• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

wagon 157A

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Czy któryś z kolegów posiada informację na temat wagonu 157A które PKP Intercity zamówiło a nastepnie zrezygnowało z jego zakupu?. czy istnieje jeden prototypowy egzemplarz czy jest ich więcej no i oczywiście co się z nim/i/ teraz dzieje?
 
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#6
Nie no ok. Ja wiem że wagon / wagony? / został wyprodukowany. Tylko co się teraz z nim dzieje po rezygnacji z jego zakupu przez PKP IC.
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
880 9 4
#7
Nie no ok. Ja wiem że wagon / wagony? / został wyprodukowany. Tylko co się teraz z nim dzieje po rezygnacji z jego zakupu przez PKP IC.
1. Wagony stoją grzecznie na terenie FPS w Poznaniu.
2. IC nie zrezygnowało z ich zakupu.
3. Czytaj dokładnie i ze zrozumieniem!
 
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#8
"Na mocy zawartej 8 kwietnia 2008[63] umowy FPS miał dostarczyć PKP Intercity 17 wagonów pasażerskich, w tym 3×156A, 3×157A, 3×158A i 8×159A. Dostawy rozpoczęły się w 2010[57] od trzech jedynek 158A[44]. W tym samym roku dostarczono jeszcze trzy 159A[64]. 4 października 2010, ze względu na opóźnienie realizacji kontraktu, podpisano trójstronne porozumienie między przewoźnikiem, producentem a ubezpieczycielem[63]. Na jego mocy ubezpieczalnia zwróciła PKP Intercity zaliczkę (ponad 21 mln złotych)[63] i ostatecznie dostarczono tylko 14 wagonów, przewoźnik zrezygnował z typu 157A. Nowe wagony przeznaczono do obsługi połączeń klasy Express InterCity i EuroCity[57]."

ps. o co Ci chodziło o to czytanie ze zrozumieniem?
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
880 9 4
#9
"Na mocy zawartej 8 kwietnia 2008[63] umowy FPS miał dostarczyć PKP Intercity 17 wagonów pasażerskich, w tym 3×156A, 3×157A, 3×158A i 8×159A. Dostawy rozpoczęły się w 2010[57] od trzech jedynek 158A[44]. W tym samym roku dostarczono jeszcze trzy 159A[64]. 4 października 2010, ze względu na opóźnienie realizacji kontraktu, podpisano trójstronne porozumienie między przewoźnikiem, producentem a ubezpieczycielem[63]. Na jego mocy ubezpieczalnia zwróciła PKP Intercity zaliczkę (ponad 21 mln złotych)[63] i ostatecznie dostarczono tylko 14 wagonów, przewoźnik zrezygnował z typu 157A. Nowe wagony przeznaczono do obsługi połączeń klasy Express InterCity i EuroCity[57]."

ps. o co Ci chodziło o to czytanie ze zrozumieniem?
Ale Ty mówisz o kontrakcie z przed kilku lat. Z tego co wiem wagon typu 157A nie został wtedy wyprodukowany tzn. było tylko pudło bo FPS miał problemy z realizacją całości tego kontraktu. Ja natomiast nawiązuje do tego http://www.kurierkolejowy.eu/aktual...z-Pesa-chca-dostarczyc-20-wagonow-PKP-IC.html, gdzie wagony są już wyprodukowane i stoją w Poznaniu.
 

Podobne wątki