• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Waloryzacja węglarek AX Benet - Electrotren/Parowozik

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
#1
W 2007roku Parowozik wydał dwa zestawy węglarek Eas-z AX Benet na bazie węglarek Electrotren.
Po bliższym przyjrzeniu węglarki nie były Eas'ami-brakowało drzwi czołowych!!!, dalsze oględziny
wykazały brak wzmocnień przy górnej krawedzi na bokach, haki promowe inaczej rozmieszczone,
i niezgodne podwozie.

101_4775a.jpg


Eaos AX Benet 1.jpg

100_4770a.jpg


Na jesieni 2008r postanowiłem poprawić błędy bazowej węglarki. Studiując zdjęcia oryginałów
doszedłem do wniosku, że bez wycięcia ścian czołowych nie osiągnę zamierzonego efektu-
powstrzymał mnie jedynie brak kalek. Więc postanowiłem je choć trochę poprawić.

Zaczałem od brązowej:
-usunałem wzmocnienia na ścianach czołowych. Dodałem kątownik na szczycie-markując wysokość drzwi,
dodałem prosty rygiel (drut 0,5), dodane uchwyty do zestawu były zagrube-wymieniłem na drut 0,3.
Otwory pod uchwyty musiałem szpachlować i ponownie nawiercać. Stopnie na drzwiach wykonałem z blaszek Eaos'a Pana
Fity, podobnie stopnie manewrowe - uchwyt wykorzystałem z zestawu Electrotren, a sam stopień z blaszki.
Zmieniłem punkt mocowania haków promowych i zastosowałem te produkowane przez ModArt.
Następnie zamaskowałem boki węglarki i wnętrze. Pomalowalem natryskowo miesznką farby brązowej i czerwonej Vallejo. Podmieniłem tarcze zderzaków na okrągłe.

Eaos AX Benet 5.jpg



Przy niebieskich węglarkach zrezygnowałem z usuwania dolnych wzmocnień ze ściany czołowej i przenoszenia uchwytów.

Eaos AX Benet 2.jpg


Eaos AX Benet 3.jpg


Eaos AX Benet 4.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 3
Tabor 1
Tabor 28
Tabor 35
Tabor 7

Podobne wątki