Ponad rok temu zabrałem się za opracowywanie odkrytego wagonu Cukrowni Kruszwica, określanego jako typ "Mątwy"
Wagony tego typu budowane były na przełomie XIX i XX w. Służyły pierwotnie w Cukrowni Mątwy, następnie wraz z koleją zakładową tejże cukrowni zostały przejęte przez Cukrownię Kruszwica. Konstrukcja występowała w wersji z hamulcem i bez niego. Wagony obu wersji (405 i 362) zostały zachowane w Rogowie.
Wagon jest szalenie prosty, niemniej jednak wersja ostateczna zostanie nieco przeprojektowana, aby uniknąć "bananowania" się ramy, wymaga też dopracowania blaszek (sprzęgi i podłoga). Kiedy coś z tego wyjdzie - zobaczymy. Póki co powstały dwie sztuki i zapas kalkomanii z numerami 405, 523, 362 i 799. Daty rewizji są dość dowolne, ale obejmują lata 1988 - 1996
Wagony tego typu budowane były na przełomie XIX i XX w. Służyły pierwotnie w Cukrowni Mątwy, następnie wraz z koleją zakładową tejże cukrowni zostały przejęte przez Cukrownię Kruszwica. Konstrukcja występowała w wersji z hamulcem i bez niego. Wagony obu wersji (405 i 362) zostały zachowane w Rogowie.
Wagon jest szalenie prosty, niemniej jednak wersja ostateczna zostanie nieco przeprojektowana, aby uniknąć "bananowania" się ramy, wymaga też dopracowania blaszek (sprzęgi i podłoga). Kiedy coś z tego wyjdzie - zobaczymy. Póki co powstały dwie sztuki i zapas kalkomanii z numerami 405, 523, 362 i 799. Daty rewizji są dość dowolne, ale obejmują lata 1988 - 1996
- 16
- 2
- 4
- Pokaż wszystkie