• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Elektryka i DCC Zasilanie - diorama

OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Czy w rozjazdach ze zmienną polaryzacją krzyżownicy trzeba odizolować tzn zastosować złącza plastikowe badz przerwę pomiędzy szynami prowadzącymi do krzyżownicy i szynami torów szlakowych badz innych odchodzących od rozjazdu?

TurnoutModifiedElectrofrog.gif
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
Czy w rozjazdach ze zmienną polaryzacją krzyżownicy trzeba odizolować tzn zastosować złącza plastikowe badz przerwę pomiędzy szynami prowadzącymi do krzyżownicy i szynami torów szlakowych badz innych odchodzących od rozjazdu?
To zależy od rozjazdu. Jakiej masz firmy rozjazd? Albo najlepiej konkretny produkt.
Ale izolować trzeba, tak czy owak. Zależy tylko w którym miejscu
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Krzyżownica zawsze musi być odizolowana od całej reszty w czterech miejscach tak, jak na zamieszczonym przez kolegę @mikl rysunku: po lewej punkty (4) (Cut Factory Bonding Wires) i po prawej stronie tam, gdzie są "Insulated Rail Joiners". Przy zasilaniu krzyżownicy, jak na rysunku, nie ma znaczenia, czy będzie to trochę bliżej krzyżownicy, czy trochę dalej, ale sama krzyżownica nie może mieć połączenia elektrycznego z resztą szyn - jest zasilana tylko przez przełącznik (1). Jeżeli krzyżownica nie jest polaryzowana (zasilana przez przełącznik), czyli jest "martwa", to oczywiście izolacje powinny być jak najbliżej, by odcinek bez zasilania (przejeżdżany rozpędem) był jak najkrótszy.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
@ffox. Mam Peco Electrofrog E189 i pochodne. Nie chce używać złączy plastikowych a dziura między szynami trochę razi. SStąd też pytanie czy trzeba a jeśli już jaka jest minimalna przerwa potrzebna...
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
Mam Peco Electrofrog E189
Tych nigdy w ręku niestety nie miałem.
W rozjazdach Roco odpowiednie przerwy są zrobione fabrycznie, a w rozjazdach Tillig trzeba je zrobić samodzielnie przy łączeniu z torami (podejrzewam że w Peco jest tak samo jak w Tillig-u z tego co opisujesz).
Przerwa może być naprawdę minimalna (tak na oko 0,2 mm), tylko miernikiem upewnić się, że nie ma zwarcia.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Tych nigdy w ręku niestety nie miałem.
W rozjazdach Roco odpowiednie przerwy są zrobione fabrycznie, a w rozjazdach Tillig trzeba je zrobić samodzielnie przy łączeniu z torami (podejrzewam że w Peco jest tak samo jak w Tillig-u z tego co opisujesz).
Przerwa może być naprawdę minimalna (tak na oko 0,2 mm), tylko miernikiem upewnić się, że nie ma zwarcia.
Czyli niejako wystarczy tylko przeciąć szynę? Na razie poprzez własną nieuwagę mam taką "dziurę" którą mogę jakoś załatać jeśli rzeczywiście 0.5mm wystarczy
 

Załączniki

Maxxc

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
100 0 0
Dzień dobry,

Jako izolator i wypełniacz przerwy w szynie z powodzeniem stosuję kawałek podkładki mikowej od tranzystora w obudowie TO220.
https://www.tme.eu/pl/details/mica-to220/radiatory-osprzet/ninigi/
Jeżeli szyna jest przecięta "czysto", czyli nie ma zadziorów i jest równa, to wystarczy włożyć kawałek takiej podkładki pomiędzy szyny i opiłować do kształtu szyny pilnikiem (aby nie szpeciło). Rolę izolatora idealnie spełnia. Można też taki kawałek przykleić z jednej strony do szyny np. klejem cyjanoakrylowym - żeby nie wypadł.

Z poważaniem,
Maxxc
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Witam, czy ktos mogly mi pomoc i rozrysować jak podłączyć karzełka od Kluby gdzie są trzy kable tzn białe (B) niebieskie (N) i .... (W).

Wcześniej miałem tarcze manewrowa podłączaną poprzez dwa kable i użyłeś zwykłego przełącznika on/on.. teraz się zagubiłem. :X3:
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
A dlaczego nie? Ze względów estetycznych czy jakich? W Tillig Elite są nawet brązowe (dołączone do każdego rozjazdu) a jak się pomaluje szyny i podkłady to trudno zauważyć cokolwiek.
Tak estetyka. Wiem że takie dziury nie wygladaja lepiej ale jakoś trudno mi było się przekonać do złączek pomimo że nawet takowe zakupiłem. Może powrócę do tematu...
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
Witam. Czy ktoś mógłby rzucić fachowym okiem i orzec co padło w tej płytce?

Screenshot_20231102_152952.jpg

Jest to część napędu Cobalt IP Digital.
Sam silniczek działa
 

Podobne wątki