• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Z mojego archiwum

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#3
Re: Kilonia kłania się nisko

Wagon produkcji T.A.G. Kiel, kupiony testowo do obsługi linii Kraków-Wieliczka, miał tylko jeden silnik, najpierw benzynowy, a potem Diesla, przekładnia mechaniczna.
Bywały wagony z 2 silnikami, ale z uwagi na kłopoty ze zbudowaniem rewersu - więc działał tylko jeden z nich w danym kierunku.
Te skrzynki to chyba rzeczywiście wentylacja.
Rysunek ze strony Ś.P. A.Marona:
 

Załączniki

OP
OP
Baciar

Baciar

Użytkownik
Reakcje
1 1 0
#10
Re: Tunel Średnicowy Warszawa 1929

gbbsoft napisał(a):
Teraz w tym miejscu jest stacja Powiśle...
:D

Skrzyżowanie 3-go Maja i Smolnej.
Te ulice się nie krzyżują. 3-go Maja jest poniżej skarpy, a Smolna - powyżej.
Przepraszam. Zacytowałem gazetowy podpis pod fotografią, a powinienem był sprawdzić.

Miałem kiedyś koleżankę na ulicy Dobrej i spacerowałem po tej skarpie - niezła jest. I przystanek Powiśle też...
 
OP
OP
Baciar

Baciar

Użytkownik
Reakcje
1 1 0
#15
Tory w Rynku, 1930 rok

Widać wyraźnie tory tramwajowe od Sławkowskiej ulicy i do Szewskiej.

Smak dla Krakauerów - stoi jeszcze odwach przy Ratuszu, gdzie por. Stawarz wojował, a nie ma tymczasem tego modernistycznego klonkra na rogu św. Jana (prawa krawędź fotografii).

No i gdzie te drzewa są teraz? Ni ma. Największa w świecie chlalnia piwa i gorzały się zrobiła. Ech...

Źródło: Kurier Lwowski, rok 1930, archiwum własne.
 

Załączniki

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
509 18 0
#16
Re: Tory w Rynku, 1930 rok

Jest i tramwaj :D wyjeżdża gracówka ze Sławkowskiej

A budynek Feniksa już się wznosi. No i nie klonkier tylko nieco za nowoczesna bryła w stosunku do otaczających go budynków.
Dla niewtajemniczonych trzeba podać, że oddany w 1932 roku do użytku budynek nawet okupantowi nie przypadł do gustu. Olbrzymią attykę rozebrano.
No i musi być coś o szynowych pojazdach. Przed budynkiem, na Rynku przebiegały trzy tory: dwa normalne i jeden wąski. Na wysokości budynkuznajdowała się przejazdówka, czyli połączenie obu torów.
 
OP
OP
Baciar

Baciar

Użytkownik
Reakcje
1 1 0
#17
Re: Tory w Rynku, 1930 rok

jacekk napisał(a):
No i musi być coś o szynowych pojazdach. Przed budynkiem, na Rynku przebiegały trzy tory: dwa normalne i jeden wąski. Na wysokości budynkuznajdowała się przejazdówka, czyli połączenie obu torów.
Poważnie? Tego nie wiedziałem.
Gdzieś tam mam jeszcze fotografię spod Bramy Floriańskiej, gdzie dwa wąskie zbiegają się w jeden.
Jeśli znajdę to wrzucę.

P.S.: Ależ Feniks podoba mi się ogromnie, tylko po kiego odwach rozwalono?

P.P.S.: Polscy saperzy pastwili się w międzywojniu bez najmniejszego sensu nad Fortem 53 "Bodzów" i Fortem "Bielany" (lub inaczej "Krępak"). A to unikalne, górskie obiekty, z kawernami kutymi w wapiennej skale. Wszystko poooszło...
 
OP
OP
Baciar

Baciar

Użytkownik
Reakcje
1 1 0
#18
Re: Niebywała wieża wodna - Friedberg - Niemcy

zuk napisał(a):
To chyba dalej istnieje: http://www.wasserturm-galerie.de/?id=74&img=584
Rzeczywiście imponujące :)
Dziekuję. Nie znałem tej strony.

Ale trudno w tym wszystkim skalę odnaleźć - w sensie jak się ma człowieczek do takich gabarytów.
Zdjęcie z "Kuriera" wskazuje, że to gigantyczna budowla. Z tego, co Ty zamieściłeś wynika zaś, że byle drzewa toto przerastają.

Tymczasem.
 
OP
OP
Baciar

Baciar

Użytkownik
Reakcje
1 1 0
#19
Tory w Rynku, 1930 rok

I się znalazło.

Zbieg wąskich torów przed Bramą i rozjazd tuż za nią.

Pan Prezydent Mościcki raczył odwiedzić miejscowość Kraków swoim Rollsem.
W eskorcie - widać ich przed i za Bramą - chłopaki z 8. pułku ułanów im. Księcia Józefa.

"Same grafy i barony
ósmy zdobi nam salony"

Ówczesny dowodca pułku, ppłk. Mastalerz - to pewnie Jego widać za samochodem Pana Prezydenta - 1 sierpnia 1939 poszedł na dowódcę 18. pułku ułanów pomorskich, z którymi zaszarżował i zginął pod Krojantami.
 

Załączniki

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
509 18 0
#20
Re: Tory w Rynku, 1930 rok

...tylko po kiego odwach rozwalono?
Bo to wymysł XIX wiecznego architekta racjonalizatora. Podobnie jak prezentowana "zmodernizowana" Brama Floriańska. Proszę zwrócić na jej prawą stronę na prezentowanym zdjęciu. Tego wejścia nie było, a dziś nie ma.
A tory? No cóż inaczej przebiegać nie mogły, bo na rozebranie Bramy chyba nikt nie odważyłby się.
A dla czytających spoza Krakowa: Gdy będziecie w Krakowie przechodzić przez Bramę Floriańską, będąc w przejściu przystańcie i popatrzcie na jej sklepienie. Zobaczycie wspaniale zachowane ślady tramwaju wąskotorowego, a dokładnie odbieraka rolkowego, który w bramie z powodu obniżenia sieci niezwykle często spadał z sieci.
 

Podobne wątki