Die Lokomotiven der PKP 1918-1939 - Hüttera i Holzingera, jest od czasu do czasu dostępne na aukcjach internetowych czy w antykwariatach, tym niemniej jest też w bibliotekach np. we Wrocławiu w Zakładzie Narodowym im. Ossolińskich czy w Poznaniu, w Bibliotece Uniwersyteckiej
http://150.254.171.194/ipac20/ipac.jsp?index=OCLC001&term=xx001036515
Pozycji nie można wypożyczyć, a tylko skorzystać na miejscu, w czytelni, ale tam spokojnie można porobić notatki czy fotografie poszczególnych stron.
Co do opracowania Hüttera i Holzingera, bardzo nowatorskiego i jedynego w sobie, można dodać, że już po ukazaniu się pozycji, zarówno autorzy jak i osoby zajmujące się tematem w Polsce, opublikowali całkiem sporą ilość uzupełnień jak i sprostowań, tak więc sama książka, bez uwzględnienia tych korekt, ma na tę chwilę pewne niedociągnięcia.
Natomiast co do ilostanów przed II w. św. dostepnych w polskich publikacjach, jest dokładny stan ilościowy danych serii z przydziałami do poszczególnych lokomotywowni, z kwietnia 1939 (na podstawie zachowanych danych ówczesnego Ministerstwa Komunikacji), po raz pierwszy opublikowany w
A. Adler - W parowozowni i na szlaku, W-wa 1984, powielany w kilku innych publikacjach. Jest też pozycja
J. Piwowoński - Parowozy Kolei Polskich, W-wa, 1978, gdzie podany jest stan na 1926 r., w tym wielu serii nie wykazanych już u Adlera w 1939. Jakkolwiek do Piwowońskiego można mieć zastrzeżenia, ale głównie do opisów serii produkowanych bądź wpisanych na stan PKP po 1945, co ze względu na datę publikacji - 1978 - jest zrozumiałe. Tym niemniej są tam opisane stany ilościowe przedwojenne m.in. rzadkich serii. Dane z 1926 również powielano w kilku publikacjach. Jest też przedwojenna publikacja
A. Czeczott - Charakterystyka parowozów z 1927, moim zdaniem bardzo cenne źródło wiedzy na temat ówczesnych parowozów PKP, dostępna niekiedy na różnych aukcjach, a w której można zapoznać się z seriami parowozów będących na stanie PKP w 1927 r.
https://archiwum.allegro.pl/oferta/czeczott-charakterystyka-parowozow-i10019499039.html
W
A. Dylewski - Historia kolei w Polsce, jest zbiorowa tabela stanów ilościowych parowozów PKP, w tym z 1926 (za Piwowońskim) i 1939 (za Adlerem). Można dodać, że panowie Hüttera i Holzingera także zaznajomili się z tymi pozycjami. Są też artykuły w prasie hobbystycznej, o seriach parowozów z pierwszych lat po odzyskaniu niepodległości, które np. nie otrzymały oficjalnie nowego oznaczenia, np
K. Zintel - Belgijskie lokomotywy parowe na PKP, Świat Kolei nr 5/1997 str. 10 - 15 [
o belgijskich parowozach serii 12 / 12 bis (na PKP S2Bg), 28, 29 (na PKP G2Bg), 2 i 2 bis (na PKP S3Bg) oraz wagonie parowym pochodzenia belgijskiego serii PBy (ex No 121 Belgijskich Kolei Państwowych)],
B. Pokropiński, A. Wilk - 170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej. Tabor, Koleje Małe i Duże nr 2/2015 (33), str. 40 - 63 [
m.in. o wszystkich parowozach DŻWW, w tym tych co po 1918 znalazły się na stanie PKP].