• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zablokowane koła

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
87 1 0
Witam,
Dzisiaj bawiłem się swoimi stonkami, niestety jedna z nich przestała jeździć. Rusza bardzo powoli, potem staje i się wykoleja. Widzę że koło jakby nie mogło złapać przyczepności. Pooglądałem wózki bardzo dokładnie i zauważyłem, że jedna oś jest zablokowana. Koła nie ruszają się na boki (załączam zdjęcie), ba nawet jedno ociera o ten plastik i nie da si go ruszyć, Jestem zupełnym laikiem i za nim coś zrobię, rozkręcę, etc. chciałbym zapytać jak się zabrać do odblokowania tych kół. Czy w ogóle da się to naprawić ?

Załączniki

sluzbowo

Znany użytkownik
Reakcje
140 1 0
Obstawiam, że jakiś śmieć dostał się do przekładni. Czy instrukcja obsługi mówi coś na temat sposobu rozebrania wózka np. w celu nasmarowania zębatek? Na zdjęciu widzę wkręt. Co on trzyma? Czy po jego odkręceniu da się zdjąć tę dolną osłonę?

OP
OP
mikel

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
87 1 0
Jest to piko sp42-111. W instrukcji obsługi pamiętam jedynie informacje jak ściągnąć budę w celu zamontowania dekodera. Po odkręceniu tej śrubki wygląda to tak:

Załączniki

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
132 3 0
To jest zaślepka do smarowania przekładni. Maskownice wózka są montowane na dwa, dość delikatne zatrzaski. Znajdują się pod sprzęgiem i po przeciwnej stronie wózka.

OP
OP
mikel

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
87 1 0
Ok poczekam na wskazówki, bo palca pod sprzęg nie włożę i przestraszyłem się trochę stwierdzenia "dość delikatne" :) Jako, że nie jestem modelarzem boję się, że coś popsuje.

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.005 16 0
Brzmi mi bardzo skomplikowanie :) Czy potrzebuje jakiegoś specjalnego śrubokręta, żeby otworzyć te zatrzaski ?