• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Węglarki typu Wd (ex.O Halle)

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#1
Przedstawiam węglarki typu Wd niemieckiej budowy związkowej ex.O "Halle". Model bazowy to gotowy model firmy 0-scale Modells, był dostępny niemalowany w cenie 28 €, a malowany w barwach niemieckich na ebay.de w cenie ok. 35-55 €.

Występuje w wersji z budką i bez, z dwoma rodzajami zderzaków i kół. Model lekki bez dociążenia blachą. Rama odkręcana od paki, co umożliwia łatwe malowanie dwoma kolorami.
DSC01748.JPG
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#2
Odświeżę ten temat. Zakupiłem 2 szt. takich węglarek jak na ostatnich zdjęciach z pomostem oraz bez z zamiarem oznakowania ich w epoce IIIa z orzełkiem, tak jak u Kolegi Konrada. Moje wagony są niepomalowane, bez oznaczeń, i tu mam pytanie do kolegów mających wiedzę dotyczącą wagonów z tej epoki, czy wagony tego typu występowały na PKP w szarym malowaniu?. Oglądając zdjęcia tych węglarek pokazanych przez kolegę Konrada dopiero teraz zauważyłem że skrzynie pokazanych wagonów zostały zamocowane nie do tych podwozi co powinny, symbol Wd dotyczy wagonu bez pomostu hamulcowego i bez budki hamulcowej, zdjęcie1749 wagonu na kołach szprychowych.
Zdjęcie0002.jpg
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#3
Odświeżę ten temat. Zakupiłem 2 szt. takich węglarek jak na ostatnich zdjęciach z pomostem oraz bez z zamiarem oznakowania ich w epoce IIIa z orzełkiem, tak jak u Kolegi Konrada. Moje wagony są niepomalowane, bez oznaczeń, i tu mam pytanie do kolegów mających wiedzę dotyczącą wagonów z tej epoki, czy wagony tego typu występowały na PKP w szarym malowaniu?. Oglądając zdjęcia tych węglarek pokazanych przez kolegę Konrada dopiero teraz zauważyłem że skrzynie pokazanych wagonów zostały zamocowane nie do tych podwozi co powinny, symbol Wd dotyczy wagonu bez pomostu hamulcowego i bez budki hamulcowej, zdjęcie1749 wagonu na kołach szprychowych.
Konrad by taki błąd popełnił? No co ty!!!
Wd było oznaczeniem używanym przez międzywojnie [2 epoka], aż po koniec IIIa [1950 rok]. Dopiero wtedy wprowadzono dodatkowe litery i Wd stały się Wdt lub Wdth. I właśnie w epoce IIIb mogły być malowane na szaro.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#4
http://kolej.mkm.szczecin.pl/encyklopedia/towarowe Nie jestem znawcą oznaczeń taboru towarowego, tym bardziej z początku III epoki, tuż po II WŚ. Swoje przypuszczenia co do prawidłowości tych oznaczeń umieszczonych na tych wagonach pokazanych przez kolegę Konrada opieram na tym wykazie. Dla mnie każda informacja dotycząca tego okresu i oznaczeń na wagonach jest cenna, gdyż sam zbieram tabor towarowy z III epoki, ale tylko do 1957roku, do momentu gdy przyszło polecenie usunięcia wizerunku Orła z oznaczeń na wagonach.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#5
http://kolej.mkm.szczecin.pl/encyklopedia/towarowe Nie jestem znawcą oznaczeń taboru towarowego, tym bardziej z początku III epoki, tuż po II WŚ. Swoje przypuszczenia co do prawidłowości tych oznaczeń umieszczonych na tych wagonach pokazanych przez kolegę Konrada opieram na tym wykazie. Dla mnie każda informacja dotycząca tego okresu i oznaczeń na wagonach jest cenna, gdyż sam zbieram tabor towarowy z III epoki, ale tylko do 1957roku, do momentu gdy przyszło polecenie usunięcia wizerunku Orła z oznaczeń na wagonach.
No to ta strona pod tym względem wprowadza w błąd. Chociaż wielu faktycznie z nie zdaje sobie sprawy z różnic w oznakowaniu wagonów towarowych w epokach 3a i 3b. Za cenne informacje wypada się odwdzięczyć. Orzeł znikał w 1958. I lata 1956-1958 zalicza się już do epoki IIIc.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#6
Są podawane w różnych publikacjach, nawet tu na forum daty usuwania Orła z wagonów, ja czytałem że wprowadzono to rozporządzeniem z 1957 roku., dlatego podałem ten rok.
 
Reakcje
1.469 12 6
#7
Mam jeszcze do kolegów takie pytanie dotyczące wyboru koloru dla tych szarych węglarek. Jaki numer RAL byłby odpowiedni do pomalowania tych zakupionych wagonów węglarek, aby przypominał taki wagon jak ten ze zdjęcia w skali h0. Przeglądając stronę dotyczącą nr. kolorów znalazłem takie nr. odcieni szarości, RAL 7035, 7040 oraz 7047. A może jest jeszcze inny numer tego koloru.
1000x400_Roco - 56162.jpg
 
Reakcje
1.469 12 6
#8
Myślę że warto przenieść do tego tematu odpowiedzi kolegi Zbyszka Gałczyńskiego na temat malowania tego wagonu.

Drogi Janku chyba będę mógł pomóc ;)
Zapisałem sobie kiedyś schemat malowania takich wagonów (szarych) w oznaczeniach ep. III.
A więc kolejno:
RAL 7012 - ściany nadwozia na zewnątrz
RAL 7016 - ściany nadwozia wewnątrz
RAL 9005 - podwozie ,zderzaki ,stopnie,uchwyty
RAL 9010 - oznaczenie taborowe i pozostałe napisy.

Pozdrawiam serdecznie :)
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
#9
Dodam tu jeszcze Janku ( bo ostatnio tego nie zrobiłem :oops:) ,że oznaczenie rodzaju hamulca ,lub jego braku (wówczas był napis Przewód sprężonego powietrza ) oraz daty rewizji maźnic były wykonywane kolorem czerwonym RAL 3001.
Pozdrawiam serdecznie
 
Reakcje
1.469 12 6
#10
Dodam tu jeszcze wpis kolegi modrzew też bardzo przydatny.

I tak : skala 0- trzeba dodać 9% białego, H0-18% białego, TT- 21% białego i wtedy mamy mniej więcej prawidłowo pomalowany model. Wtedy lepiej widać szczegóły i odbiór jest bardziej naturalny. Malując samym RAL model w porównaniu z oryginałem będzie wydawał się ciemniejszy.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#12
Od pomalowania do naniesienia kalkomanii trochę czasu upłynęło. Dzięki koledze Zbyszkowi Gałczyńskiemu który wykonał dla mnie te kalkomanie na komputerze za co Mu chcę bardzo serdecznie podziękować, tak te wagony wyglądają obecnie. Brakuje jeszcze oznaczeń występujących na ramie wagonu.
Zdjęcie0043.jpg
Zdjęcie0042.jpg
Zdjęcie0044.jpg
Zdjęcie0045.jpg
Zdjęcie0046.jpg
 

Sklejacz

Aktywny użytkownik
Reakcje
421 24 0
#15
Ja bym mimo wszystko potraktował kalkomanie płynem zmiękczającym, bo kawałki cyfr lewitujące między deskami nie wyglądają w tej skali za dobrze.
 

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
822 1 0
#18
naprawdę trzeba? widać jak byk numer nie wtopiony pomiędzy łączenie desek, napis pkp , orzełek... na kątowniku odstający koniec kalkomani...
Zdjęcie0044.jpg
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.496 33 0
#20
No kalki nie są najlepiej położone.

Na foto moja SU46 w 1:160. Duży napis PKPCARGO i numer boczny leży na ryflach i do niego przylega.
20190801_094439.jpg
 

Podobne wątki