• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zbunkrowane zbiory muzeum kolei wąskotorowej w Sochaczewie

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
419 4 0
#1
Witam serdecznie. Dzisiaj miałem okazję zawitać do Sochaczewa, i przy okazji podjechałem do muzeum. Byłem tam wcześniej tylko za dzieciaka i nie wiele z tego pamiętałem. Otóż kiedy dzisiaj obszedłem mury okazało się ( dla mnie) że za płotem i dość masywnym murem jest zgromadzony tabor w stanie agonalnym . Ale nie przeszkodziło to strzelić paru fotek. Tak przeglądając to co udało mi się zobaczyć, nie sądziłem że, na wąskim torze było tyle różnego taboru. Na niektórych okazach jest nawet oznaczenie z jakim jeździło. A niektóre są w takim stanie że można sobie tylko wyobrazić kształty. Jest tego tam trochę. Udało mi się sfotografować tylko to co było na wierzchu.
DSC01140a.JPG DSC01113a.JPG DSC01118a.JPG DSC01119a.JPG DSC01117a.JPG DSC01126a.JPG DSC01130a.JPG DSC01132a.JPG DSC01142a.JPG DSC01135a.JPG
 

ManMania

Znany użytkownik
Reakcje
6 0 0
#2
Zwykły człowiek-Złomowisko..

Fan kolei-Piękny zbiór taboru wąskotorowego..

Tylko szkoda, że wszystko zniszczone przez rdzę :(.
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 0 0
#8
Za koszt transportu (laweta,dźwig, trochę na boku przy okazji w kieszeń)takiego wagonu motorowego z Gryfic do Sochaczewa można by odmalować lub po części odrestaurować taki pojazd. Podobnie transport Pu 29 z Kościerzyny do Wawy.Przecież PLK policzyło sobie taką kwotę,która zdecydowanie starczyłaby na zewnętrzną renowacją tej maszyny. A tak stoi i gnije i będzie stała, aż zgnije bo instytucje muzkol trzeba sprzedać niemcom lub innemu prywaciarzowi. Państwo i tak nic nie dokłada,co najwyżej premie i wakacje w Grecji dla obsady.
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 0 0
#11
Tak,pewnie że prościej,nawet byłoby to jakieś wyjście nie tylko w sprawach kolejnictwa:) Wiem,że to brzmi źle,ale patrząc po prawdzie- u nas nie wiele przetrwa pięknych zabytków.Taki system.Te co przetrwają będą stały na zmarnowanie bo nikt ich nie ruszy.Nie twierdze,że zaraz wszystkie maja być w stanie używalności,ale kilka perełek powinno.To tez zależy nie zawsze od kasy co chęci. Przy okazji zapytam,dlaczego nie używacie witfelda,czemu nie zarabiacie tym unikatem? Z tego co wiem byli chętni na wykorzystanie tego pojazdu.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
389 3 0
#12
Przy okazji zapytam,dlaczego nie używacie witfelda,czemu nie zarabiacie tym unikatem? Z tego co wiem byli chętni na wykorzystanie tego pojazdu.
Nie da się raczej zarabiać pojazdem, którego naprawa de facto nie została zakończona... A w przeszłości większość zainteresowanych niestety rezygnowała dowiadując się, że pojazd musi jechać za osobna lokomotywą (horrendalne ówdczesne stawki PKP) i zasadniczo nie ma opcji przewozu nim pasażerów. Dlatego skończyło się na kilku okazjonalnych przejazdach firmowanych przez PKP.