• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony Uacs/408S

uboottd

Aktywny użytkownik
Reakcje
71 0 0
#1
Znowu z pytaniem o szczegóły ;) Ma ktoś może fotki podwozia od dołu ? Najbardziej mnie obecnie interesuje jak wygląda belka grzbietowa - czy to zamknięty profil czy tylko dwa ceowniki.
 
OP
OP
uboottd

uboottd

Aktywny użytkownik
Reakcje
71 0 0
#3
No właśnie według nich wygląda że między nimi są dwie blachy na górze i na dole, tylko czy są pełne czy mają otwory (wygląda że co najmniej dwa na końcach, ale nie wiem czy nie mają ich na całej długości)
 

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#4
Ale te blachy nie biegną przez całą długość wagonu. Przekroje A i B w rysunku podwozia pokazują konstrukcję czołownicy i czopa skrętu i tam są rzeczywiście blachy, natomiast przez resztę długości wagonu są IMHO same ceowniki. Adrian Wandtke w swoim modelu w skali 1:25 też ma same ceowniki a pewnie korzystał z lepszej dokumentacji niż ogólnodostępna w necie.

06.jpg
 
OP
OP
uboottd

uboottd

Aktywny użytkownik
Reakcje
71 0 0
#5
No właśnie ten model o ile mi wiadomo powstał z tej dokumentacji plus zdjęcia, niestety przez awarię kompa Adrian stracił te fotki.
Przekrój A to owszem czołownica, ale B tylko połowicznie to czop skrętu - prawa strona to na wysokości poprzecznicy za belką skrętową. I tam jest coś pomiędzy ceownikami. Tak samo na przekroju wzdłuż jest coś zaznaczone. No i na rzucie z góry są zaznaczone otwory przed i za belką skrętową. Najbardzie mnie właśnie one zastanawiają, czy są tylko przy belce, czy rysunek jest uproszczony i są zaznaczone tylko skrajne...
W końcu w spisie jest wymieniona cała belka grzbietowa jako podzespół sztuk jedna a nie jako dwa ceowniki.
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 0 0
#6
Jednak mam te zdjęcia !.Znalazły się spośród wielu CD.
Belka główna to nic innego jak dwa ceowniki z wstawkami między nimi.Są to wspawane między ceowniki blachy poprzeczne na nie całej długości belki.Blachy te sięgają kawałek za belki skrętne-widać to na rysunku technicznym.
Otwory okrągłe przed i za belkami skrętnymi są tylko w miejscach widocznych na rysunku.
W modelu kartonowym tych blach nie uwzględniono ponieważ albo wtedy miałem ten sam problem co ty teraz,albo nie miałem kompletu dokumentacji-ale już latka minęły i nie pamiętam:)Zdjęcia -Adam Wieczorek
Swoją drogą oryginalne palny techniczne to nie taka prosta sprawa jak może się wydawać.Bardzo często stosowane są uproszczenia na rysunkach albo coś co widać na jednym rysunku,na drugim już nie.
Inną ważną sprawą jest,że podczas produkcji lub eksploatacji taboru często wprowadzano zmiany czy poprawki i nie koniecznie zaznaczano w planach-najwyżej dodawano do teczek osobny arkusz z detalem.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Podobne wątki