi to innym użytkownikom korzystanie z ogłoszeń w dziale Giełda.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
  • Hej Gość czy wiesz, że w dziale giełda można edytować swoje wpisy oraz usunąć cały temat kiedy ogłoszenie jest już nieaktualne?
  • Prefixy pozwalają wydzielić wyświetlanie ogłoszeń tylko konkretnego typu.

Kupię Zestawy kołowe H0

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.738 615 30
#1
Szukam zestawów kołowych jednostronnie lub dwustronnie izolowanych H0 o nietypowej długości osi: ok. 23 mm. Średnica kół między 10 a 11 mm. Jeżeli ktoś ma zbędne lub wie, gdzie takie można dostać, proszę o informację.
 

kolighyt

Aktywny użytkownik
Reakcje
528 0 0
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.738 615 30
#3
Koledze @kolighyt dziękuję za informację, ale zapomniałem dodać, że koła muszą być metalowe i mieć połączenie elektryczne z osią w jednym z dwóch wariantów:
1 - jedno koło ma połączenie elektryczne z osią, a drugie jest odizolowane od osi (to w zasadzie standardowe rozwiązanie), albo
2 - każde koło ma elektryczne połączenie ze swoją połową osi, oś jest dzielona i ma izolację w środku.
Zestawy są potrzebne do wagonów pasażerskich z oświetleniem, gdzie prąd jest zbierany z łożysk - w ramie wózka są blaszki, w których ułożyskowane są stożki osi. Blaszki po obu stronach wózka nie są połączone elektrycznie ze sobą, więc z zestawami kołowymi wg wariantu 2 da się zrobić odbiór prądu wszystkimi kołami wagonu - takie rozwiązanie stosowało kiedyś Roco. Ale krytyczna jest długość osi, oryginalne osie mają długość ok. 22,95 mm.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.738 615 30
#7
Są tam koła z osią 23 mm. Typ rp25 do wagonów Brawa
No faktycznie, są, ale: 1) do wagonów towarowych - pytanie, czy nadają się do wagonów osobowych z oświetleniem? I 2) profil RP 25 Fine może być za dobry na zwykłe tory Roco. ;) Ale jest to wskazówka, że trzeba szukać zestawów do wagonów Brawy.
 

kolighyt

Aktywny użytkownik
Reakcje
528 0 0
#8
No faktycznie, są, ale: 1) do wagonów towarowych - pytanie, czy nadają się do wagonów osobowych z oświetleniem? I 2) profil RP 25 Fine może być za dobry na zwykłe tory Roco. ;) Ale jest to wskazówka, że trzeba szukać zestawów do wagonów Brawy.
Myślę, że koła do wagonów osobowych i towarowych są takie same. Różnią się tylko średnicą, ale to bardziej zależy od tego jaka była średnica w oryginale. Do oświetlenia nie mogą być obustronnie izolowane. Profil RP-25 fine może robić problemy na rozjazdach o dużym kącie i dla zbyt lekkich wagonów.
Weinert też ma takie koła:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Accessories/Accessories/Weinert-97400/gb/modell_70346.html
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.738 615 30
#9
Różnią się tylko średnicą, ale to bardziej zależy od tego jaka była średnica w oryginale.
Oryginalne koła mają średnicę niecałe 11 mm (10,9-11), ale wolałbym nieco mniejsze, bo wagon wydaje się trochę za wysoki w porównaniu z innymi. Dlatego lepsze byłby koła 10 mm, a nie 11.
Do oświetlenia nie mogą być obustronnie izolowane.
No więc pytanie, czy te właśnie nie są takie, skoro zaznaczają, że do wagonów towarowych. Najchętniej kupiłbym dwustronnie izolowane, ale takie, jakie opisałem w poście nr 3. A co do profilu, to ja do zabawy rozkładam tory Roco geoLine, a tam rozjazdy mają dość duży kąt, więc RP 25 nie chcę ryzykować.
 

kolighyt

Aktywny użytkownik
Reakcje
528 0 0
#11
Tak sobie myślę, że można też kupić koła AC nieizolowane, przeciąć oś między kołami i połączyć plastikową tulejką jednocześnie ją skracając. No ale to jest wyższa szkoła jazdy, bo trzeba by też koła na osi poprzesuwać by zachować ich rozstaw. Nie wiem czy skórka warta wyprawki.
 

Arekmiz

Władza może wszytko
Reakcje
2.217 223 0
#12
każde koło ma elektryczne połączenie ze swoją połową osi, oś jest dzielona i ma izolację w środku. Zestawy są potrzebne do wagonów pasażerskich z oświetleniem, gdzie prąd jest zbierany z łożysk - w ramie wózka są blaszki, w których ułożyskowane są stożki osi. Blaszki po obu stronach wózka nie są połączone elektrycznie ze sobą, więc z zestawami kołowymi wg wariantu 2 da się zrobić odbiór prądu wszystkimi kołami wagonu - takie rozwiązanie stosowało kiedyś Roco.
Robo ma w swoich wagonach Y właśnie koła, gdzie oś jest dzielona elektrycznie w połowie i odbiór za pomocą bocznych blaszek, w których siedzą stożki osi. :)
 
Reakcje
57 7 0
#15
No i bardzo dobrze. Ale jaka jest długość osi, bo to jest dla mnie istotne.
Andrzeju, jeżeli masz czas i chęci, to ja kiedyś robiłem podobny manewr, chyba do jakiś amerykańców, już nie pamiętam, dawno to było, ale już w kapitalizmie - ciąłem oś na pół, sklejałem następnie za pomocą tulejki z przekładką izolacyjną w środki z jakiejkolwiek rurki z tworzywa (wtedy to był dostępny tylko Distal. :) Czyli oś-rurka izolacyjna-tulejka wzmacniająca, ze stykiem do koła z jednej strony, zrobisz dowolny rozstaw.