W 2007roku Parowozik wydał dwa zestawy węglarek Eas-z AX Benet na bazie węglarek Electrotren.
Po bliższym przyjrzeniu węglarki nie były Eas'ami-brakowało drzwi czołowych!!!, dalsze oględziny
wykazały brak wzmocnień przy górnej krawedzi na bokach, haki promowe inaczej rozmieszczone,
i niezgodne podwozie.
Na jesieni 2008r postanowiłem poprawić błędy bazowej węglarki. Studiując zdjęcia oryginałów
doszedłem do wniosku, że bez wycięcia ścian czołowych nie osiągnę zamierzonego efektu-
powstrzymał mnie jedynie brak kalek. Więc postanowiłem je choć trochę poprawić.
Zaczałem od brązowej:
-usunałem wzmocnienia na ścianach czołowych. Dodałem kątownik na szczycie-markując wysokość drzwi,
dodałem prosty rygiel (drut 0,5), dodane uchwyty do zestawu były zagrube-wymieniłem na drut 0,3.
Otwory pod uchwyty musiałem szpachlować i ponownie nawiercać. Stopnie na drzwiach wykonałem z blaszek Eaos'a Pana
Fity, podobnie stopnie manewrowe - uchwyt wykorzystałem z zestawu Electrotren, a sam stopień z blaszki.
Zmieniłem punkt mocowania haków promowych i zastosowałem te produkowane przez ModArt.
Następnie zamaskowałem boki węglarki i wnętrze. Pomalowalem natryskowo miesznką farby brązowej i czerwonej Vallejo. Podmieniłem tarcze zderzaków na okrągłe.
Przy niebieskich węglarkach zrezygnowałem z usuwania dolnych wzmocnień ze ściany czołowej i przenoszenia uchwytów.
Po bliższym przyjrzeniu węglarki nie były Eas'ami-brakowało drzwi czołowych!!!, dalsze oględziny
wykazały brak wzmocnień przy górnej krawedzi na bokach, haki promowe inaczej rozmieszczone,
i niezgodne podwozie.
Na jesieni 2008r postanowiłem poprawić błędy bazowej węglarki. Studiując zdjęcia oryginałów
doszedłem do wniosku, że bez wycięcia ścian czołowych nie osiągnę zamierzonego efektu-
powstrzymał mnie jedynie brak kalek. Więc postanowiłem je choć trochę poprawić.
Zaczałem od brązowej:
-usunałem wzmocnienia na ścianach czołowych. Dodałem kątownik na szczycie-markując wysokość drzwi,
dodałem prosty rygiel (drut 0,5), dodane uchwyty do zestawu były zagrube-wymieniłem na drut 0,3.
Otwory pod uchwyty musiałem szpachlować i ponownie nawiercać. Stopnie na drzwiach wykonałem z blaszek Eaos'a Pana
Fity, podobnie stopnie manewrowe - uchwyt wykorzystałem z zestawu Electrotren, a sam stopień z blaszki.
Zmieniłem punkt mocowania haków promowych i zastosowałem te produkowane przez ModArt.
Następnie zamaskowałem boki węglarki i wnętrze. Pomalowalem natryskowo miesznką farby brązowej i czerwonej Vallejo. Podmieniłem tarcze zderzaków na okrągłe.
Przy niebieskich węglarkach zrezygnowałem z usuwania dolnych wzmocnień ze ściany czołowej i przenoszenia uchwytów.