Cytując klasyka: "Mają rozmach..." mogę rzec: nie będę planował popierdółek, od razu wielka makieta. Ale do rzeczy, domek się buduje a w tym domku będzie strych o wymiarach 12 m x 9 m. Cały do mojej dyspozycji. Więc postanowiłem go wykorzystać tak, że dookoła będzie biegła główna dwutorowa magistrala. Założenie jest takie, żeby na głównej linii mogły jeździć składy osobowe max. 8-9 wagonów i składy towarowe max. 11-13 wagonów. Główna stacja na makiecie powinna mieć możliwość skomplikowanych manewrów, zestawiania składów osobowych i towarowych, tory postojowe i lokomotywownię (zwykłą, nie wachlarzową). Tworząc plan wzorowałem się na wielu polskich stacjach średniej wielkości, zarówno typowo pasażerskich jak i posiadających ruch towarowy (Zakopane, Kołobrzeg, Koszalin, Mława, etc.).
Dlatego powstał następujący plan. Główna stacja znajduje się u góry schematu. Posiada część ogólną, gdzie są 3 perony (jednokrawędziowy nr 1 i dwukrawędziowe 2 i 3). Ponadto są tam 2 tory dodatkowe towarowe. Po lewej stronie są 2 tory do odstawiania składów pasażerskich (np. SU42+Bipa czy EZT). Na prawo mamy kolejno od góry:
a) Tory postojowe dla składów pasażerskich - 4 tory zakończone żeberkiem umożliwiającym oblot składu.
b) Tory tranzytowe - 2 tory szlakowe idące dalej do prawej skrajnej głowicy stacyjnej.
c) Stacja towarowa - 6 torów, po prawej 3 tory żeberkowe idące do rampy ładunkowej.
d) Lokomotywownia 3 stanowiskowa, z torem oblotowym od góry i połączeniem do prawej głowicy aby umożliwić dojazd lokomotyw od tej strony stacji towarowej.
Na dole schematu jest stacja pośrednia na magistrali. Ma 2 perony dwukrawędziowe, 2 tory główne i 3 tory dodatkowe (1 typowo towarowy, bez peronu). Zapewne po lewej i po prawej stronie schematu, na magistrali będą jakieś perony przystanków osobowych, coby kible czy Bipa mogły się zatrzymywać dowożąc pasażerów do okolicznych wiosek.
Od stacji głównej odchodzi także linia jednotorowa, na której znajduje się stacyjka pośrednia. Ma ona 2 perony i 3 tory oraz krótki tor ładunkowy. Od tej stacyjki pośredniej jest jeszcze odnoga linii jednotorowej biegnąca do stacyjki końcowej. Ta stacyjka ma także 2 perony i 3 tory oraz tor żeberkowy i tor do ładowni.
Oczywiście nie od razu Kraków zbudowano, wiem. Koszty budowy będą ogromne. No ale plan to Koledzy ocenić możecie.
Dlatego powstał następujący plan. Główna stacja znajduje się u góry schematu. Posiada część ogólną, gdzie są 3 perony (jednokrawędziowy nr 1 i dwukrawędziowe 2 i 3). Ponadto są tam 2 tory dodatkowe towarowe. Po lewej stronie są 2 tory do odstawiania składów pasażerskich (np. SU42+Bipa czy EZT). Na prawo mamy kolejno od góry:
a) Tory postojowe dla składów pasażerskich - 4 tory zakończone żeberkiem umożliwiającym oblot składu.
b) Tory tranzytowe - 2 tory szlakowe idące dalej do prawej skrajnej głowicy stacyjnej.
c) Stacja towarowa - 6 torów, po prawej 3 tory żeberkowe idące do rampy ładunkowej.
d) Lokomotywownia 3 stanowiskowa, z torem oblotowym od góry i połączeniem do prawej głowicy aby umożliwić dojazd lokomotyw od tej strony stacji towarowej.
Na dole schematu jest stacja pośrednia na magistrali. Ma 2 perony dwukrawędziowe, 2 tory główne i 3 tory dodatkowe (1 typowo towarowy, bez peronu). Zapewne po lewej i po prawej stronie schematu, na magistrali będą jakieś perony przystanków osobowych, coby kible czy Bipa mogły się zatrzymywać dowożąc pasażerów do okolicznych wiosek.
Od stacji głównej odchodzi także linia jednotorowa, na której znajduje się stacyjka pośrednia. Ma ona 2 perony i 3 tory oraz krótki tor ładunkowy. Od tej stacyjki pośredniej jest jeszcze odnoga linii jednotorowej biegnąca do stacyjki końcowej. Ta stacyjka ma także 2 perony i 3 tory oraz tor żeberkowy i tor do ładowni.
Oczywiście nie od razu Kraków zbudowano, wiem. Koszty budowy będą ogromne. No ale plan to Koledzy ocenić możecie.
Załączniki
-
135,1 KB Wyświetleń: 321