• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.097 3 1
Rysunek powstał na podstawie pomiarów udostępnionych przez kol. Andrzeja i dodatkowo przez nas uzupełnienionych. Deski drzwi są wymienione. Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że z drugiej strony na ciągle pionowe. Muszę sprawdzić.
Numerów nie stwierdziliśmy podczas pomiarów.
Ten wagon ma jeszcze dwie zagadki. Jest dość duży jak na 750mm i ma widły maźnicze, które pozwoliłyby na montaż zestawów na 1000mm. Wiem że Andrzej badał ów wątek, ale niczego nie odkrył
 
Reakcje
313 0 0
Ostatnio nie zaglądałem do Was, a tu widzę takie niby niepozorne zdjęcie węglarki ze Żnina.
Jak bardzo słusznie w mailu spostrzegł Jarząbek, ten wagon ma namalowany numer 00-10 514 7055-0 z błędna samokontrolą i nigdy nie miał krótkiego nr PKP (sprzed 1974 r.)
wg moich odpisów ta samokontrola powinna = 5.
To jeden z 73 szt. wagonów budowy "Hajnowskiego Zakładu Przemysłu Maszynowego Leśnictwa" jakie przybyły do Żnina w grudniu 1982 r.
Wszystkie jednego dnia, zatem najpewniej to data formalnego odkupienia ich z cukrowni, jakiej? i to jest dobre pytanie.
Na tę chwilę obstawiałbym Dobrzelin albo Małą Wieś.
Swoją drogą to ciekawy przypadek, kiedy PKP odkupywało tabor od cukrowni a nie na odwrót ;)
[DOUBLEPOST=1492694999,1492693847][/DOUBLEPOST]Pozwolę sobie odgrzać jeszcze jeden temat, przepraszam wszystkich za te wykopki i liczę na Waszą wyrozumiałość :p
Nie wiem, czy nie powinno być Pt4y49 dla tendrów do parowozów serii Px49, a w przypadku parowozów Px48 tendry powinny być oznaczone Pt6x48. W praktyce zrezygnowano z oznaczeń z tych 4 ton węgla dla tendrów do Px49 i 6 ton węgla dla tendrów do Px48. To tak na 98%. Prosiłbym Kolegów Jarząbka lub Prezesa TS o weryfikację.
Otóż wytłumaczenie różnych oznaczeń serii tendra od Px48 jest banalnie proste. W 1961 r. została wprowadzona nowa instrukcja oznaczania taboru wąsk. PKP i w odniesieniu do tych konkretnie tendrów różnica polegała tylko na dodaniu cyferki 6 dot. ich pojemności wody w m3 (a nie węgla!).
Czyli tendry które otrzymały tabliczki przed 1961 r. nie mogły wówczas mieć cyferki 6 w serii.
Oczywiście formalnie np. podczas naprawy głównej w ZNTK wypadałoby te tabliczki wymienić, ale, jak wiemy, kompleksowo udało się to tylko w przypadku przekuwania na 1000 mm.
Powiedzmy szczerze, nie była to tak spektakularna zmiana serii jak np. parowozów Twn8 -> Tyn6 a potem wszyscy zapomnieli ;)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
).Czyli tendry które otrzymały tabliczki przed 1961 r. nie mogły wówczas mieć cyferki 6 w serii.
A tu się nie zgodzę. :(Doskonale pamiętam, że tender parowozu Px48-1913 posiadał jako jedyny na Stalowej tabliczkę Pt6x48!!! I nie była to żadna z produkcji ZNTK, tylko fabryczna wytłoczka. Przypuszczam, że w tym przypadku różnica w wyglądzie tabliczek zależała od fabryki, w której tender wykonano.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Koledzy, w odniesieniu do parowozów serii Px48 mam pytanie dotyczące roku w którym ostatnie pociągi prowadzone parowozami zjechały z linii Ozorków Miasto/Ozorków Wąsk.-Krośniewice. Na przełomie lipca i sierpnia 1988 r. odbyłem podróż pociągiem osobowym prowadzonym przez Px48-1919 na trasie Ozorków Miasto-Sierpów i z powrotem. We wrześniu tego roku tory między Ozorkowem Misto, a Ozorkowem Wąsk. były już rozebrane.Czy w 1989 r. pracowały jeszcze parowozy w ruchu planowym do Ozorkowa?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
Chętnie poczytam o tym wagonie.
No to zaczynamy opowieść:
Dawno, dawno temu, w czasach gdy w naszym kraju panował Edward Proszący I, gdy Polska rosła w siłę a ludziom się żyło dostatnio, na stacji w Wieluniu załadowano na platformę pudło wagonu normalnotorowego najprawdopodobniej G10 i przewieziono do Mokrska. Pudło to w całej swojej okazałości stoi po dzień dzisiejszy i wzbudza niebywałą ciekawość rozmaitej gawiedzi.
Ot, i cała bajka. :)
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Ksiazka o Wielunskiej KD niestety umknela mi. Na szczescie posiadam inne ciekawe pozycje Pana Tajcherta.
Czy Kolega Michal posiada cos na temat wagonu pocztowo/bagazowego FG 4137 ? Fotka/szkic ?
Wagon kryty o numerze 4137 najprawdopodobniej pochodzi z poznańskiej fabryki Paulusa. Nie daję za to 100% gwarancji ale dość duże prawdopodobieństwo. Jeden z takich wagonów co najmniej do roku 2000 zachował się na kolecje śmigielskiej. Miałem jego zdjęcie wykonane w maju 2000 roku jeszcze starym, dobrym lunetkowym Kijewem. Oczywiście losy i pochodzenie tego z numerem 4137 - do weryfikacji przez Kolegów starszych wiedzą.
 
Ostatnio edytowane:

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
770 6 0
Dobrze. Rozumiem. Grzecznie podziekowalem Koledze Michalowi i przyznalem ikonke "wartosciowa informacja". Nie wiem, w jaki sposob moglbym kogos obrazic. Slowo "input" rozumiem w znaczeniu "wskazowka" - do dalszej reszerszy.
Przepraszm za to, ze moj Laptop nie jest oprogramowany w jezyku polskim.
Pozdrawiam Andrzej
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.940 386 20
Przepraszm za to, ze moj Laptop nie jest oprogramowany w jezyku polskim.
Jak masz na laptopie system Windows, to wystarczy włączyć sobie język polski i będziesz miał możliwość pisać ze wszystkimi polskimi znakami diakrytycznymi. A jak już chcesz pisać obce (tzn. nie polskie) słowa, to pisz je w oryginale. W języku polskim nie ma słowa reszerszy. Rozumiem, że miałeś ochotę wpisać słowo research, czyli w tym przypadku - poszukiwać.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Koledzy-też jestem "starą" konserwą w odniesieniu do polszczyzny. A Kolega Wąskotorowiec niech nie bierze zbyt do serca tych zacnych w gruncie rzeczy uwag/komentarzy. O każdy temat związany z koleją można zawsze zapytać. Mnie do dzisiaj nurtuje kiedy skończyła się para w Ozorkowie.
 
Reakcje
313 0 0
Mnie do dzisiaj nurtuje kiedy skończyła się para w Ozorkowie.
Formalnie wg rozkładu służbowego obowiązującego od maja 1988 wszystkie 3 obiegi do Ozorkowa obsługiwały wagony motorowe, zasadniczo rumuńskie. Jednak praktyka nieco się z tym rozmijała, bo sprawność MBxd2 pozostawiała wiele do życzenia, Konstale w tym czasie były jeszcze w Trzebnicy a dwie z trzech "łajek" jakoś w tym czasie wypadki wyeliminowały na zawsze z ruchu. Nie było więc czym jeździć i w efekcie często jeden z tych obiegów obsługiwał Px48+jeden 3Aw +Fxh. Ja ostatni raz jechałem takim składem do Ozorkowa 10.11.1990. Pewnie później jeszcze też się tak zdarzało, choć to już była sprawa miesięcy. Na wiosnę 1991 r. sprowadzono do Krośniewic Lxd2 i wygaszono parowozy. Oczywiście potem zdarzało się jeszcze, że jednak rozpalano jednego do ruchu planowego, ale wtedy obsługiwał obieg do Ostrów, do Ozorkowa wówczas jeżdżono na 2 obiegi i to dawali radę obsłużyć MBxd2. Po przybyciu z Trzebnicy Konstali i ich uruchomieniu temat jakichkolwiek lokomotyw w ruchu pasażerskim był zasadniczo zamknięty.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Kolego Michale dziękuję za tę informację. A przed chwilą natrafiłem na taki film:
a także na ciekawy film przedstawiający stację Witaszyce Wąsk. i kolejkę żnińska w roku 1992:
 
Ostatnio edytowane:

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Poszukuję informacji na temat kolejki Dyszno Smolnica Grzymirądz w rejonie Kostrzyna Nad Odrą ,Myśliborza . Jakieś informacje względnie linki do tekstów niemieckich podobno miała być elektryfikowana . Dzięki z góry .Załączam fotografie przedstawiające ślady po szynach w okolicy wsi Dyszno
 

Załączniki

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Dziękuję Hubert .To bardzo wiele wniosło,-miejscowi stwierdzili że Fotografia znaleziona przez Ciebie wykonana została przy cukrowni w Smolnicy. W zasadzie moje zainteresowanie się wzięło na prośbę mieszkańców wsi Dyszno. Dokumentujacych historię regionu i ludności. Dziś udali się w za moją radą i prośbą w teren i znaleźli trochę śladów w okolicy Smolnicy. między innymi ślady po słupach trakcyjnych . Więc jakby ktoś na jakieś informacje mapki trafił jeszcze fajnie będzie.
A z
 

Załączniki

Podobne wątki