Jak można wyczytać w internecie Wrocławska Kolej Dojazdowa – to sieć kolei wąskotorowej we Wrocławiu i położonych na północ od niego miejscowościach, powstała z połączenia w 1945 roku Kolejki Wrocławsko-Trzebnicko-Prusickiej (Breslau-Trebnitz-Prausnitzer Kleinbahn) ze Żmigrodzko-Milicką Koleją Powiatową. Zlikwidowana ostatecznie w 1991 roku.
Ostatnio byłem we Wrocławiu i postanowiłem obfocić to, co zostało w samym Wrocławiu. Tak to wygląda w chwili obecnej.... Na początek jednak dla lepszej orientacji widok z góry:
Ta niebieska linia - zaznaczyłem nią tor (jego przebieg) jaki wynika w chwili obecnej z obserwacji i tego co jest w terenie. Archiwalne zdjęcia przy budynku dworca pokazują, że tory zlokalizowane też były po drugiej stronie budynku dworca. Obecnie ich tam nie ma (wg mapki wyżej od strony ul. Plac Staszica przed zaznaczonym na czerwono budynkiem).
Tory jakie obecnie widać to zapewne zrewitalizowany fragment przed samym budynkiem (na mapce z lewej strony budynku) i oryginalne fragmenty (Zdjęcie 1, 2, 3)...
Na zrewitalizowanym fragmencie ustawiono parowóz z jakiejś chyba innej kolejki jak i wagon towarowy dwuosiowy (platforma). Na terenie przed budynkiem ustawiono też normalnotorowy kran wodny (strzelam, że przy okazji rewitalizacji skąś przywieziony dla picu, bo strasznie duży jak na wąski tor).
Tak to wygląda:
Jeśli chodzi o pozostałości oryginalnych fragmentów torów /oznaczenia wg mapki/:
ZDJĘCIE 1:
ZDJĘCIE 2:
ZDJĘCIE 3:
Byłem przejazdem we Wrocławiu więc grzech było nie zajechać na byłą wąskotorówkę. Stan na sierpień 2021.
Teren z budynkiem dworca i taborem jest ogrodzony, a przy samym budynku są tablice z historią kolejki i zdjęciami archiwalnymi.... m.in tym:
...i nie wiem, czy na tym zdjęciu nie widać właśnie torów po prawej stronie budynku dworca o czym pisałem wyżej (w oddali widać kościół widoczny na mapce i pierwszym mim zdjęciu - z czerwonej cegły).
Sorry za jakość ostatniego. Światło odbijało.
Pozdrawiam miłośników kolei z Wrocławia.
Ostatnio byłem we Wrocławiu i postanowiłem obfocić to, co zostało w samym Wrocławiu. Tak to wygląda w chwili obecnej.... Na początek jednak dla lepszej orientacji widok z góry:
Ta niebieska linia - zaznaczyłem nią tor (jego przebieg) jaki wynika w chwili obecnej z obserwacji i tego co jest w terenie. Archiwalne zdjęcia przy budynku dworca pokazują, że tory zlokalizowane też były po drugiej stronie budynku dworca. Obecnie ich tam nie ma (wg mapki wyżej od strony ul. Plac Staszica przed zaznaczonym na czerwono budynkiem).
Tory jakie obecnie widać to zapewne zrewitalizowany fragment przed samym budynkiem (na mapce z lewej strony budynku) i oryginalne fragmenty (Zdjęcie 1, 2, 3)...
Na zrewitalizowanym fragmencie ustawiono parowóz z jakiejś chyba innej kolejki jak i wagon towarowy dwuosiowy (platforma). Na terenie przed budynkiem ustawiono też normalnotorowy kran wodny (strzelam, że przy okazji rewitalizacji skąś przywieziony dla picu, bo strasznie duży jak na wąski tor).
Tak to wygląda:
Jeśli chodzi o pozostałości oryginalnych fragmentów torów /oznaczenia wg mapki/:
ZDJĘCIE 1:
ZDJĘCIE 2:
ZDJĘCIE 3:
Byłem przejazdem we Wrocławiu więc grzech było nie zajechać na byłą wąskotorówkę. Stan na sierpień 2021.
Teren z budynkiem dworca i taborem jest ogrodzony, a przy samym budynku są tablice z historią kolejki i zdjęciami archiwalnymi.... m.in tym:
...i nie wiem, czy na tym zdjęciu nie widać właśnie torów po prawej stronie budynku dworca o czym pisałem wyżej (w oddali widać kościół widoczny na mapce i pierwszym mim zdjęciu - z czerwonej cegły).
Sorry za jakość ostatniego. Światło odbijało.
Pozdrawiam miłośników kolei z Wrocławia.
Ostatnio edytowane:
- 7
- 4
- Pokaż wszystkie