• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Warsztat - Brodagaz

eugen74

Aktywny użytkownik
Reakcje
747 12 0
No to może i ja się skuszę na któryś z modeli, bo jak są prostsze od SDV to jest szansa, że dam radę... Poczekam tylko, jak poprawią oszklenie na bardziej przezroczyste. :)
Maćku, oszklenie nie jest takie tragiczne jak wygląda to na zdjęciach, porównywalne a może nawet ciut lepsze od grubych szyb np. SDV, proponowałbym Ci skusić się na chociaż jeden model wówczas ocenisz organoleptycznie .
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
9.810 301 15
@Brodagaz o ile sam model ma wady, o tyle wykonanie w twoim wydaniu jest naprawdę świetne, choć nie pamiętam granatowych żuków. W pamięci mam pomarańczowe, zielone, niebieskie...
@Mafo z SDV polecam nowe wypusty, np Pragę szambiarkę, a jak chcesz się zniechęcić, to Tatrę 813 :) szyby w GPM-ach faktycznie lepsze są niż to ze zdjęć wynika.
 
OP
OP
Brodagaz

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.354 108 2
Też podzielam zdanie Maćka. Ponadto ciemny kolor też zmienia percepcję odbioru wizualnego. Mnie się podobają(y) Skoro wspominasz o kompresorze to jak malowałeś ?
Niestety farba w spary-u samochodowa akrylowa , za grubo , za duże ziarno , bardzo łatwo zalać wszystkie szczegóły i detale, ogólnie do 1/87 się nie nadaje moim zdaniem. Wcześniej do moich prac używałem kompresora 50l olejaka ale skubaniec jest niemiłosiernie głośny i po kliku latach wylądował w garażu ( tam natomiast nie ma warunków do malowania aerografem ). Mam już kompresor z lodówki , teraz muszę dopasować jakiś nie za duży zbiornik ( gaśnica albo małą butla gazowa ) dokupić zawór i sklecić coś małego i cichego :)
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
250 4 0
Niestety farba w spary-u samochodowa akrylowa , za grubo , za duże ziarno , bardzo łatwo zalać wszystkie szczegóły i detale, ogólnie do 1/87 się nie nadaje moim zdaniem. Wcześniej do moich prac używałem kompresora 50l olejaka ale skubaniec jest niemiłosiernie głośny i po kliku latach wylądował w garażu ( tam natomiast nie ma warunków do malowania aerografem ). Mam już kompresor z lodówki , teraz muszę dopasować jakiś nie za duży zbiornik ( gaśnica albo małą butla gazowa ) dokupić zawór i sklecić coś małego i cichego :)
Ziarno to wynik średnicy dyszy w puszce, bo coś 0,8mm i gęstości farby, co dobre na duże powierzchnie, już niekoniecznie dobre na miniatury.
Malowałem Stary APM-mu Motipem z puchy i to odległość plus krótkie pryśnięcia pozwalało na pomalowanie modelu z zadowalającym efektem.
Najważniejsze, to nastawić się na nakładanie dwóch cienkich warstw co minimum 2 h, niż chęć pomalowania za jednym podejściem.
Taką farbę można też uwolnić z puszki po rozgazowaniu pojemnika i przelać do słoiczka, z którego kolejne porcje można sobie extra rozcieńczać do malowania aerografem.

Dajesz radę i to najważniejsze, bo prawie każdy model, to w jakimś stopniu poligon doświadczalny - jest dobrze, a będzie lepiej :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 6
W robocie 2
W robocie 7
W robocie 14
W robocie 33

Podobne wątki