• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zasilacze analogowe

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 18 9
#21
Dużo później dorobilem się marzenia z dzieciństwa a mianowicie FZ1.
Wszystkie zasilacze mam do dziś.
FZ1 wykorzystuje do testów.
Ja w swoim FZ1 dość szybko dorobiłem opcję "Jazda manewrowa". :)
Rozciąłem połączenia na prostowniku selenowym i wyprowadziłem je do przełącznika na obudowie. W trybie "jada manewrowa" zasilacz pracował jako prostownik jednopołówkowy. 3-polowe silniczki BTTB nieco buczały, ale przy małych prędkościach jeździły płynniej, niż przy zwykłej konfiguracji (prostownik w układzie Graetza).
 
OP
OP
G

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
502 11 3
#22
W Australi, popularnym zrodlem zasilania modeli kolejowych sa zasilacze i kontrolery z regulacja predkosci za pomoca potencjometra suwakowego firmy EDA/CDA. Uklad elektroniczny zbudowany jest na bazie powszechnie uzywanego tranzystora NPN 2N3055, dajac mozliwosc maksymalnego poboru pradu do 2 amperow. Mniejsze i lzejsze kontrolery posiadajace dlugie przewody (bez transformatora wewnatrz) tejze samej firmy, mozna podlaczyc do zasilacza i swobodnie poruszac sie wraz z jadacym modelem pociagu.

CDA3.jpg
CDA1.jpg
CDA2.jpg
CDA_EDA_Power Pack.jpg

W Australi, odpowiednikiem zasilacza F2 ZEUKE moglby byc zasilacz POWER MITE pochodzacy z Chin, idealny dla poczatkujacych wielbicieli malych kolei. POWER MITE jest albo byl produkowany w dwoch wersjach: wersja z pradami AC/DC, oraz wersja tylko z DC o mocy 0.36 amperow.
power_mite.jpg
 

Podobne wątki