Cześć,
Od dłuższego czasu szukam ciekawego klimatu na niedużą stację wąskotorową. Parę lat temu klimat imprez w Istebnej sprawił że coś mnie urzekło w wąskim torze, stąd takie pomysły chodzą mi po głowie.
Kilkanaście książek, kilkaset różnych zdjęć i wydaje mi się że znalazłem - Wieluń Wąsk.
Wstępnie rozrysowałem sobie całość, udało zmieścić się na 3m (plan będzie wymagał drobnych korekt pod względem geometrii torów), natomiast stacja ta spełnia praktycznie wszystkie założenia które sobie postawiłem:
Całość powstanie na torach, oraz rozjazdach PECO, te już w połowie praktycznie mam skompletowane. Profile czołowe zgodne z normą H0e. Na makiecie na pewno nie będę ograniczał się do trakcji parowej, szczególnie z uwagi na deficyt lokomotyw serii Px. Stację zamierzam odtworzyć w latach ~70, czyli za jej można powiedzieć świetności. Na pewno w pełni oświetlona, dla utrzymania wieczornego klimatu. No i co najważniejsze, chciałbym aby była w pełni przejezdna do końca tego roku. Niewielkie rozmiary, oraz niższe koszty budowy w stosunku do dużych stacji H0 na pewno w tym pomogą.
Kilka zdjęć do których udało mi się dotrzeć pocztą pantoflową, niestety nie znam autorów.
Ale co najważniejsze, jeszcze nie podjąłem w 100% decyzji że zbuduję właśnie tą stację. Jeżeli ktoś ma ciekawą propozycję, która spełni wymienione powyżej założenia, chętnie zobaczę, rozrysuję sobie i poddam rozważaniom. Rozważałem również stację:

Chętnie poddam temat do dyskusji, pozdrawiam
Od dłuższego czasu szukam ciekawego klimatu na niedużą stację wąskotorową. Parę lat temu klimat imprez w Istebnej sprawił że coś mnie urzekło w wąskim torze, stąd takie pomysły chodzą mi po głowie.
Kilkanaście książek, kilkaset różnych zdjęć i wydaje mi się że znalazłem - Wieluń Wąsk.
Wstępnie rozrysowałem sobie całość, udało zmieścić się na 3m (plan będzie wymagał drobnych korekt pod względem geometrii torów), natomiast stacja ta spełnia praktycznie wszystkie założenia które sobie postawiłem:
- Rozstaw 750mm
- parowozownia
- max.10 rozjazdów
- max. 3-4m długości (4 segmenty)
- Urokliwość (cecha względna, dla jednych tak, dla drugich nie)
Całość powstanie na torach, oraz rozjazdach PECO, te już w połowie praktycznie mam skompletowane. Profile czołowe zgodne z normą H0e. Na makiecie na pewno nie będę ograniczał się do trakcji parowej, szczególnie z uwagi na deficyt lokomotyw serii Px. Stację zamierzam odtworzyć w latach ~70, czyli za jej można powiedzieć świetności. Na pewno w pełni oświetlona, dla utrzymania wieczornego klimatu. No i co najważniejsze, chciałbym aby była w pełni przejezdna do końca tego roku. Niewielkie rozmiary, oraz niższe koszty budowy w stosunku do dużych stacji H0 na pewno w tym pomogą.
Kilka zdjęć do których udało mi się dotrzeć pocztą pantoflową, niestety nie znam autorów.
Ale co najważniejsze, jeszcze nie podjąłem w 100% decyzji że zbuduję właśnie tą stację. Jeżeli ktoś ma ciekawą propozycję, która spełni wymienione powyżej założenia, chętnie zobaczę, rozrysuję sobie i poddam rozważaniom. Rozważałem również stację:
- Lwówek Wąsk. (obecnie powstają chyba dwie nawet takie stacje, więc odpada),
- Czeska stacja Třemešná ve Slezsku, stacja ta ma o tyle plus, że ma przeładownię na tor normalnotorowy, choć klimat Czeski mi odpowiada, to chciałbym jednak zostać w rodzimym kraju
- Trzcianka zachodnia - wydała mi się zbyt mało urokliwa + brak parowozowni
- Stare Bojanowo Wąsk. - temat na drugą stację małej mijanki do uzupełnienia układu
- Pleszew miasto - najbardziej ciekawa i urokliwa, choć też najbardziej kosztowna i skomplikowana, muszę zrobić kalkulację i rysunek z ciekawości jak by to wyszło. Na pewno nie mniej jak 4,5m
Chętnie poddam temat do dyskusji, pozdrawiam
Załączniki
-
428,7 KB Wyświetleń: 72
-
275 KB Wyświetleń: 72
-
437,9 KB Wyświetleń: 80
-
53,8 KB Wyświetleń: 87
-
5
-
3
- Pokaż wszystkie