• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagon Caboose N5 PRR

BarTK

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
383 0 0
#1
To mój pierwszy temat na tym forum, zbieram tabor w skali H0 - modele polskie i amerykańskie. W tym temacie chciałbym przedstawić prace nad konwersją modelu wagonu Caboose N5 firmy Bowser w malowaniu kolei Pennsylvania Railroad. Użyłem następujących modeli/detali:
- model wagonu N5/Bowser/55008
- oszklenie wagonu/Bowser/54033
- zestaw anten PRR/Cal-Scale/190-474
- sprzęgi powietrzne/Cal-Scale/AH-276
- marker lights/Selley/471
- re-rail frogs/Details West/RP-119
- łańcuszek/Durango Pass/DP-121
- sprzęgi magnetyczne/Kadee/143
- drut o różnych średnicach
- polistyren
Po krótce z polistyrenu wykonałem uproszczone wnętrze wagonu, z drutu wykonałem poręcze oraz stopnie po usunięciu poprzednich które były odlane fabrycznie, dodatkowo zainstalowałem oszklenie ponieważ fabrycznie wagon ten go nie posiadał, dorobiłem detale układu hamulcowego, pozostałe zainstalowane detale widoczne są na zdjęciach. Obecnie czekam na zamówione farby do modelu, zastanawiam się także nad wymianą zestawów kołowych na metalowe z odbiorem prądu i instalacją oświetleniową, w związku z tym czy istnieją jakieś dekodery cyfrowe sterujące tylko oświetleniem do montażu w wagonach?
IMG_0433.JPG
IMG_0436.JPG
IMG_0437.JPG
IMG_0440.JPG
IMG_0442.JPG
IMG_0484.JPG
IMG_0489.JPG
IMG_0491.JPG
IMG_0560.JPG
IMG_0562.JPG
IMG_0558.JPG
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.979 122 22
#3
[...] czy istnieją jakieś dekodery cyfrowe sterujące tylko oświetleniem do montażu w wagonach?
Tak, są takie. Zwykliśmy nazywać je dekoderami funkcyjnymi. Dekodery takie mogą być wykorzystane właśnie tylko do oświetlenia, nie posiadając funkcji związanych ze sterowaniem silnikiem, a tylko (nie raz) rozbudowane funkcje oświetlenia, to znaczy pozwalając na regulację natężenia oświetlenia, rodzaj i częstotliwość migania, zmienność kierunkowa i podobne. Dekodery takie mogą być mniejsze i tańsze od tych standardowych.
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
60 4 0
#4
Ja proponuje pomalować kopułę na zółto. Tak oznaczano wagony hamulcowe były zdolne do interoperatywności w obrębie wszystkich linii kolejowych USA.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.823 573 30
#5
To mój pierwszy temat na tym forum, zbieram tabor w skali H0 - modele polskie i amerykańskie. W tym temacie chciałbym przedstawić prace nad konwersją modelu wagonu Caboose N5 firmy Bowser w malowaniu kolei Pennsylvania Railroad

Witamy na forum (chociaż w profilu widzę, że Kolega BarTK zarejestrował się już dość dawno)! Ładna robota, ale mam kilka pytań i uwag, nie tyle do samego dzieła, ile raczej do jego opisu powyżej. Jeżeli jest to konwersja (zmiana, przebudowa z jednego typu lub wersji na inny typ), to warto byłoby napisać z jakiego modelu (wersji) na jaki została ta konwersja wykonana. Przydałoby się zdjęcie wersji sprzed przebudowy. Jeżeli nie jest to konwersja, lecz poprawa (udoskonalenie) fabrycznego modelu (dodanie elementów i detali, których w wersji fabrycznej brakowało, czy poprawa malowania), to także chciałoby się zobaczyć model w oryginalnym wykonaniu, by docenić wykonaną pracą.

Koleje amerykańskie są stosunkowo mało znane w Polsce, więc może warto byłoby też wyjaśnić parę rzeczy, np. co to jest "re-rail frogs"? A do czego są te rury na wspornikach na dachu? Nie spotkałem się z czymś takim na fotkach amerykańskich wagonów. Czyżby był to przewód powietrzny (na co może wskazywać fakt, iż przewód ten schodzi na czołowej ścianie na dół, w pobliże sprzęgu hamulcowego)? Jeżeli tak, to ciekawi mnie, dlaczego nie jest on poprowadzony pod podwoziem, jak ma to miejsce w taborze europejskim?
 
OP
OP
BarTK

BarTK

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
383 0 0
#6
To może teraz jakaś patynka ;)?
Owszem przewiduję patynowanie wagonu jeśli tylko się tego nauczę :)

Tak, są takie. Zwykliśmy nazywać je dekoderami funkcyjnymi. Dekodery takie mogą być wykorzystane właśnie tylko do oświetlenia, nie posiadając funkcji związanych ze sterowaniem silnikiem, a tylko (nie raz) rozbudowane funkcje oświetlenia, to znaczy pozwalając na regulację natężenia oświetlenia, rodzaj i częstotliwość migania, zmienność kierunkowa i podobne. Dekodery takie mogą być mniejsze i tańsze od tych standardowych.
Dziękuję za wyjaśnienie.

Ja proponuje pomalować kopułę na zółto. Tak oznaczano wagony hamulcowe były zdolne do interoperatywności w obrębie wszystkich linii kolejowych USA.
W tym modelu malowanie pozostanie tak jak na zdjęciu, przy kolejnym wagonie tego typu planuję pomalować kopułę na kolor żółty.

Witamy na forum (chociaż w profilu widzę, że Kolega BarTK zarejestrował się już dość dawno)! Ładna robota, ale mam kilka pytań i uwag, nie tyle do samego dzieła, ile raczej do jego opisu powyżej. Jeżeli jest to konwersja (zmiana, przebudowa z jednego typu lub wersji na inny typ), to warto byłoby napisać z jakiego modelu (wersji) na jaki została ta konwersja wykonana. Przydałoby się zdjęcie wersji sprzed przebudowy. Jeżeli nie jest to konwersja, lecz poprawa (udoskonalenie) fabrycznego modelu (dodanie elementów i detali, których w wersji fabrycznej brakowało, czy poprawa malowania), to także chciałoby się zobaczyć model w oryginalnym wykonaniu, by docenić wykonaną pracą.
Koleje amerykańskie są stosunkowo mało znane w Polsce, więc może warto byłoby też wyjaśnić parę rzeczy, np. co to jest "re-rail frogs"? A do czego są te rury na wspornikach na dachu? Nie spotkałem się z czymś takim na fotkach amerykańskich wagonów. Czyżby był to przewód powietrzny (na co może wskazywać fakt, iż przewód ten schodzi na czołowej ścianie na dół, w pobliże sprzęgu hamulcowego)? Jeżeli tak, to ciekawi mnie, dlaczego nie jest on poprowadzony pod podwoziem, jak ma to miejsce w taborze europejskim?
Owszem forum obserwuję już od dawna, jednak dopiero teraz zdecydowałem się na bardziej aktywny udział:), zgodzę się może źle się wyraziłem, tak jak kolega napisał jest to dokładnie poprawa (udoskonalenie) fabrycznego modelu firmy Bowser (nr. katalogowy podałem wyżej), model fabrycznie był w wersji do samodzielnego montażu, malowania nie zmieniałem. Zdjęcia powyżej pokazują model po wyciągnięciu z pudełka a dalej kilka zdjęć z prac nad modelem.
Re-rail frogs są to elementy widoczne dobrze pod wagonem (dwie sztuki), są to dokładnie elementy służące do wstawiania wykolejonego taboru na tor, elementy te znajdowały się opcjonalnie na wyposażeniu wagonów caboose oraz lokomotyw oraz występowały w różnych wersjach, tutaj dokładne zdjęcie:


Jeśli chodzi o wspomniane rury, to jest to dokładnie antena radiotelefoniczna stosowana na wagonach caboose i lokomotywach kolei Pennsylvania Railroad, tutaj widoczna jest antena zamontowana na lokomotywie:
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.431 146 0
#8
Ta antena na modelu wydaje mi się za gruba. Na zdjęciu z Baldwinem, wygląda na cieńszy drucik.
Wydaje mi się, że rzecz warta poprawienia dla lepszego efektu.


(y)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 10
Tabor 14
Tabor 29
Tabor 4
Tabor 0

Podobne wątki