Witam,
chciałbym się zapytać głowy mądrzejsze ode mnie jaki zarys miała ogólna historia wagonów bagażowych na sieci PKP.
O ile pociągi lokalne zwykle zestawiano z wagonów ex Niemieckich (Pruskich) oraz ex austryjackich, to w II RP kupowano i budowano nowe wagony bagażowe dla składów dalekobieżnych PKP.
Poszukuję miedzyinnymi informacji na temat tychże wagonów, bo o ile chyba z tego tematu w Kościerzynie stoi ostatni wagon LRL B-III, to jak wyglądały inne typy. Czy poza zakładami Breda, gdziekolwiek indziej PKP zamawiało taki tabor? Czy po IWŚ fabryki z terenów Galicji dalej produkowały wagony bagażowe typów przeznaczonych dla kkStB?
Zapraszam do dyskusji,
Pozdrawiam
chciałbym się zapytać głowy mądrzejsze ode mnie jaki zarys miała ogólna historia wagonów bagażowych na sieci PKP.
O ile pociągi lokalne zwykle zestawiano z wagonów ex Niemieckich (Pruskich) oraz ex austryjackich, to w II RP kupowano i budowano nowe wagony bagażowe dla składów dalekobieżnych PKP.
Poszukuję miedzyinnymi informacji na temat tychże wagonów, bo o ile chyba z tego tematu w Kościerzynie stoi ostatni wagon LRL B-III, to jak wyglądały inne typy. Czy poza zakładami Breda, gdziekolwiek indziej PKP zamawiało taki tabor? Czy po IWŚ fabryki z terenów Galicji dalej produkowały wagony bagażowe typów przeznaczonych dla kkStB?
Zapraszam do dyskusji,
Pozdrawiam