• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Wypoczynek i rekreacja - Jacek T4

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.404 47 0
#21
Brekina jest świetna, miałem ich kilka i byłem bardzo zadowolony. Wiking pomijając że zrobił nowszą wersję tego samochodu, która osobiście mi się niezbyt podoba to już sam model bardzo przyjemnie się prezentuje. Można obie razem obok siebie postawić.
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.525 68 0
#22
Super porównanie(y)(y)(y), ja mam bogatą kolekcję osobówek...trzy szt.:LOL::LOL::LOL:, z tego dwa fiaty 127 które są ładunkiem platformy roco/PKP, więc kupiłem je niejako z dobrodziejstwem inwentarza;)
Trzecim jest właśnie Niva z brekiny którą tropiłem dłuuugo, i nie chodzi o to że ten model to mój fetysz, po prostu ma malowanie samochodu
inspekcyjnego Hamburger Hochbahn.
Strasznie jestem pozytywnie zaskoczony że Wiking produkuje również ten model, i to w wersji "fl":eek:, nie miałem o tym pojęcia.
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.332 108 2
#24
Brekina jest lepiej wykonana to nie podlega dyskusji i w porównaniu widać że chyba Wiking nie trzyma do końca właściwych wymiarów na pierwszy srzut oka jest jakby lekko za mały, jednak mimo wszystko będę musiał sobie takiego Wikinga sprawić :)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.843 386 20
#25
Ciekawe porównanie. Dobrze, że je zrobiłeś, bo każdy będzie mógł sobie zdecydować czy szukać wikingowego czy brekinowego modelu. Też będę sobie musiał sprawić tą wikingową wersję.
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
#29
Dziękuję za poprzednie komentarze i oceny.

Dziś kolejna prezentacja terenowo-rekreacyjna spod znaku 4x4. I to prezentacja jubileuszowa, bowiem od premiery tego pojazdu minęło pół wieku!
I będzie jakby trochę bardziej luksusowo:cool:. Bowiem tym autem można pojechać zarówno do lasu, nad jezioro... ale i do teatru:D.
DSCN0011 (2).JPG


Wprowadzony na rynek latem 1970 roku RANGE ROVER przez wielu znawców terenówek jest uważany za prekursora pojazdów klasy SUV.
W zamyśle miał być połączeniem pełnoprawnej terenówki z komfortową limuzyną. Co ciekawe pierwsze prototypy nosiły nazwę VELAR, co oznacza Land Rovera z silnikiem V8 - Vee Eight LAnd Rover. Aż do roku 1981 oferowany był wyłącznie z nadwoziem trzydrzwiowym. Ta wersja utrzymana była w ofercie do 1996 roku pod nazwą Range Rover Clasic. Wyjątkowa stylistyka Range Rovera sprawiła, że to auto jako jedyne w historii zostało umieszczone w paryskim Luwrze jako dzieło sztuki.
W 1984 roku przeprowadzono facelifting. Zmodyfikowano wnętrze i nieznacznie karoserię. W następnym roku wprowadzono na rynek luksusową odmianę Vogue, którą wyposażono w wycieraczki reflektorów, elektryczne szyby, skórzaną tapicerkę i podgrzewane lusterka.

Na początek miniatura Range Rovera wykonana przez firmę WIKING. Ta firma przyzwyczaiła nas, że jej modele są trochę bardziej "toporne" w wykonaniu. Ale można się pozytywnie zaskoczyć. W ostatnim czasie jej modele mogą śmiało mogą konkurować z innymi znanymi producentami.
DSCN0014.JPG
DSCN0016 (2).JPG

DSCN0015 (2).JPG
DSCN0017 (2).JPG


Drugą miniaturą kultowego Rovera jest model wykonany przez HERPĘ. To już dosyć stara forma, stosowana przez tego producenta w latach 80 ubiegłego wieku. Ale została trochę "odświeżona" poprzez polakierowanie jej metalizowanym lakierem, podmalowaniem świateł i dodaniem bardziej wyrafinowanych felg.
DSCN0022.JPG
DSCN0021 (2).JPG
DSCN0023 (2).JPG
DSCN0020 (2).JPG


Pomimo, że to bardziej "luksusowe" wydanie tej miniatury przez Herpę, to moim zdaniem zdecydowanie lepiej wypada tutaj Wiking. Szczególnie odwzorowanie przodu, które naprawdę przypomina realny pojazd(y). Dużym plusem są też felgi, którym zdecydowanie bliżej do oryginału.
No i wewnątrz również są ciekawe smaczki, np. odwzorowane w pokrowcu koło zapasowe, tak jak to było w realnym aucie z tego okresu.

A Herpa?:niepewny: Plus za to, że postanowili odświeżyć swój stary model i tchnąć w niego "nowe życie".

A jakie są Wasze wrażenia?
 
Ostatnio edytowane:

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.332 108 2
#31
Wiking o niebo lepiej wykonany, muszę sobie kupić. Jak zobaczyłem w nowościach Wkinga Range Rovera nie byłem przekonany do jego zakupu ale po Twojej prezentacji nie mam wątpliwości świetny model :)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.843 386 20
#33
Popieram kolegów. Model zrobiony przez Wikinga dużo lepiej się prezentuje. Wykonanie dużo lepsze. Podoba mi się. (y)
Świetna prezentacja ze sporą ilością szczegółów.
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.525 68 0
#34
Wiking to taka dziwna firma, umieją zrobić piękne i starannie wykonane modle jak ten, a jednocześnie w cięższym taborze w wielu przypadkach korzystają z form starszych od wielu z nas, myślę że po upadku AWM powstała gigantyczna nisza i powinni to wykorzystać.
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
#37
Dla Ciebie i Twojej rodziny także szczęścia, zdrowia i spełnienia marzeń. Wesołych Świąt.
Dziękuję, wzajemnie dla Ciebie i Twoich bliskich zdrowych i radosnych Świąt.
Nawiasem mówiąc, świetny pomysł na szopkę
Może nie jest to szczyt kunsztu modelarskiego, ale w końcu to forum dla ludzi o wspólnych pasjach i różnych możliwościach.
Niech cieszy oczy i skłania do refleksji...