• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zapomniane stacje kolejowe w Polsce

OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
c.d.
Zobacz załącznik 602506

Magazyn od strony drogi
Zobacz załącznik 602507
Na podjeździe do magazynu znajduje się kostka klinkierowa bardzo dobry materiał na drogi.
Zobacz załącznik 602508 Zobacz załącznik 602509
Mały magazyn od drogi
Zobacz załącznik 602510

Budynek stacyjny od strony peronów widok w kierunku Kutna. Dół zabity dechami a u góry budynek jest zamieszkały.
Zobacz załącznik 602511 Zobacz załącznik 602512

Pozostałości po mechanicznych napędach semaforów i zwrotnic
Zobacz załącznik 602513 Zobacz załącznik 602514

Widok w kierunku Brodnicy
Zobacz załącznik 602515 Zobacz załącznik 602516

... oraz w kierunku Kutna
Zobacz załącznik 602517

Perony na stacji są kompletne
Zobacz załącznik 602518
Elementy infrastruktury są miejscami po uszkadzane
Zobacz załącznik 602519

Budynek stacji od drogi . Na dole jak widać salon kosmetyczny.
Zobacz załącznik 602520
Koniec
Nawiązując do mojej wizyty w w Rypinie w 2018
Po 21 latach przypomnieli sobie o Rypinie.
https://rypin.naszemiasto.pl/do-rypina-przyjechal-pierwszy-od-21-lat-pociag-pasazerski/ar/c1-8588981
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
Stacja Świętno na lk nr 371 Wolsztyn - Żagań 1 V 2022 r.
Widok w kierunku Konotopu
IMG_2171.JPG

Budynek od strony torów. Jest zamieszkały oraz w budynku znajduje się Izba Pamięci prowadzona przez TPWP z Wolsztyna. Ale był 1 maj i było zmoknięte. TPWP planuje uruchomienie pociągów z Wolsztyna do Świętna.
IMG_2173.JPG

Budynek WC od strony torów częściowo wykorzystywany jako magazyn chyba przez mieszkańców stacji.
IMG_2175.JPG
IMG_2176.JPG

Widok w kierunku Konotopu.
IMG_2181.JPG
IMG_2183.JPG


Lampiarnia
IMG_2184.JPG

Budynek od ulicy
IMG_2185.JPG

Pozostałości po mechanizmie do opuszczania rogatek
IMG_2186.JPG
IMG_2187.JPG

Widok w kierunku Wolsztyna
IMG_2188.JPG

Jedno krawędziowy peron z kostki bazaltowej
IMG_2189.JPG

Tor do rampy jest zlikwidowany
IMG_2190.JPG

Widok w kierunku Wolsztyna.
IMG_2197.JPG

Rozpadająca się rampa z wieńcem wykonanym z kamiennych bloków.
IMG_2198.JPG

Budynek magazynowy
IMG_2199.JPG
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
Kolejnym przystankiem jest Krzyż Rudno ale GPS coś popieprzył strony i suma sumarum nie dojechałem, więc dalej w dół kolejna stacja Kolsko. Tu niestety sołtys tory zwinął i funkcjonuje tam ścieżka rowerowa, która zaczyna się na granicy województw .
Widok od strony peronów które zostały.
IMG_2228.JPG

Widok w kierunku Wolsztyna
IMG_2229.JPG

Rampa kolejowa podobna jak na stacji Świętno. Wieniec wykonany z bloków kamiennych a mur oporowy z cegieł. Widok w kierunku Konotop.
IMG_2230.JPG
IMG_2231.JPG

Budynek stacyjny zamieszkały. Kolsko była stacją węzłową w prawo odchodziła lk nr 305 Grodziec Mały - Kolsko.
IMG_2232.JPG
IMG_2233.JPG
IMG_2234.JPG


Magazyn i widok od uicy
Ilość samochodów spora ale, to nie mieszkańcy tylko ludzi tu przyjeżdżają z rowerami i przesiadają się na rowery.
IMG_2235.JPG
IMG_2236.JPG

Wc także częściowo używany w przyzwoitym stanie technicznym.
IMG_2237.JPG
IMG_2238.JPG

Lampiarnia identyczna jak ta w Świętnie
IMG_2239.JPG
IMG_2240.JPG

c.d.n
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
Kolejna stacja na lk 371 to Konotop tutaj także większość torowisk zlikwidowana ale są małe wyjątki.
Widok w kierunku Wolsztyna budynki pracowników stacji.
IMG_2241.JPG

Przy kolejowym osiedlu kiedyś funkcjonowała fontanna, niecka fontanny została a w środku stoi doniczka z drzewem.
IMG_2242.JPG

Budynek sanitarno - gospodarczy architektura podobna do wcześniej przedstawianych budynków o identycznym przeznaczeniu.
IMG_2243.JPG

Widok w kierunku Żagania
IMG_2244.JPG

... i widok w kierunku Wolsztyna
IMG_2245.JPG

Studnia z armaturą żurawia wodnego pozostała i jest niezabezpieczona przed wpadnięciem.
IMG_2246.JPG

Widok budynku stacyjnego w lewo Wolsztyn
IMG_2248.JPG

Waga towarowa z pozostałościami torów. Budka wagi jest w dobrym stanie jak na nieużywaną.
IMG_2249.JPG

W środku jak w takich miejscach śmietnik. Możliwe że podziemne mechanizmy wagi pozostały.
IMG_2252.JPG

Widok w kierunku Żagania
IMG_2253.JPG

...l oraz pozostałości po torowisku widok Wolsztyn
IMG_2254.JPG

... oraz kierunek Żagań. Sosny na czynnym peronie robiły by ciekawy klimat.
IMG_2255.JPG

Fragment toru który pozostał. Widok w kierunku Żagania
IMG_2256.JPG
IMG_2263.JPG

Jakaś donica pozostała na peronie
IMG_2264.JPG

Tory ciągną się ok 150 m
IMG_2265.JPG

c.d.n
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
c.d.
Wnętrze stacji zdemolowane
IMG_2266.JPG
IMG_2267.JPG
IMG_2268.JPG

Widok od ulicy w prawo Wolsztyn
IMG_2269.JPG

Lampiarnia identyczna jak w Świętnie ,Kolsku i Lipinach Odrzańskich
IMG_2270.JPG
IMG_2271.JPG

Widok w kierunku Żagania.
IMG_2272.JPG

Tabliczka WC trzyma się dzielnie.
IMG_2273.JPG

Jedynie wieża ciśnień załapała się na remont
IMG_2274.JPG

... oraz rogatka trzyma się dzielnie, tylko znak A10 zamienili na A24 a znak STOP to tylko kształtem przypomina.
IMG_2275.JPG

Dwa mosty nad rzeką po moście z prawej przebiegał tor do Sulechowa po lewej do Żagania
IMG_2276.JPG

Tylko jeden most był potrzebny dla ścieżki rowerowej a drugi powolutku rdza wpiernicza.
IMG_2277.JPG
IMG_2278.JPG
IMG_2279.JPG
IMG_2280.JPG
IMG_2281.JPG


c.d.n
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
c.d.
Kierunek Żagań.
IMG_2282.JPG

Elementy odwadnianie to takie koryto do odprowadzania wody
IMG_2283.JPG

Czy ktoś wie od czego to było ? Widok w kierunku Zagania.
IMG_2284.JPG

... oraz jakiś fundament kierunek Wolsztyn.
IMG_2285.JPG

Ciekawostką jest ten pręt z uchem na środku jest to element zasieków fortecznych które były stosowane jako zabezpieczenie przy bunkrach fortecach itp. tu jest wmurowany w fundament tego metalowego
IMG_2286.JPG
IMG_2287.JPG

Z drugiej strony jest także taki fundament ale totalnie zarośnięty.
IMG_2288.JPG
IMG_2289.JPG
IMG_2290.JPG

Pozostałe zabudowania też chyba kolejowe.
IMG_2291.JPG
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
Kolejna stacja Lubięcin budynek zamieszkały ale po kolei to tu niewiele zostało.
Widok w kierunku Wolsztyna
IMG_2292.JPG

... oraz w prawo Żagań
IMG_2293.JPG

Krawędź peronowa trwa nieustannie
IMG_2294.JPG
IMG_2295.JPG
IMG_2296.JPG
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
Ciąg dalszy podróży po dawnej lk 371 Lipiny Odrzańskie
Widok w kierunku Żagania
IMG_2297.JPG

Widok z rampy w kierunku Wolsztyna
IMG_2298.JPG

... i ponownie kierunek Żagań
IMG_2300.JPG

Budynek stacyjny
IMG_2301.JPG
IMG_2302.JPG

Krawędź peronowa została
IMG_2303.JPG

Budynek WC totalna ruina kwestia czasu kiedy się zawali.
IMG_2304.JPG


...ale wychodki kompletne;)
IMG_2305.JPG

dach WC od srodka
IMG_2306.JPG

... który służył także jako magazyn
IMG_2308.JPG

Kolejna identyczna lampiarnia
IMG_2309.JPG

Kamienny odgrodzenie terenu stacji od pola.
IMG_2310.JPG
IMG_2311.JPG
IMG_2313.JPG

Budynek jak widać z każdej strony powoli popada w ruinę.
IMG_2314.JPG

Przez dziurę w drzwiach można wejść do środka.
IMG_2315.JPG

c.d.n.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
c.d.
Tu była nastawnia
IMG_2316.JPG

Po płytach gipsowych widać że jeszcze niedawno ktoś tam mieszkał.
IMG_2317.JPG

Wnęka w podłodze do mechanizmów nastawni
IMG_2318.JPG
IMG_2319.JPG
IMG_2320.JPG

Daszek nad wyjściem na perony.
IMG_2321.JPG

Widok kierunek Wolsztyn
IMG_2322.JPG

... oraz kierunek Żagań
IMG_2323.JPG

Poddasze
IMG_2324.JPG
IMG_2325.JPG
IMG_2326.JPG

Widok z poddasza w kierunku Wolsztyna
IMG_2327.JPG
IMG_2328.JPG
IMG_2329.JPG

Wnętrze magazynu.
IMG_2330.JPG
IMG_2331.JPG

c.d.n.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
Ostatni w tym wypadku przystanek osobowy prze Odrą czyli Stany 1 maj 2022
Wiadukt przed samą stacja w prawo Odra
IMG_2338.JPG

w lewo podjazd so dawnego przystanku osobowego Stany
IMG_2339.JPG

kierunek Żagań
IMG_2340.JPG
IMG_2341.JPG

... oraz kierunek Wolsztyn
IMG_2375.JPG

Fundament po wychodku, po budynku stacyjnym ani śladu.
IMG_2376.JPG

Co to za budynek ? widok w kierunku Żagania
IMG_2377.JPG
IMG_2378.JPG
IMG_2379.JPG
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
Na powrocie do domu 2 maja zmieniłem kurs i dojechałem do stacji węzłowej Bzowo - Goraj przez którą przebiega lk nr
Inowrocław Rąbinek – Drawski Młyn (206/236) zlokalizowana w km 135,622, oraz rozpoczyna się lk Bzowo Goraj – Piła Główna (374/390)
Zaczynam od nastawni BZ 2 od strony Drawskiego Młyna. Ogólnie ruina niezabezpieczona.
IMG_2382.JPG

Z boku nastawni jest jakiś magazyn jakby pół podziemny ?
IMG_2383.JPG

Do nastawni idzie wejść przez drzwi zamurowane do połowy. Pod schodami na piętro.
IMG_2384.JPG

Dolna część nastawni prawie kompletna
IMG_2386.JPG

... góra wypruta, ale nie do końca
IMG_2387.JPG
IMG_2388.JPG

Widok z nastawni na stację a dokładniej na zarośla stacji.
IMG_2389.JPG

Elementy elektryczne zdekompletowane - nie wiem jak to się nazywa.
IMG_2390.JPG
IMG_2391.JPG

Czaszka konia w nastawni ? taki sam los czeka ten budynek
IMG_2392.JPG

Widok w kierunku stacji Kurcz
IMG_2393.JPG
IMG_2395.JPG

Wyłaz na strych
IMG_2396.JPG

Schody jak widać kawałek muru w drzwiach.
IMG_2397.JPG

Tył nastawni z balkonu widok w kierunku Drawskiego Młyna.
IMG_2398.JPG

Schody do dolnej cześci nastawni
IMG_2399.JPG


c.d.n
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
c.d.
Część nastawni od strony torów u góry pomost do nastawni.
IMG_2400.JPG

Dolna część nastawni...
IMG_2401.JPG

... ruina i wysypisko.
IMG_2402.JPG

Magazyn od ulicy widac że smieci sypali przez właz w stropie który jak widać wykonany jest z akermama?
IMG_2403.JPG

Pomost do nastawni umocowany na szynach.
IMG_2404.JPG

Idziemy do stacji.
IMG_2405.JPG

Złomiarze to tu jak widać nie zaglądają.
IMG_2406.JPG

Osuwisko torowiska - efekt postawiony kozioł oporowy.
IMG_2407.JPG

Tu jeszcze większe osuwisko.
IMG_2408.JPG

Po prawej w krzakach była kiedyś parowozownia.
IMG_2413.JPG
IMG_2419.JPG

Wieża ciśnień tam chyba są ze dwa albo trzy napisy.
IMG_2422.JPG

Budynek stacyjny częściowo zamieszkały
IMG_2426.JPG
IMG_2427.JPG

Widok w prawo Inowrocław Rąbinek w lewo Czarnków...
IMG_2428.JPG

... oraz widok w kierunku Drawskiego Młyna
IMG_2429.JPG

c.d.n.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.272 58 3
c.d.
W lewo Czarnków w prawo Inowrocław Rąbinek
IMG_2431.JPG

Pozostałości po płotkach ochronnych linie kolejowe przed sniegiem.
IMG_2433.JPG

Prężnia pozostawiona samej sobie.
IMG_2434.JPG

Nastawnia BZ 1
IMG_2435.JPG
IMG_2436.JPG

Do środka nie wchodziłem bo podłoga dziurawa a na niej leżały drtzwi.
IMG_2437.JPG

Ponownie widok w lewo Czarnków w prawo Inowrocław Rąbinek
IMG_2438.JPG
IMG_2443.JPG

... i w druga stronę.
IMG_2444.JPG

Na stacji odbywały się przeładunki tłucznia który posłużył do remontu linii do Czarnkowa tu jest coś tam opisane: https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/z-czarnkowa-do-poznania-ma-kursowac-10-par-pociagow-106283.html
IMG_2445.JPG
IMG_2446.JPG

Plac ładunkowy widać był używany. Jako ciekawostka na stacji są ułożone szyny S60
IMG_2452.JPG
IMG_2453.JPG

Jak na tak duża stację to magazyn jest mały.
IMG_2457.JPG

Budynek wc tez częściowo użytkowany przez mieszkańców stacji.
IMG_2459.JPG

c.d.n.
 
Ostatnio edytowane: