• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zapowiedzi firmy Lenz na rok 2024

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 0
#1
Można poczytać o nich tutaj.

Ciekawą jak mi się wydaje zapowiedzią są tory na podkładach stalowych oraz betonowych (dużo nowości z 5 i 6 epoki się pojawia) oraz rozjazdy o promieniu 2500 mm.

Nadal jest dostępny chyba w 2023 roku wypuszczony niebieski Eanos w barwach PKP. Będzie w nieznanej przyszłości wypuszczona jego wersja z graffiti ale jako model zamówiony przez i dostępny raczej tylko w MEG Shop GmbH.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.595 51 2
#2
Przeszedłem bardzo nieprzyjemne perypetie z firmą Lenz, ale mimo wszystko trzymam za nich kciuki. Zwłaszcza, że chyba już na zawsze przepadła firma MBW.
Ciekawe kiedy ukażą się rozjazdy o promieniu 2500 mm i czy będzie tam również pasujący "anglik". Po tym jak zmienili dostawcę torów z jakiejś firmy w Chinach bodajże na firmę Peco to długo trwało zanim "anglik" był ponownie dostępny.
 

thewald

Aktywny użytkownik
Reakcje
333 0 0
#3
Ciekawą jak mi się wydaje zapowiedzią są tory na podkładach ... betonowych .... oraz rozjazdy o promieniu 2500 mm
dobra wiadomość bo ostatnio mierzyłem posiadane rozjazdy i zastanawiałem się jak je przekonwertować do większego promienia, podobnie z podkładami - do "współcześniejszych" epok bardziej pasują jednak podkłady betonowe i chętnie je zakupię, gdy tylko będzie taka możliwość.

Nadal jest dostępny chyba w 2023 roku wypuszczony niebieski Eanos w barwach PKP
Formą (czyli brakiem zgodności z naszymi węglarkami) przypomina węglarki firmy MTH, które aktualnie mam w konwersji.
Natomiast jego malowanie i oznakowanie to istna zagadka bo przykładowo te żółte poręcze to jakby bardziej Wielkanocne niż realne ;).

Oczywiście rozumiem pewne ograniczenia ale... mam kilka innych wagonów tej firmy i jednak w każdym z nich są odwzorowane realne belki typu ceowniki a tu nadal mamy belki pełne, jak w zabawce zamiast rzeczywistych dwuteowników, czyżby zakupili wagony od MTH a następnie je "przemalowali"???

Żółte malowanie poręczy i uchwytów pomijam bo szybciej to przemalować niż punktować niepotrzebnie firmę, która jakby nie patrzeć jest moim znacznym dostawcą...

Poniżej przedstawiam zdjęcie węglarki Eanos PKP Cargo typu 415W (z grudnia 2023 roku) z najbliższym temu modelowi Lenz'a numerem inwentarzowym jaki mam w swoich zbiorach.
PC220192-kadr.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Tempest

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 0
#4
Te Eanosy to są modele produkowane wcześniej przez MTH. Z MTH będzie jeszcze model cysterny i niemiecki ”krokodyl”.
 

Paweł P1

Aktywny użytkownik
Reakcje
467 0 0
#5
Przeszedłem bardzo nieprzyjemne perypetie z firmą Lenz, ale mimo wszystko trzymam za nich kciuki. Zwłaszcza, że chyba już na zawsze przepadła firma MBW.
...
Ja też narzekam na Lenza'a, a dokładnie za kiepskiej jakości generator dymu. W moim wątku pisałem o "pierdzącym" efekcie akustycznym tego generatora w nowym modelu BR64. Przyjrzałem się szerzej tematowi i stwierdziłem, że podobny problem był już w BR50. Nie rozumiem, jak można wypuścić do sprzedaży modele, w których genetator dymu emituje dziwne dźwięki. Czy w tej firmie pracownicy mają kiepski słuch?
Miałem wcześniej model BR65-018 od MBW i takiego problemu nie było. Na żywo ogladałem wiele modeli innych firm i w żadnych z nich genertor nie "pierdział".
Musiałem sprzedać BR64, bo dla mnie taka sytaucja nie była do zaakceptowania.
Dodatkowo BR64 w IV epoce zgodnie z opisem w zapowiedziach miał posiadać czerowne światła, ale w wersji ostatecznej ich nie było.
Może to wszystko wynikało z pośpiechu. BTW Lenz nie jest już głównym udziałowcem w swojej firmie.
MBW zmieniło nazwę na Spur 01 Modellbahnen.
Zamówiłem u nich ten model https://spur-01.de/epages/2ab774d9-...1-463a-b6ca-65d4ed810781/Products/80031-1zu45
Ten producent zaczął wreszcie wyposażać modele lokomotyw w Power Pack, co u Lenz'a od dawna jest standardem.
Oprócz Spur 01 jest jeszcze KM1 https://www.km-1.de/html/spur_0.html
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.595 51 2
#6
W moim przypadku BR38 zakupiona w polskim sklepie okazała się mieć jakąś wadę na połączeniu między tendrem a lokomotywą, powodującą że w trakcie przejazdu po łukach następował głośny krach i wyłączał się głośnik w tendrze (model ma 2 głośniki - jeden w kotle drugi w tendrze).
Reklamowałem produkt u producenta i dosłownie biłem się z nimi mejlowo i telefonicznie od listopada 2020 do sierpnia 2021 by w ogóle wysłać model do naprawy, potem od sierpnia 2021 do grudnia 2021 byłem ignorowany (zero odpowiedzi na maile i odkładanie słuchawki) by w grudniu 2021 otrzymać inny, używany i brudny model (na dodatek z urwanym przednim sprzęgiem). Po kolejnych przepychankach i to tylko dlatego, że model miał urwany sprzęg zgodzili się by odesłałać model. No ale potem ponownie nastała cisza i kompletne ignorowanie moich pytań i telefonów. Dopiero po tym jak w marcu 2022 znalazłem w sieci email do Dietmara Wohlfahrta - właściciela firmy Lenz (email był w zupełnie innej firmie, w której chyba jest pracownikiem) i napisałem wszystko co się wydarzyło, w końcu po paru dniach odesłano mi model bez wad (mimo, że w brudnym pudełku).
Ani przepraszam, ani zwrotu kosztów dwukrotnej wysyłki do Niemiec nie było...
 
OP
OP
Tempest

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 0
#7
qwertas napisał(a):
w trakcie przejazdu po łukach następował głośny krach
Całe szczęście że mojej BR55 nie miałem jeszcze okazji z braku miejsca a może braku determinacji "puścić" po łukach a i generatora dymu też nie chciało mi się sprawdzić bo mnie ten "ficzer" aż tak nie podnieca gdy sobie pomyślę, że smrodu w pomieszczeniu tylko się narobi a ta parafina czy co to tam paruje opryska kocioł i okolice :cool:

Na szczęście gwarancja chyba już się skończyła ale mogę się mylić, muszę spojrzeć do faktury kiedy to ja ten model kupiłem i ewentualnie przeczekać do jej zakończenia :p Ale jako niepoprawny optymista liczę że będę miał szczęście i krachu nie będzie. :D
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.595 51 2
#8
W modelach z "dynamicznym" dymem nic nie chlapie.
Efekt chlapania występuje we wszystkich generatorach, jednak tam gdzie dym nie wypada prosto z generatora na zewntąrz bo wpierw gromadzi się w dodatkowym zbiorniku (z którego wyrzucany jest podmuchami wywołanymi przez dodatkowy wiatraczek) nic nie chlapie. Ewentualne krople destylatu osadzają się wewnątrz tego dodatkowego zbiornika i po zakończeniu zabawy najzwyczajniej odparowują.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 13 6
#9
Kolego Tempest, po II WŚ nie było na PKP parowozów tej serii czyli BR 55. dlatego ja tego parowozu nie zakupiłem. Zastanawiałem się nad zakupem BR 56, ale sobie ten zakup odpuściłem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.282 504 30
#11
Także Tp1, Tp2 i Tp3 - wszystkie to dawne BR 55, choć z różnych serii: Tp1 - BR 55.0-6, Tp2 - BR 55.7-14, Tp3 - BR 55.16-22, Tp4 - BR 55.25-56 i 58
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.282 504 30
#14
OP
OP
Tempest

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 0
#16
A kto jest producentem tej BR 118 bo nie znając języka niemieckiego nie byłem w stanie się dosłuchać czy padła nazwa producenta czy też nie ?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0/0m/0e/0f 1
Tabor 0/0m/0e/0f 3

Podobne wątki