• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Voith Maxima

psz

Użytkownik
Reakcje
0 1 0
#1
Podobno Lotos Kolej wydzierżawiła jedną z lokomotyw Voith Maxima, odznaczających się tym, że posiadają przekładnię hydrodynamiczną. Jeśli UTK ją dopuści to będzie u nas śmigać niezłe spalinowe cacko. I nawet wiadomo już, że i w H0 będzie można coś wyhaczyć. Tylko ta cena...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.001 127 22
#3
Sama lokomotywa średnio piękna, jeśli chodzi o wygląd. Ale temat ciekawy i to bardzo!
A cena... Nie taka znów ogromna. Szykują nam się modele za znacznie większe pieniądze, a sądząc po zdjęciach, to naprawdę ładnie opracowany modelik.
Niech tylko Lotos ją bierze, a ja już chętnie bym wszedł w posiadanie jej miniaturki. :grin:
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
196 3 0
#7
Rany.... konkursu pieknosci to raczej toto nie wygra :D
A Lotos bedzie jakos malowal na swoje czy to co na fotkach to juz docelowe barwy?
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.828 13 2
#8
Obecnie Lotos wypożyczył na testy tę lokomotywę. Będzie ona przez jakiś czas jeździć ze składami. Jeśli dojdzie do transakcji (jest to jeden z kilku typów lokomotyw mających być na testach w Lotosie), to będą w barwach firmowych. Póki co są i będą w barwach producenta.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.001 127 22
#9
Meggido napisał(a):
jest to jeden z kilku typów lokomotyw mających być na testach w Lotosie
A orientujesz się może, co jeszcze będziemy mogli w takim razie zobaczyć w Lotosie na testach?
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#12
Jesteśmy przyzwyczajeni do przekładni elektrycznych bo najczęściej występują u nas. Hydrauliczne przekładnie na polskich torach były np w lokomotywach produkcji rumuńskiej takich jak LDH 70 lub LDH 18 ( mogłem pomylić numerki ale literowe się zgadza ). Wiem ,że w polsce jest jeszcze używana taka lokomotywa ( LDH 45 ). Nawet na youtube był filmik z nią. Autor filmiku nie wiedział co filmuje :)

Tak więc jeżeli jest to nowoczesna lokomotywa i będzie spełniaćc odpowiednie wymogi to nie będzie problemu z dostaniem świadectwa typu i dopuszczenia do poruszania się po naszych torach.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.001 127 22
#15
Już od lat przyjęła się taka tendencja przy projektowaniu nowych pojazdów szynowych. Zarówno kolejowych, jak i tramwajowych (o zgrozo, bo to niesamowicie utrudnia pracę motorniczego, który przez takie grube słupki okienne może kogoś skrywającego się za takowym po prostu niechcący najechać).
Kwestia wyglądu to sprawa dyskusyjna, co kto lubi. Ale strona praktyczna chyba mało spełniona. Bo chociaż w jadącym szybko pociągu maszynista najważniejsze by się patrzył do przodu, to ale w takim przypadku może patrzeć jedynie do przodu.
Już mamy w naszym kraju przypadek, gdy w pojazdach Flirt firmy Stadler, mała szyba czołowa wymusiła umieszczenie stanowiska maszynisty na środku, to zaś sprawia, że pomocnik siedzi w takim miejscu, w którym nie ma możliwości swobodnego obserwowania szlaku. A to zaś powoduje, że pociąg może jeździć tylko do 120 km/h, a mógłby więcej, gdyby pomocnik mógł zająć pozycję pozwalającą na obserwowanie drogi przebiegu. Może kiedyś UTK zmieni przepisy w tej kwestii, i pojedynczy maszynista będzie mógł jechać szybciej, albo wprowadzą zapowiadany obecnie system sygnalizacji kabinowej, który zapewne także rozwiązałby problem.
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
475 2 0
#16
Dlatego wolę lokomotywy amerykańskie - przednie szyby są duże i prawie nic nie zasłania widoku ( mówię o lokomotywach GE i EMD towarowych, nie pasażerskich, z tymi nieraz jest różnie)
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
73 9 2
#17
Widze te loki amerykanskie dosc czesto,ni przypiol ni przylatal.Poprostu wyglad trumny na kolkach :D jesli chodzi o te nowe sztuki.Starsze diesele sprzed kilku lat jak F7 czy podobne, mialy jeszcze jakis ciekawy wyglad.

A co do nowych lokow w EU tez takie jakies dziwaczne teraz sa. :? Starsze konstrukcje lepiej mi sie podobaja.
 
D

Dariusz

Gość
#18
JohnyTRS napisał(a):
Dlatego wolę lokomotywy amerykańskie - przednie szyby są duże i prawie nic nie zasłania widoku ( mówię o lokomotywach GE i EMD towarowych, nie pasażerskich, z tymi nieraz jest różnie)
Sa bardzo funkcjonalne ale do pieknosci tez trudno je zaliczyc ale ta nowa, o ktorej tu piszecie jest wyjatkowo brzydka. Obecne pasazery GE to tez porazka. Kiedys w Trains wypowiadali sie o tym maszynisci. Jeden z 30 letnim stazem napisal ze kabine zaprojektowal idiota, ktory nigdy nie siedzial w lokomotywie (pewnie ma gosc racje). W Europie wszystkie te nowe maja podobne kabiny z tymi szerokimi slupkami bocznymi. Taka tendencja. Widocznie nikomu nie zalezy na stylistyce.

Nie mam pojecia czemu to ma sluzyc skoro pogarsza widocznosc. Moze ktos wie....
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGMK
Reakcje
6 1 4
#19
Żeby na laski w peronach się nie oglądać :D
A tak poważnie to także uważam, że stylistyka wspólczesnego taboru jest beznadziejna i zapewne nie ma nic wspólnego z funkcjonalnością.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 25

Podobne wątki